انجمن سری بندیکت

تورنتون لی استوارت /  آتوسا گلکار

قیمت دوره دو جلدی: ۵۰۰۰۰ تومان

کتاب

جلد نخست مجموعه «انجمن سری بندیکت» سال 2007 منتشر شد و کمی بعد از انتشارش به عنوان داستانی که تنه‌به‌تنه هری‌پاتر می‌زند، شناخته شد.  تفاوت اصلی این مجموعه با هری پاتر این است که قهرمانان آن یعنی رینی مولدن و دوستانش با دنیای جادو سروکار ندارند، بلکه اینجا قوانین فیزیک و علم است که به کمک این چهار کودک می‌آید تا دنیا را از شر نیروهای اهریمنی نجات بدهند.  داستان در جلد دوم این‌گونه ادامه می‌یابد که اعضای انجمن سری بندیکت قرار است دوباره همدیگر را در خانه آقای بندیکت ملاقات کنند، آنها بی‌اینکه انتظارش را داشته باشند، دوباره راهی یک ماموریت جدید می‌شوند. اعضای انجمن باید آقای بندیکت را از چنگال دشمن شماره یک نجات بدهند.  ماجراجویی‌های این‌بار اعضای انجمن سری در یک‌قدمی مرگ می‌گذرد، آقای بندیکت در چنگال کرتین و نیروهای شیطانی‌اش اسیر است و رینی و دوستانش باید با نقشه‌های عجیب او را نجات بدهند. آیا موفق می‌شوند؟

 

 آه! ارنستو

مارگریت دوراس/  مهدیه فرشادجو/  ۳۶ صفحه رنگی/  ۱۵۰۰۰ تومان

کتاب

ارنستو برای اولین بار به مدرسه می‌رود. از مدرسه بازمی‌گردد. مستقیم می‌رود مادرش را پیدا می‌کند و به او می‌گوید: من دیگر به مدرسه برنمی‌گردم! مادر می‌پرسد چرا؟ و ارنستو پاسخ می‌دهد: چون که...در مدرسه چیزهایی به من یاد می‌دهند که من نمی‌دانم. نویسنده که از داستان‌نویسان بنام جهان است، در این کتاب، ناکارآمدی روش‌های متعارف آموزش در جهان را نقد می‌کند.

 

پر

ژاکلین وودسون/  بهشته خادم‌شریف/  ۱۴۱ صفحه/  ۱۲۰۰۰ تومان

کتاب

قهرمان این کتاب فکر می‌کند و مفهوم خانواده و ارزش و اهمیت آن را درمی‌یابد. داستان با امید و اندیشه پایان می‌یابد و جوانانی را مخاطب قرار می‌دهد که با موضوعاتی مانند نژاد، ایمان و تعصب دست و پنجه نرم می‌کنند. نویسنده با الهام از رویدادهای مربوط به مخالفت با جنگ ویتنام، داستانی با عمقی ابدی ساخته است. «پر» برنده جایزه نیوبری است و تحسین منتقدان ادبی و فعالان ضد جنگ را برانگیخته است.

 

راورندوم

 جی. آر. آر. تالکین/  مسعود ملک‌یاری/  ۱۰۴ صفحه/  ۱۰۰۰۰ تومان

کتاب

راورندوم، ماجرای سگی است که پا به دنیای پریان می‌گذارد. قصه یک سگ واقعی به نام راور که پسربچه‌ای او را در ساحل گم می‌کند. سپس به دست یک جادوگر، اسباب‌بازی می‌شود و با جادوگر شنی خنده‌دار و بامزه‌ای دیدار می‌کند و ماجراهای بسیاری را در ماه و اعماق اقیانوس پشت سر می‌گذارد.

 

آبنبات چوبی

کریستینه نوستلینگر / رویا رضوانی/  ۱۰۸ صفحه/  ۸۰۰۰ تومان

کتاب

ویکتور اسمش را دوست نداشت. آن‌قدر دنبال اسم جدید برای خودش گشت تا رسید به «آبنبات» و به همه قبولاند که بعد از این آبنبات صدایش کنند و اسمش شد: آبنبات. آبنبات با مادر و خواهر و مادربزرگش در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کند، او به معجزه‌ آب‌نبات‌هایی که همیشه دم‌دست دارد امیدوار است و فکر می‌کند می‌شود با این آبنبات‌های شیشه‌ای از هر هفت‌خوانی عبور کرد. اما...

 

کشف بزرگ حلزون

لوییس سپولودا /  محیا کربلایی/  75 صفحه/  10000 تومان

کتاب

کشف بزرگ حلزون روایتی است از قهرمانی‌های حلزون کوچکی که یک روز موفق می‌شود اهمیت آهسته‌ راه‌ رفتن را کشف کند.  حلزونی که دنیا یک ‌روز به اندازه یک چمنزار کوچک برایش معنا داشت، به‌زودی برای کشف دنیای واقعی پا در مسیری می‌گذارد که از او یک دلاور می‌سازد. راستی حلزون‌ها چرا این‌قدر آهسته می‌روند؟

 

خوشبختانه شیر

نیل گیمن/  فرمهر امیردوست /  92 صفحه/  12000 تومان

کتاب

«خوشبختانه شیر» شرح داستان‌هایی است که پدری برای دو دخترش تعریف می‌کند. البته پدر نیز خودش پاره‌ای از داستانی می‌شود که با گرفتار شدن در دست دزدان دریایی آغاز می‌شود و با رهایی او به‌وسیله یک بطری شیر به پایان می‌رسد. «خوشبختانه شیر» سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر کودک و نوجوان از سوی کتابخانه ملی بریتانیا انتخاب شد.

 

ماجراهای الکترونیک

یوگنی ولتیستوف/  مهنا رضایی /  ۲۴۰ صفحه/  ۱۵۰۰۰ تومان

کتاب

روباتی به نام الکترونیک از چمدان پروفسور گراموف فرار می‌کند و با پسرکی به نام سرگئی سیرایشکین آشنا می‌شود که بسیار به خودش شبیه است. آنها به دوستان صمیمی تبدیل می‌شوند. الکترونیک در آرزوی انسان شدن نقش سرگئی را در مدرسه و خانه ایفا می‌کند. الکترونیک دوستان زیادی پیدا می‌کند، اما هر روز که می‌گذرد سرگئی تنها و تنهاتر می‌شود تا اینکه تصمیم می‌گیرد...

 

اسب سحرآمیز

مگدالن ناب/  نلی محجوب /  ۸۵ صفحه/  ۱۰۰۰۰ تومان

کتاب

«ایرنا» دختر تنها و غمگینی است که تنها دلخوشی‌اش در جهان، یک اسب چوبی است که در سال نو هدیه گرفته است. ایرنا آرزو می‌کند اسب چوبی‌اش روزی اسب واقعی بشود، بالاخره در یکی از شب‌هایی که ایرنا انتظارش را نداشت، رویایش به حقیقت پیوست و اسب واقعی به زندگی‌اش پا گذاشت.  

 

ارباب تاریکی

جیمی تامسون /  فرمهر امیردوست

قیمت دوره دو جلدی: ۳۵۰۰۰ تومان

کتاب

همه‌چیز از یک سقوط شروع می‌شود، ارباب‌تاریکی یک‌باره چشمش را باز می‌کند و می‌بیند که نه تنها تمام قدرت‌های جادویی‌اش را از دست داده است، بلکه روی یک چاله روغنی در پارکینگ شهری پر از آدم‌های معمولی سقوط کرده است.  ارباب تاریکی می‌خواهد لشکر اورک‌ها را پیدا کند تا با سوسک‌های جنگی و قصاب سیاه دنیای آدم‌ها را زیر چکمه‌هایش له کند و دوباره تبدیل به ارباب تاریکی در سرزمین تاریکی و دنیای آدم‌ها بشود... در جلد دوم، داستان این‌گونه پی گرفته می‌شود که همه‌چیز از یک سقوط شروع می‌شود، ارباب‌تاریکی یکباره چشمش را باز می‌کند و می‌بیند که نه تنها تمام قدرت‌های جادویی‌اش را از دست داده است، بلکه روی یک چاله روغنی در پارکینگ شهری پر از آدم‌های معمولی سقوط کرده است. حالا تلاش‌هایش برای بازگشت به سرزمین تاریکی به نتیجه رسیده، اما به جای او این سوز است که به سرزمین تاریکی برگشته است. سوز مانده و لشکری از اورک‌ها و جنگجویان و خون‌آشامان و غول‌ها، حالا باید ارباب تاریکی دوستش را نجات بدهد و خودش به سرزمین محبوبش برگردد...

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر