مجموعه دارکوب در انتشارات «دنیای‌اقتصاد» طی یک سال گذشته بیش از سی‌وپنج عنوان کتاب برای گروه‌های سنی گوناگون از کودک تا نوجوان منتشر کرده است. کتاب‌هایی که هر کدام‌شان سعی دارند از دریچه‌ای متفاوت به جهان کودکان راه پیدا کنند و با استفاده از الگوهای استاندارد در ادبیات بین‌المللی مفاهیمی همچون صلح و «نه» گفتن به نژادپرستی و جنسیت‌زدگی را در قالب داستان و بدون پیامی مستقیم آموزش بدهند. پرفروش‌ترین‌ عنوان‌های دارکوب در هفته‌ای که گذشت عبارتند از:

قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی

لوئیس سپولودا
محیا کربلایی

میکــــس گربه دوست‌داشتنی همراه ماکس در یکی از خانه‌های شهر مونیخ زندگی می‌کنند. آنها دو دوست‌ جدایی‌ناپذیر هستند، دو دوستی که در شکست‌ها، موفقیت‌ها و بیماری‌ها کنار هم می‌مانند و با هم بزرگ می‌شوند. به‌زودی پای یک موش هم به آپارتمان ماکس باز می‌شود و مفهوم رفاقت به معنای مطلق کلمه در آپارتمان کوچک ماکس و میکس معنا پیدا می‌کند. ماکس از همنشینی گربه‌ و موش درس‌هایی می‌آموزد که احتمالا دنیای هر انسانی را دگرگون می‌کنند. میکس و رفیق تازه‌اش موش در دنیای انسان‌ها زندگی می‌کنند، اما در نهایت شیوه تعامل این دو ماکس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سپولودا در مقدمه این کتاب کوچک از رابطه عمیقش با گربه‌ها نوشته است، از روزی که با یک طالع‌بین چینی برخورد می‌کند و او از راز علاقه نویسنده به گربه‌ها پرده برمی‌دارد. حالا سپولودا چند مجسمه گربه هم دارد که موقع نوشتن این کتاب به آنها نگاه می‌کرده. از این نویسنده پیش‌تر رمان کشف بزرگ حلزون با ترجمه محیا کربلایی در مجموعه دارکوب منتشر شده است.

مدرسه جاسوسی

استوارت گیبز
شیرین ملک‌فاضلی

بن ریپلی شاگرد مدرسه‌ای معمولی است. تنها ویژگی‌ او هوش زیاد و دقت در محاسبه است. اما به‌زودی او سر از مدرسه‌ای عجیب در می‌آورد، رویای او برای شغل آینده‌اش محقق می‌شود، بن برای آموزش در مدرسه جاسوسی انتخاب شده است. آکادمی مخفی جاسوسی او را انتخاب کرده، اما انتخاب شدن بن ربطی به هوش زیاد یا موفقیت درسی ندارد، همه‌چیز نقشه است و حالا بن ریپلی باید سعی کند زنده بماند و دشمن را شکست بدهد تا شاید یک روز جاسوسی درجه‌ یک، شبیه جیمز باند بشود. استوارت گیبز نویسنده مجموعه چهار جلدی مدرسه جاسوسی می‌گوید: «ایده مدرسه جاسوسی خیلی پیش از نوشتنش به ذهنم رسیده بود. اول آن را برای فیلم درنظر گرفتم و بعد برای تلویزیون. ولی کتابش کمی با انتظار اولیه‌ام تفاوت داشت. البته همان داستان اولیه سرِ جایش است ولی به سمتی رفت که تصورش را نکرده بودم. هنوز نمی‌توانم چیزی درمورد ماموریت بعدی بن بگویم جز اینکه این بار قرار است تعداد بیشتری از دوستان بن در مدرسه جاسوسی درگیرِ ماجرا شوند..»

