برند؛ تشخص بنگاه در میان رقیبان

برندها و برندسازی

ریتا کلیفتون و جان سیمونز/  راحله فاضلی

در چند سال گذشته، شاهد پیروزی بلامنازع مفهوم برند بوده‌ایم؛ اکنون همه از کشورها گرفته تا احزاب سیاسی و سازمان‌ها ترغیب شده‌اند خود را همچون برند تصور کنند. این کتاب قصد دارد درک بهتری از این حوزه پیچیده و تاحدی هیجان‌انگیز ایجاد کند و از آنجا که استادان و تحلیلگران پیشرو آن را نوشته‌اند، مفاهیم برند و برندسازی را در محیط تاریخی خود قرار داده، تفکرات فعلی درباره آن و بهترین شیوه کار را توصیف کرده و الگوهای برندها در آسیا و دنیای دیجیتال را مرور می‌کند و برخی افکار درمورد آینده را مطرح می‌سازد.

موانع رشد برند

رالف کروگر، آندریاس اشتومف/  محمدحسین بیرامی

برای یک شرکت یا برندش تنها سه راه وجود دارد: رو به بالا-رشد؛ رو به پایین- افول؛ نه این و نه آن-رکود. و تنها یک راه همه افراد درگیر، به‌ویژه مالکان و سهامداران، را راضی می‌کند: رفتن به بالا، یعنی دستیابی به رشد. اما چگونه شرکت‌ها و برندهای آنها می‌توانند بارها و بارها رشد ایجاد کنند - چه رشد در فروش، بازده یا سود؟ نظریه مربوطه ساده است: با فروش هر چه بیشتر محصولات یا خدمات در بالاترین قیمت ممکن - و با به حداقل رساندن هزینه‌ها. این نظریه را چگونه عملی می‌کنید؟ یکی از راه‌هایی که شرکت‌های موفق این کار را انجام می‌دهند از طریق سرمایه‌گذاری در مدیریت قوی برند است. تمرکز این کتاب بر چنین موضوعی است.

تفاوت: چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟

برنادت جیوا /  صالح سپهری فر

«تفکر مبتنی بر تفاوت» چیزی فراتر از خلاقیت است. این نوع تفکر بر مشاهده واقعیت، شناسایی و تشخیص فرصت‌ها در واقعیت موجود و سپس دست به‌کار شدن بر مبنای آن استوار است. برای این کار، باید احساسات و سرخوردگی‌هایی را که فردی دیگر در زندگی تجربه کرده یا می‌کند، درک کرد. استیو جابز به‌طور شهودی از این توانایی برخوردار بود. او این توانایی را داشت که خود را جای یک مشتری بالقوه گذاشته و تاثیری را که نوآوری و طراحی جدید بر زندگی مردم (و در نتیجه بازار) داشت درک کند. شما هم می‌توانید این توانایی را در وجود خود شکوفا سازید.

برندسازی مقصد گردشگری

 بیل بیکر/  علی صمیمی و ساسان قاسمی

برند مکانی عبارت است از مجموعه‌ای از افکار، احساسات و انتظاراتی که مردم در مورد یک محل دارند. برندسازی مکان، چارچوب و ابزاری برای ایجاد تمایز، تمرکز و سازماندهی مشخصه‌های برتر و رقابتی یک مکان فراهم می‌آورد که این مشخصه‌ها باید ریشه در حقایق داشته باشند. مستقل از نیت و قصد خوبی که باید در یک برندسازی وجود داشته باشد، برندسازی شهر با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود و این برندسازی احتیاج به اشتیاق، تعهد و نوآوری دارد. علت بسیاری از این چالش‌ها آن است که شهر صاحب مشخصی ندارد و در مالکیت افراد خاصی نیست. بنابراین، برندسازی مکان، به سطح بالایی از همکاری بین افراد نیاز دارد و تمامی ذی‌نفعان موجود در یک مکان باید رویکردهای تعریف شده را برای آن مکان با آغوش باز بپذیرند.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر