مارکت موفق هنرایران در خاورمیانه
آرزو جعفریان پیمان شعفی متولد 1353 و مقیم کشور فرانسه است. او فارغ التحصیل در رشته مارکتینگ و بازاریابی است و فعالیتش در زمینه هنر را حدود 15 سال پیش با خطاطی سنتی آغاز کرده است. مهارت وی در خطاطی نستعلیق و به‌کارگیری آنها در نقاشی‌های آبستره است. او تاکنون در نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی در داخل کشور در گالری‌هایی چون هاله، فردوس، فرهنگسرای نیاوران، سیحون و مژده و در خارج از کشور در گالری هایی نظیر گالری سیحون در آمریکا و رویال میریج در دبی و ... شرکت داشته است.نمایشگاه مینیمال آرت‌های این هنرمند مقیم پاریس در گالری «آن» افتتاح شد.
شعفی در این نمایشگاه ۱۰ اثر با سه تکنیک رنگ روغن، اکریلیک و رنگ صنعتی بر روی بوم‌های سه بُعدی ارائه‌ داده است. بوم‌های وی دراین نمایشگاه به صورت سه بُعدی یا اشکال هندسی تو در تو شامل تکه‌های مختلف است که در کنار هم بر روی دیوار نصب شده و اثری شبیه به یک پازل را می‌سازند.
او در مورد آثار تازه‌ای که در این نمایشگاه به تماشا گذاشته است، گفت: به مدت دو سال بر روی این آثار متمرکز بوده‌ام، هدفم از ساخت بوم‌هایی با اشکال مختلف نشان دادن بعد در این آثار است.
در این آثار طراحی‌های ذهنی ام را با مداد بر روی کاغذ اتود اولیه می‌زنم و سپس آن را به بوم‌های سه بُعدی با اشکال مختلف تبدیل می‌کنم.
این هنرمند در نمایشگاه قبلی‌اش بوم‌های سه بُعدی با تصاویر کالیگرافی عرضه کرده بود اما در مجموعه آثار تازه‌اش هر گونه طرح و نقش را از سه بُعدی‌ها حذف کرده و تنها رنگ‌های متالیک و صدفی را در بعضی اشکال هندسی به نمایش گذاشته است، وی در این باره گفت: در این نمایشگاه مینی مال آرت‌های سه بُعدی را به نمایش گذاشته ام اما نقاشی خط‌های سه بُعدی من ادامه خواهند داشت و همچنان‌که بر روی آثار نمایشگاه حاضر در گالری آن متمرکز بودم، آثار نقاشی خط هایم بر روی بوم‌های سه بُعدی را نیز پیش می‌بردم، قصد دارم آنها را در نمایشگاه
بعدی ام در دبی به تماشا بگذارم.آثار وی در این نمایشگاه عناوین مختلفی چون جعبه متحرک، سفینه فضایی، دایره در جعبه، فرش سبز، رویای مروارید و... را دارند، این اسامی بر اساس اشکال به‌کاررفته در این آثار انتخاب شده‌اند.
پیمان شعفی در این آثار بوم‌ها را به شکل‌های عجیب و غریب درآورده و سعی کرده آثاری ملهم از طرح‌های ذهنی اش ارائه‌ دهد. او با توجه به علاقه اش به اشکال هندسی، سفینه‌های فضایی و ماشین‌های مدرن و عجیب آثاری متفاوت و نو را به نمایش گذاشته است.رنگ‌ها در این آثار جایگاه ویژه‌ای دارند، او سعی کرده است در استفاده از رنگ‌ها نیز نوآوری به‌وجود آورد، وی در مورد به‌کارگیری تونالیته‌های رنگی مختلف در آثارش گفت: باید در زمینه رنگ گذاری و چینش رنگ تمرین زیاد داشت، زیرا با تجربه و تمرین می‌توان در این زمینه موفق بود.
من بر اساس احساسم هارمونی رنگ‌ها را در آثار به‌کار می‌برم و از رنگ‌های صنعتی و متالیک که در رنگ آمیزی ماشین‌ها دیده می‌شود
استفاده می‌کنم.
در تعدادی از آثار نیز که با رنگ روغن کار شده از تکنیکی شبیه به پتینه‌کاری بهره گرفته ام و تکه‌های مختلف رنگ را روی هم گذاشته ام تا رنگ نهایی مد نظرم به‌دست آید. شعفی با اشاره علاقه‌اش به برگزاری نمایشگاه در ایران گفت: مارکت هنر ایران در خاورمیانه بسیار موفق است.
هنرمندان ایرانی در این سال‌ها پیشرفت زیادی کرده اند، من دوست دارم آثارم را قبل از نمایش در خارج از کشور در ایران به تماشا بگذارم.
او افزود: در حال حاضر جهان گرایش خاصی به مینمالیست پیدا کرده است اما استقبال از آثار مینیمال در ایران احتیاج به زمان دارد، زیرا مخاطبان داخل ایران بیشتر به نقاشی‌های به سبک ایرانی علاقه دارند، آنها به نقش‌های تزیینی ایرانی چون بته جقه با رنگ طلایی گرایش دارند، به‌نظرم می‌توان با نمایش بیشتر آثار مینیمال نوعی شناخت از این نوع آثار در مخاطبان ایرانی به‌وجود آورد و به جای طرح‌های شلوغ و پیچیده مینیمال آرت و مینیمالیست را در گالری ها، هتل‌ها و ساختمان‌های بزرگ به‌کار گرفت.
نمایشگاه مینیمال آرت‌های سه بُعدی پیمان شعفی تا یکم مرداد ماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه (به جز شنبه‌ها که گالری تعطیل است) از ساعت 11 تا 20 از این آثار در گالری «آن» واقع در میدان شیخ بهایی، سئول جنوبی، پلاک 40 بازدید کنند.