اسب سحرآمیز

مگدالن ناب
ترجمه: نلی محجوب

هدیه کریسمس ایرنا دختر تنها و غمگین، یک اسب چوبی کثیف و خاک‌آلود است. اما این تنها چیزی است که ایرنا را در آن زمستان غمگین خوشحال می‌کند. ایرنا اسب چوبی را در ویترین خاک‌گرفته یک مغازه می‌بیند و اسمش را بلا می‌گذارد. بلا برای اهالی شهر یادآور اسب ‌سحرآمیز و زیبایی است که سال‌ها پیش در مزرعه‌ بزرگی زندگی می‌کرد و از طرف صاحبش آزار می‌دید. ایرنا آرزو می‌کند که بلا یک اسب واقعی بشود، بالاخره در یکی از شب‌هایی که ایرنا انتظارش را نداشت، بلای واقعی پا به زندگی دختر غمگین و تنها می‌گذارد. «اسب سحرآمیز»، اولین رمان مگدالن ناب نویسنده بریتانیایی است که در ایران منتشر می‌شود. او تا پیش از مرگش در سال ۲۰۰۷ بیش از ۴۰ عنوان کتاب برای کودکان نوشته بود. مشهورترین رمان‌های او دو مجموعه «ماجراهای جوزی اسمیت» و داستان‌های پلیسی «ماجراهای کارآگاه مارشال گارناسیا» هستند.مگدالن ناب، جز این مجموعه‌ها، دو رمان کودک دیگر هم نوشته که یکی از آنها «اسب سحرآمیز» است. داستانی که اولین بار در سال ۱۹۹۳ منتشر شد و خیلی زود از سوی انجمن‌ای‌بی‌بی‌وای لقب یک اثر کلاسیک مدرن را به خود اختصاص داد. خانم ناب به دلیل آنچه تخیل و خیالپردازی ناب نامیده شده است بارها از سوی کتابخانه‌های عمومی و مدارس کشورهای انگلیسی‌زبان تقدیر شده است.

تابستان دیوانه

ریتا ویلیامز گارسیا
بیتا ابراهیمی

تابستان دیوانه تقریبا تمام جوایز ادبی سال ۲۰۱۱ در حوزه ادبیات کودک را که در آمریکا بود از آن خود کرد. جایزه‌هایی که یک‌به‌یک در پی هم نصیب نویسنده‌اش کرد: جوایزی همچون:

-کتاب برگزیده نیوبری

- برنده جایزه اسکات ادل برای داستان‌های تاریخی

-عنوان بهترین کتاب سال از سوی: بوستون گلوب، کریستین ساینس مانیتور، هورن بوک، پابلیشرز ویکلی، نشریه کتابخانه‌های مدارس و واشنگتن پست

-بهترینِ بهترین‌های کتابخانه دولتی شیکاگو

-یکی از «صد کتابی که باید خواند و به اشتراک گذاشت» به انتخاب کتابخانه دولتی نیویورک

- منتخب ویراستاران نیویورک تایمز

- نامزد جایزه ان‌ای ای سی پی ایمیج

- جایزه طلایی به انتخاب والدین

داستان در یکی از پرآشوب‌ترین سال‌های تاریخ معاصر آمریکا می‌گذرد. تابستان دیوانه داستان خنده‌دار و ناراحت‌کننده سه دختر است که در سال ۱۹۸۶، از اکلند به کالیفرنیا می‌روند تا مادری را ببینند که آنها را ترک کرده است. داستانی به یاد ماندنی به قلم نویسنده برجسته کودکان و نوجوانان، ریتا ویلیام گارسیا.

پرفروش‌ترین‌های دارکوب به روایت کتاب‌فروشی‌ها

پرفروش‌ترین‌های دارکوب به روایت کتاب‌فروشی‌ها

پرفروش‌ترین‌های دارکوب به روایت کتاب‌فروشی‌ها

پرفروش‌ترین‌های دارکوب به روایت کتاب‌فروشی‌ها

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر