ماهی که در حال سپری شدن است برای تولیدات سخت‌افزاری به‌ویژه لپ‌تاپ‌های جدید ماهی شلوغ محسوب می‌شود. بسیاری از برندهای معتبر سعی کردند به‌دلیل برگزاری نمایشگاه IFA ۲۰۱۷ در برلین که بیشتر به معرفی بهترین و جدیدترین گجت‌ها اختصاص دارد، جدیدترین‌های سخت‌افزاری خود را ارائه کنند. بنابراین در صورتی‌که به فکر خرید لپ‌تاپ جدیدی هستید می‌توانید در ادامه اطلاعات بیشتری درباره تازه‌های بهترین برندهای دنیا به دست آورید.

لپ‌تاپ شیائومی می‌نوت‌بوک پرو

جدیدترین لپ‌تاپ شیائومی در هفته گذشته رونمایی شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول مجهز شدن به نسل هشتم پردازنده‌های اینتل است که سبب می‌شود از قدرتمندترین رقبای تازه وارد به بازار چیزی کم نداشته باشد. پردازنده شیائومی می‌نوت‌بوک پرو Core i۷ است، به همین دلیل جزو بالارده‌های بازار قرار می‌گیرد، چرا که هنوز برنامه‌ای برای استفاده از پردازنده‌های تازه وارد Core i۹ اینتل در لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد. اگرچه مانند لپ‌تاپ‌های پیشین این شرکت باز هم ظرافت در طراحی شیائومی می‌نوت‌بوک پرو حفظ شده است، اما در مقایسه با قبل قدرت بدنی بیشتری دارد، به طوری که انتظار می‌رود قاب آلیاژ منیزیم آن مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و فشار داشته باشد. خاکستری تیره تنها گزینه رنگ موجود برای این لپ‌تاپ بوده و وزن آن ۹۵/ ۱ کیلوگرم است. اگرچه نمی‌توان آن را در زمره سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار قرار داد، اما با در نظر گرفتن نمایشگر ۶/ ۱۵ اینچی و به‌کار رفتن قدرتمندترین سخت‌افزارهای موجود در آن کاملا قابل قبول است.

طراحی شیائومی می‌نوت‌بوک پرو از داخل پیشرفت‌هایی به خود دیده است. به عنوان نمونه، سیستم خنک‌کنندگی آن لوله‌های گرمای بزرگ‌تری داشته و به فن‌های بزرگ‌تری مجهز شده است. به این ترتیب خیال کاربران از عدم افزایش دمای لپ‌تاپ تحت هر شرایطی راحت خواهد بود. شیائومی می‌نوت‌بوک پرو در سه نسخه عرضه خواهد شد؛ قدرتمندترین کانفیگ آن به یک پردازنده نسل هشتمی اینتل از نوع Core i۷ مجهز شده که بیشینه سرعت آن ۴ گیگاهرتز است. در این نسخه شاهد به‌کار رفتن ۱۶ گیگابایت حافظه رم هستیم. اگرچه نسخه دوم نیز به یک پردازنده Core i۷ مجهز شده، اما حافظه رم آن به ۸ گیگابایت کاهش یافته است. در نهایت به ضعیف‌ترین کانفیگ در بین آنها می‌رسیم که مجهز به یک پردازنده Core i۵ و ۸ گیگابایت حافظه رم است.

نمایشگر شیائومی می‌نوت‌بوک پرو ۶/ ۱۵ اینچی بوده و به‌وسیله شیشه‌های گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. در اطراف نمایشگر تنها ۵/ ۶ میلی‌متر حاشیه وجود دارد که سبب افزایش زیبایی آن می‌شود.به عنوان دیگر قابلیت‌های این لپ‌تاپ می‌توان به وجود یک کیبورد تمام اندازه استاندارد به همراه حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل آن، تکنولوژی پخش صدای Dolby Atmos، تاچ پد دارای دقت بسیار بالا، باتری ۶۰ وات ساعتی با دوام بسیار خوب، درگاه کارت‌‌‌های حافظه از نوع SD، SDHC و SDXC، درگاه یو اس بی نسخه C و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع اشاره کرد. قیمت شیائومی می‌نوت‌بوک پرو بسته به نسخه‌های آن متفاوت است. قدرتمندترین کانفیگ شامل پردازنده Core i۷ و ۱۶ گیگابایت رم ۱۰۷۶ دلار قیمت دارد. قیمت دو نسخه دیگر یعنی کانفیگ‌های دارای پردازنده Core i۷ به علاوه ۸ گیگابایت رم و کانفیگ دارای پردازنده Core i۵ به علاوه ۸ گیگابایت رم به ترتیب ۹۸۴ دلار و ۸۶۰ دلار است.

