پویش سبز

 قرار سبز در شاهرود: آینده طبیعت ایران در نشستی تحت عنوان همین نام به همت جمعیت دیده‌بان طبیعت شاهرود و گروه کوهنوردی اورس در روز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بررسی خواهد شد.

قرار سبز در شهر شیراز: کلاس‌های آموزش در مدارس جامع محیط‌زیستی (جم) برای سومین سال متوالی در شیراز از سوی کارگروه آموزشی پاکسازان طبیعت فارس با حمایت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برگزار شد. این آموزش‌ها به‌صورت مستمر و هفتگی انجام می‌شود.

قرار سبز در شهر مشهد: یک روز شاد و به‌یادماندنی، آموزش، بازی، مسابقه و جایزه در جمع همیاران کوچک در دبستان غیردولتی آوای کوثر مشهد به همت انجمن همیاران محیط‌زیست خراسان رضوی رقم خورد.

قرار سبز در شهر لنگرود: کلاس آموزشی آشنایی با تفکیک زباله، استفاده کمتر از پلاستیک، همراه بازی و توزیع ساک پارچه‌ای به همت کانون فعالان محیط‌زیست یالمند لنگرود، اداره محیط‌زیست و شهرداری در مدرسه رسالت شهر لنگرود استان گیلان انجام شد.

قرار سبز در شهر آبدانان: درهای پلاستیکی بطری‌ها توسط دانش‌آموزان دبستان نیلا در راستای حفاظت از محیط‌زیست و به همت انجمن بانوان طبیعت‌دوست آبدانان ایلام جمع‌آوری شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: طرح جمع‌آوری در بطری توسط دانش‌آموزان مدارس شهرستان لاهیجان با همت کارگروه کودک و نوجوان انجمن بوم‌بانان گیلان اجرا شد.

قرار سبز در شهر لنگرود: آموزش شناخت محیط‌زیست، کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا در دبستان پسرانه امیرالمومنین با همت جمعیت دوستداران محیط‌زیست لنگرود استان گیلان صورت پذیرفت.

قرار سبز در شهر لاهیجان: برنامه آشنایی با فواید درخت و میوه گلابی و ساخت کاردستی (کلاژ) میوه گلابی در مهد و پیش‌دبستانی نگاه نو شهر لاهیجان استان گیلان انجام شد.

قرار سبز در شهر تالش: اجرای طرح کاهش تولید زباله، تفکیک از مبدا و تولید کمپوست از زباله‌های تر برای داشتن روستای عاری از زباله توسط جمعیت دوستداران محیط‌زیست لنگرود در جمع اهالی تالش محله استان گیلان انجام شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: جلسه مسوولان کارگروه‌ها و هیات مدیره انجمن بوم‌بانان گیلان با فرماندار شهرستان لاهیجان توسط انجمن بوم‌بانان گیلان برگزار شد.

قرار سبز در شهر خرم‌آباد: برنامه جنگلانه خرم‌آباد با حضور سمن‌های محیط‌زیستی و خیریه در بام شهر برگزار شد. در این برنامه بذرهای بادامک در مساحت پنج هکتاری که از قبل آماده شده بودند، کاشته شد.

قرار سبز در شهر فسا: کاشت الوک با همت حافظان سبزاندیش فسای فارس در فاز ۵ بلوار چمران، تپه منبع آب انجام شد.

قرار سبز در شهر مسجد سلیمان: جشن تولد درختی متولدین دی‌ماه به همت انجمن‌های محیط زیستی مسجد سلیمان و با مشارکت شهروندان گلگیر در دامان کوه آسماری برگزار شد و در سردترین ماه سال تجربه‌ای سبز از مردم خوزستان به زمین هدیه شد. اهمیت مکان‌یابی برنامه‌های نهال‌کاری با تاکید بر نگهداری و آبیاری نهال‌ها بوده است.

قرار سبز در شهر رشت: کارگاه محیط‌زیستی کودک- طبیعت در مهدکودک و پیش‌دبستانی غیردولتی معراج نور رشت با همت انجمن بوم‌بانان گیلان شعبه رشت برگزار شد.

قرار سبز در منطقه بمو: در جریان پروژه «برآورد جمعیت پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو» که با همکاری موسسه حامیان حیات‌‌وحش پارس و اداره پارک ملی بمو در استان فارس انجام شده، ۳۲۰ کیلومترمربع از مساحت پاک ملی بمو با ۲۱ دوربین تله‌ای پایش شد. نتایج اولیه بررسی دقیق و مطالعات تکمیلی روی تصاویر ثبت شده توسط کارشناسان موسسه نشان از وجود شش قلاده پلنگ بالغ مختلف (شامل دو نر و چهار ماده) و چهار توله پلنگ دارد.