جدیدترین تغییرات برای عاشقان اینستاگرام

تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام در ایران از جمله محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیای مجازی هستند تا شاید اندکی بتوانند خلأهای تفریحی در دنیای واقعی را در ایران پوشش دهند. در کنار رستوران گردی و چرخیدن‌های گاه و بیگاه در اتوبان‌های پر‌رفت و آمد و شلوغ در شهرهای بزرگ کشور حالا اپلیکیشن گردی جزو اولویت‌های تفریحی جوانان ایرانی شده است. اغراق نیست اگر بگوییم عکس گرفتن به صورت سلفی و انتشار آن در فضای مجازی موجبات حال خوب و یک روز خوب را برای کاربران دو آتشه شبکه‌های اجتماعی در ایران رقم می‌زند و به همین علت است که اپلیکیشن اینستاگرام در ایران روز به روز محبوبیت بیشتری هم پیدا می‌کند. اگر یک طرفدار دو آتشه اینستاگرام هستید این مطلب را برای به روز شدن اطلاعاتتان درباره این شبکه اجتماعی بخوانید.

اینستاگرام آفلاین؛ به زودی

محبوبیت اینستاگرام حالا صاحبان این اپ را واداشته تا مخطبان خود را حتی در شرایط غیرآنلاین و بدون داشتن اینترنت در کنار خود نگه دارند. به این ترتیب اینستاگرام به زودی در دستگاه‌های اندروید بدون اتصال به اینترنت نیز کار می‌کند. اینستاگرام قصد دارد امکان استفاده از این اپلیکیشن را در حالت آفلاین برای کاربران فعال کند. البته ثبت لایک‌ها و نظرات از زمان اتصال مجدد به اینترنت فراهم خواهد شد. این شرکت که متعلق به فیس‌بوک است، اعلام کرده که بسیاری از ویژگی‌های برنامه اندرویدش در حال حاضر به صورت آفلاین نیز کار می‌کند و این کار درواقع کمکی به کاربران کشورهای در حال توسعه است که همواره امکان دسترسی به اینترنت را ندارند. بنابراین با این قابلیت افراد می‌توانند فیدهای خود را در حالی که به وای‌فای یا دیتای موبایل خود متصل نیستند نیز مرور کنند، البته در صورتی که قبلا و زمانی که به اینترنت متصل بوده اند، تصاویر را لود (بارگزاری) کرده باشند. کاربران می‌توانند تصاویر و ویدئوهای مورد نظر خود را لایک کنند، برای آنها نظر بگذارند و حتی کسانی که مایل به‌دنبال کردن نیستند را آنفالو کنند و این تغییرات زمانی که دوباره به اینترنت متصل شوند، اعمال خواهد شد. اینستاگرام ویژگی آفلاین خود را تنها برای کاربران اندروید فعال کرده است، زیرا دستگاه‌های اندرویدی در بازار در حال توسعه شایع‌تر هستند که این قابلیت برای برخی از کاربران iOS نیز به‌زودی فراهم خواهد شد.

ذخیره ویدئوهای زنده در اینستاگرام

شما از این پس می‌توانید ویدئوهای زنده اینستاگرام را ذخیره کنید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ویدئوهای زنده اینستاگرام این بود که این فیلم‌ها پس از قرار گرفتن و دیده شدن، ناپدید می‌شدند. پس از اینکه ویدئوی زنده اینستاگرام تمام می‌شد، این محتوا برای همیشه حذف می‌شد؛ برخلاف فیس‌بوک یا پریسکوپ، که ویدئوهای زنده را ذخیره می‌کنند تا مخاطبان بتوانند آنها را بعدا هم مشاهده کنند. اما حالا توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار اعلام کرده‌اند که از این پس کسانی که ویدئوهای زنده پخش می‌کنند، گزینه‌ای برای ذخیره فیلم زنده در تلفن خود خواهند داشت. این کار نیز بسیار ساده است؛ زمانی که ویدئوی زنده به پایان می‌رسد، یک دکمه ضبط در گوشه بالای سمت راست ظاهر می‌شود و شما با ضربه زدن روی آن می‌توانید ویدئو را ذخیره کنید. البته فیلم‌های زنده همچنان در اینستاگرام ذخیره نمی‌شوند بنابراین بینندگان باید هنگام آغاز یک ویدئوی زنده همان موقع به دیدن آن اقدام کنند زیرا پس از آن، شانس دیدن ویدئو را از دست خواهند داد.

این مساله که پخش‌کنندگان ویدئوهای زنده قابلیت ذخیره کردن این ویدئوها را داشته باشند، می‌تواند موجب افزایش این پست‌ها در اینستاگرام شود. پیش‌تر کاربران ممکن بود در طول یک لحظه مهم، با پخش زنده در اینستاگرام به جای ضبط کردن موقعیت، دچار تردید شوند، زیرا می‌دانستند که آن فیلم را برای همیشه از دست خواهند داد. اما در حال حاضر کاربران می‌توانند لحظات خود را به صورت زنده با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند در حالی که گزینه ذخیره فیلم را نیز در اختیار خواهند داشت.

Stories باز شده‌اید؟

مدتی است با مدل انتشار یک داستان از زندگی ۲۴ ساعته در اینستاگرام آشنا شده‌اید و به احتمال قریب به یقین از آن استفاده هم کرده اید اما برای آشنایی بیشتر مخاطبان با این قابلیت باید گفت که قابلیت Stories یا داستان‌ها برای به اشتراک‌گذاشتن موقتی تصاویر و ویدئوها با فالورها یا همان دنبال‌کنندگان شماست. تصاویر و ویدئوهای این بخش تنها به مدت ۲۴ ساعت و در بالای صفحه برای فالورهای شما نمایش داده خواهند شد. به این ترتیب در بالای صفحه خود و به صورت دایره‌هایی تصاویر و ویدئوهای موقت از فالویینگ‌هایتان را مشاهده می‌کنید که در ۲۴ ساعت اخیر قرار داده شده‌اند. Storyها در صفحه پروفایل نمایش داده نخواهند شد و همان‌طور که گفتیم موقتی هستند. شما می‌توانید در طول روز چند Story هم منتشر کنید که هنگام نمایش به‌ترتیب برای مخاطبان ظاهر خواهند شد. هنگام مشاهده Storyهای دیگران می‌توانید با لمس گزینه Send Message یک پیام شخصی مرتبط با آن داستان را برای فرد ارسال کنید یا با لمس سه‌نقطه و Report تصاویر و ویدئوهای نامناسب و ناقض قوانین را گزارش دهید. همچنین عددی که بالای صفحه مشاهده می‌کنید نشان‌گر تعداد ساعاتی است که از انتشار داستان زمان گذشته و با رسیدن این عدد به ۲۴ آن Story حذف خواهد شد.