میراث آریا- معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور ۳۰ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در هر ماه به طور متوسط پنج طرح خبر داد. به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، اکبر فرهیخته با بیان این مطلب گفت: برای چهار مرکز سرگرمی، تفریحی، آب‌درمانی، چهار هتل، ۱۱ کمپینگ گردشگری، واحدپذیرایی مجتمع خدماتی و رفاهی، دو رستوران سنتی، آب‌درمانی و اقامتی، رستوران بین راهی، هتل آپارتمان و آبدرمانی، دو نمازخانه وسرویس بهداشتی و پذیرایی و مجتمع گردشگری در سطح استان اردبیل تا ۶ ماهه سال جاری موافقت اصولی صادر شده است.

وی با اشاره به ۱۶ طرح گردشگری افتتاح شده تا ۶ ماهه اول سال ۹۲، بیان کرد: با افتتاح این طرح‌های گردشگری برای ۵۴۸ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

فرهیخته تعداد طرح‌های گردشگری مطالعه شده را سه مورد اعلام کرد و ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای طرح‌های گردشگری افتتاح شده ۸۹ میلیارد ریال تا ۶ ماهه اول سال جاری برآورد شده است.

این مقام مسوول با اشاره به تشکیل چندین جلسه کمیته فنی و جلسات مختلف برای حل مشکل سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: تا شش ماهه اول سال جاری از ۶۳ طرح گردشگری بازدید به عمل آمده است.