لپ‌تاپ لنوو میکس 520

اما شرکت لنوو نیز در نمایشگاه ایفا در برلین از جدیدترین لپ‌تاپ این شرکت رونمایی کرد. لپ‌تاپ لنوو میکس ۵۲۰ (Lenovo Miix ۵۲۰) به عنوان رقیب سرسخت محصولات سری سرفیس مایکروسافت است. این لپ‌تاپ به نسل هشتم پردازنده‌های سری Core i۷ اینتل مجهز شده است تا به راحتی محصولات سری سرفیس را مغلوب خود کنند. به این موارد، ۸ گیگابایت رم، هارد جامد ۲۵۶ گیگابایتی و نمایشگری ۱۲.۲ اینچی با وضوح ۱۲۰۰×۱۹۲۰ را نیز اضافه کنید تا محصولی تمام‌عیار پیش روی شما قرار گیرد. از دیگر موارد قابل توجه هم می‌توان به پشتیبانی از LTE، یو اس بی نوع C، پشتیبانی از قلم اختصاصی و دوربین سه‌بعدی اختیاری اشاره کرد.

جدیدترین لپ‌تاپ چینی‌ها همانند سرفیس پرو با کیبوردی قابل تنظیم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین در صورت تمایل، جدا کردن کیبورد نیز امکان‌پذیر است. سازندگان در تولید لپ‌تاپ جدید خود از لولای مخصوصی که معمولا در محصولات سری یوگا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره‌ برده‌اند. اگر از طرفداران دستیار صوتی کورتانا هستید، بهتر است بدانید در ساخت این لپ‌تاپ از میکروفن‌های دوربرد قدرتمندی استفاده شده است که از فاصله چهار متری، صدای شما را تشخیص می‌دهند. طراحی لپ‌تاپ لنوو میکس ۵۲۰ با نسل قبلی آن یعنی میکس ۵۱۰ که سال گذشته عرضه شد، تفاوت چندانی ندارد و قرار است در دو رنگ خاکستری روشن و خاکستری تیره روانه بازار شود. مدل روشن این رنگ بسیار شبیه سرفیس پرو است. اما مدل خاکستری تیره که لنوو آن را «iron grey» می‌نامد، در کمتر محصولی از سری سرفیس دیده می‌شود.این لپ‌تاپ جدید از اکتبر (مهر) با قیمت پایه ۹۹۹.۹۹ دلار به همراه قلم هوشمند و کیبورد به فروش می‌رسد.

ورود یک لپ‌تاپ گیمینگ ارزان‌تر از ریزر

ریزر نیز از دیگر رقبایش عقب نماند و با حضور در ایفا ۲۰۱۷ از یک مدل ارزان‌تر لپ‌تاپ ۱۷ اینچی ریزر بلید پرو (Razer Blade Pro) خود با قدرت سخت‌افزاری کمتر، اما امکاناتی بیشتر رونمایی کرد. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ بزرگ و قدرتمند هستید و در عین حال نمی‌خواهید به قدری سنگین باشد که قادر به جابه‌جایی بدون دردسر آن نباشید، نسخه ۳/ ۱۷ اینچی ریزر بلید پرو یک گزینه عالی محسوب می‌شود. اما متاسفانه قیمت پایه آن از ۴ هزار دلار آغاز می‌شود که بی‌تردید برای بسیاری از کاربران این رقم بیش از حد زیاد است. به همین خاطر ریزر نسخه ارزان‌قیمت‌تری از لپ‌تاپ ریزر بلید پرو را در ایفا ۲۰۱۷ معرفی کرد. هرچند این مدل همچنان ریزر بلید پرو نامیده می‌شود، اما برای کاهش هزینه‌ها، سخت‌افزار آن نیز با کاهش قدرت همراه بوده است. این لپ‌تاپ جدید از یک کارت گرافیک GeForce GTX ۱۰۶۰ به جای ۱۰۸۰ استفاده می‌کند و یک نمایشگر فول اچ دی مات نیز با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز جایگزین نمایشگر لمسی ۴K آن شده است. حتی دیگر خبری از کیبورد مکانیکی بالارده به‌کار رفته در مدل گران‌قیمت ریزر بلید پرو نیست. البته این کاهش قدرت به سود دیوایس تمام شده است.

مدل جدید سبک‌تر است، خنک‌تر اجرا می‌شود و نیازمند یک آداپتور ۱۶۵ وات برای تامین انرژی خود است که همگی نشانه‌های مثبتی برای صاحب این لپ‌تاپ خواهند بود. نسخه ارزان شده ریزر بلید پرو حاوی یک رم ۱۶ گیگابایتی است، اما شما می‌توانید در صورت دلخواه خودتان آن را به ۳۲ گیگابایت ارتقا دهید. جالب اینجاست که حافظه این لپ‌تاپ نیز نسبت به نسخه قدرتمندتر خود بهبود پیدا کرده است و حالا می‌توان یک حافظه SSD ۲۵۶ گیگابایتی همراه با یک هارد درایو ۲ ترابایتی را در اختیار داشت. پردازنده نسل هفتمی اینتل Core i۷-۷۷۰HQ نیز گزینه بدی برای یک لپ‌تاپ گیمینگ نمی‌تواند باشد. به‌طور ساده، ریزر یک لپ‌تاپ هیبریدی بین لپ‌تاپ‌های بلید ۱۷ و ۱۴ اینچی خود ساخته است که کاملا منطقی به نظر می‌رسد. هرچند قیمت آن دقیقا یکسان با رقبای ۱۷ اینچی ساخت MSI یا Asus نیست، اما انتظار شما از یک لپ‌تاپ گیمینگ به جز این چه خواهد بود؟ مدل جدید لپ‌تاپ Blade Pro در ماه سپتامبر به فروش خواهد رسید. لازم به ذکر است که مدل پایه این لپ‌تاپ جدید از ۲۳۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

لپ‌تاپ لنوو یوگا 720 در برلین

لنوو نیز از نسخه ۱۲ اینچی لپ‌تاپ لنوو یوگا ۷۲۰ (Lenovo Yoga ۷۲۰) که امکاناتی به‌روز و مدرن دارد در نمایشگاه برلین رونمایی کرد. گفته می‌شود لپ‌تاپ‌های میان‌رده سری یوگا ۷۰۰ لنوو به قدر کافی خوب هستند تا بسیاری از مشتریان را از خرید دیوایس‌های بالارده سری ۹۰۰ لنوو پشیمان کنند. حال پس از آنکه لنوو نسخه‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی لپ‌تاپ یوگا ۷۲۰ خود را اوایل سال عرضه کرد، مسوولان تصمیم گرفته‌اند تا از یک نسخه به مراتب قابل حمل‌تر ۱۲ اینچی آن نیز در نمایشگاه IFA ۲۰۱۷ پرده برداری کنند. نسخه ۱۲ اینچی لپ‌تاپ لنوو یوگا ۷۲۰ نظیر دو مدل دیگر آن گزینه‌ای جذاب و مناسب است. شما همچنین می‌توانید از بین مشخصات مختلفی نظیر پردازنده Core i۳، i۵ و i۷ یکی را برگزینید که همگی پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل هستند. نسخه ۱۲ اینچی لپ‌تاپ لنوو یوگا ۷۲۰ کمی ضخیم‌تر از مک بوک اپل است و وزن آن نیز حدود ۲۰۰ گرم بیشتر از آن است، با این حال شما یک پردازنده سریع‌تر را در اختیار خواهید داشت و با ۶۴۹ دلار، قیمت پایه آن نیز به مراتب کمتر است.

این ضخامت همچنین باعث شده تا شما هر دو درگاه USB-A و USB-C را نیز روی لپ‌تاپ خود داشته باشید. این لپ‌تاپ با شارژر سفارشی Lenovo Power Jack شارژ‌ می‌شود که شاید کمی آزاردهنده باشد، اما در صورت دلخواه شما درگاه USB-C نیز می‌تواند برای شارژ‌ دیوایس مورد استفاده قرار گیرد. نسخه ۱۲ اینچی لپ‌تاپ لنوو یوگا ۷۲۰ همراه با سنسور اثر انگشت داخلی از Windows Hello پشتیبانی می‌کند و از یک نمایشگر ۵/ ۱۲ اینچی لمسی فول اچ دی IPS برخوردار است که اگر قلم صحیحی را انتخاب کنید می‌تواند از Windows Ink نیز پشتیبانی کند. شما می‌توانید در صورت دلخواه به صورت یک لپ‌تاپ یا یک تبلت از آن استفاده کنید. این قابلیت معمولا در لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت لنوو دیده می‌شود و حالا شاهد حضور آن در یک محصول میان‌رده رو به بالا هستیم. عمر باتری مدل جدید یوگا ۷۲۰ نیز به ادعای لنوو تا حداکثر ۸ ساعت خواهد بود. با توجه به رم و پردازنده انتخابی، قیمت این محصول نیز متفاوت خواهد بود و قیمت پایه آن نیز ۶۴۹ دلار در نظر گرفته شده است. به گفته مسوولان شرکت لنوو شما می‌توانید از ماه اکتبر نسخه ۱۴ اینچی لپ‌تاپ لنوو یوگا ۷۲۰ را خریداری کنید.