دلفینی آرمیده در خلیج‌فارس

دیدن تمام جاذبه‌های جزیره قشم به جهت وسعتی که دارد، نیازمند زمان کافی و برنامه‌ریزی مناسب است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر، تمام جاذبه‌هایی را که دوست دارید آنها را ببینید، شناسایی و چنانچه با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید مسیر مشخصی را با استفاده از نقشه گوگل تعریف کنید تا زمان را از دست ندهید. اگر هم با پرواز وارد جزیره شده‌اید و بیش از دو نفر هستید، به صرفه‌تر آن است که اتومبیلی دربست بگیرید تا هیچ‌کدام از این جاذبه‌ها را از دست ندهید.

شاید اصلی‌ترین جاذبه قشم مردمان آن باشند؛ پس سعی کنید با اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجود در این جزیره که حالا شمارشان قریب به ۷۰ مورد است، زمان بیشتری با این مردمان شریف و مهمان‌نواز بگذرانید. صاحبان این اقامتگاه‌ها حتما شما را در تعریف مسیری برای دیدن تمام جاذبه‌ها، چه پیش از سفر و چه حین آن، کمک خواهند کرد و برخی از آنها حتی می‌توانند اتومبیل دربست در اختیار شما بگذارند. علاوه‌بر دیدن جاذبه‌های طبیعی، حتما باید سری هم به بازارهای شهرهای قشم و درگهان بزنید. از پوشاک گرفته تا لوازم خانگی در این بازارها موجود است. البته اگر تصمیم دارید از برخی اجناس به تعداد بخرید، یادتان باشد پیش از آن درباره قوانین گمرکی اطلاعات کامل کسب کنید.

اما راحت‌ترین راه برای رسیدن به جزیره قشم، پرواز است. شما با پرواز می‌توانید از دورترین مبدا، ظرف حدودا دو ساعت به جزیره برسید. البته با اتومبیل شخصی هم می‌توانید خود را به بندرعباس برسانید و با هزینه‌ای حدودا ۱۵ هزار تومان با لنج به قشم بروید. با قطار نیز می‌توانید به بندرعباس و از آنجا از طریق آب به قشم بروید. این دو ماه و اندی که از سال باقی‌مانده، بهترین فرصت برای سفر به بزرگ‌ترین جزیره کشور است؛ جزیره‌ای که در نقشه شبیه دلفینی در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس آرمیده است.