این رقم نشان‌دهنده رشد ۵/ ۷ درصدی نسبت به بازه مشابه سال گذشته است و قدرت صنعت توریسم امارات و جاذبه رو‌به‌رشد دبی به‌عنوان یک مقصد جهانی گردشگری را به نمایش می‌گذارد. براساس این گزارش هند رتبه نخست در فهرست مبادی گردشگران دبی را همچنان حفظ کرده است. حدود ۵/ ۱میلیون توریست هندی بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر وارد دبی شدند و به این ترتیب رشد چشمگیر ۲۰ درصدی نسبت به بازه مشابه سال گذشته را به ثبت رساندند. این نتایج نشان‌دهنده بهره‌وری بالای فعالیت‌های تبلیغاتی نوآورانه‌ای بود که از سوی سازمان توریسم دبی انجام شد که از جمله آنان می‌توان به همکاری موفق با ستاره سینمای هند، شاهرخ خان، اشاره کرد.

عربستان سعودی و بریتانیا نیز موقعیت‌ خود را به عنوان دومین و سومین تامین‌کننده گردشگران ورودی به دبی حفظ کردند و در مجموع ۲۵/ ۱ میلیون مسافر سعودی و ۹۰۵ هزار توریست بریتانیایی در ۹ ماه اول ۲۰۱۷ وارد دبی شدند.

همچنین چین نیز با وجود ثبت رشد قابل توجه ۴۹ درصدی گردشگران ورودی به دبی همچنان در رتبه پنجم قرار دارد و در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۷ حدود ۵۷۳ هزار گردشگر از این کشور وارد دبی شدند. افزایشی که علت آن را می‌توان تغییرات اعمال‌شده در قانون صدور ویزای امارات برای گردشگران چینی دانست که به موجب آن شهروندان این کشور در زمان ورود به امارات می‌توانند ویزای ورود به این کشور را دریافت کنند.