آخرین اخبار از راه‎اندازی اتاق مبادلات سهام پدیده

دنیای اقتصاد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای وزارت کشور آخرین وضعیت راه‌اندازی اتاق مبادلات سهام شرکت پدیده شاندیز را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی وزارت کشور، بابک دین‎پرست در این باره اظهار کرد: پس ازمعرفی سه نفر از فعالان بازارسرمایه از سوی شرکت پدیده شاندیز برای تشکیل کمیته سه نفره راه‎اندازی اتاق مبادلات سهام آن شرکت و تائید عضویت آنان توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، جلسات کارشناسی مربوطه با حضور اعضای کمیته، نمایندگان شرکت پدیده و مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شد .

رئیس کارگروه ویژه پیگیری مسائل مربوط به شرکت پدیده شاندیز ادامه داد: از آخرین نتایج مهم حاصله می‎توان به تائید نرم‎افزار معاملاتی و تعیین برنامه زمان‎بندی مشخص برای استقرار کامل نرم‎افزار و سخت‎افزار، تهیه بیانیه شفاف‎سازی گروه مبتنی بر فرمت استاندارد امیدنامه پذیرش شرکت‏ها و اصلاح و نهایی کردن دستورالعمل نحوه انجام معاملات اشاره کرد. وی اضافه کرد: طبق آخرین تصمیمات متخذه مقرر شده است دستورالعمل نحوه انجام معاملات سهام حداکثر تا تاریخ پنجم دی ماه نهایی و پس از تائید هیات سه نفره به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شود. دین‎پرست این نکته را هم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات و توافقات انجام یافته، مقرر شد مدیران شرکت پدیده شاندیز حداکثر ظرف ۱۰ روز، نسبت به تهیه بیانیه شفاف‎سازی گروه، مبتنی بر فرمت استاندارد امیدنامه پذیرش شرکت‌ها اقدام وآن را به کمیته سه نفره ارائه کنند؛ کمیته سه نفره نیز در اسرع وقت نسبت به اصلاح، ارائه نقطه نظرات و تصویب آن اقدام خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‏ای وزارت کشور تصریح کرد: با توجه به تائید نرم‏افزار معاملاتی مورد نیاز برای راه‎اندازی اتاق معاملات سهام شرکت پدیده شاندیز، مقرر شد پس از استقرار کامل نرم‎افزار و سخت‎افزار مورد نیاز، گزارش ممیزی جهت تطبیق عملکردی نرم‏افزار با پروپزال تهیه و ارائه شود. وی یادآور شد: شرکت پدیده شاندیز موظف شده است حداکثر تا ۲۰ دی ماه تمامی اقدامات لازم را برای استقرار کامل نرم‎افزار و سخت‎افزار اتاق مبادلات انجام دهد تا امکان ممیزی فراهم شود.

آغاز ساخت‎وساز پروژه‎های پدیده تا پایان سال؟

استاندار خراسان رضوی با اشاره جلسه ستاد تدبیر استان برای رفع مشکلات پدیده با شهرداری شاندیز اظهار کرد: امیدواریم با این سرعت کار و با همراهی دستگاه‌های دولتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی تا قبل از پایان سال شاهد آغاز ساخت‌وساز پروژه‌های پدیده و راه‌اندازی اتاق سهام آن باشیم. به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از یکی از مراکز تولیدی مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه حل مشکلات شرکت پدیده با شهرداری شاندیز اظهار کرد: بدهی شرکت پدیده با شهرداری شاندیز باید به نحوی مدیریت شود که این شرکت بتواند هم فعالیت‌های توسعه‌ای خود را آغاز کند و هم پیش از آن، حساب خود را با شهرداری برای صدور اسناد پروژه‌های خود سامان دهد. وی ادامه داد: شهرداری شاندیز نیز باید حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به صدور پایان کار آن دسته از پروژه‌های پدیده شاندیز که براساس مصوبه ۱۶ بندی شورای عالی شهرسازی اجازه تکمیل آن وجود دارد، اقدام کند تا شرکت پدیده بتواند براساس این اوراق برای صدور سند پروژه‌های خود به سازمان ثبت مراجعه کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بانک مرکزی هم نامه مربوط به اعطای تسهیلات را داده و شرکت پدیده می‌تواند برای دریافت تسهیلات پس از صدور اسناد پروژه‌های خود به بانک مراجعه کند. در حال حاضر بانک مرکزی مدعی است از لحاظ ارائه اسناد و پیگیری نامه ارائه تسهیلات، شرکت پدیده عقب است که امیدواریم با این طریق دریافت تسهیلات و کار پروژه‌ها آغاز شود. رشیدیان با بیان اینکه با تایید سه نفر ناظر بورس پدیده، امیدوارم اتاق OTC این مجموعه هم سریع‌تر راه‌اندازی شود، گفت: همچنین باید کل سهام‌ این مجموعه واقعی شده و سهام واقعی از سهام غیرواقعی جدا شود. تعدادی سهام وجود دارد که برای خرید آن پول پرداخت شده و تعدادی سهام جزیی هم است که ریشه تملک آن مشخص نیست و پرداخت پولی نداشته‌ و اهدایی و هدیه بوده است. از نظر ستاد تدبیر این سهام‌ها موجودیتی ندارد و باید یک اقدام قانونی صورت گیرد که اثبات شود این سهام‌ها قانونی است یا خیر. وی اضافه کرد: امیدواریم پس از واقعی شدن سهام پدیده مجمع عمومی تشکیل شود و فرایند قانونی در مورد تشکیل هیات امنا و انتخابات آن نیز صورت گیرد و پدیده وارد فرایند طبیعی خود شود.

ارائه مدارک به شهرداری شاندیز پس از پایان هر پروژه

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه براساس مجوز مصوبه ۱۶ بندی شورای عالی شهرسازی پدیده می‌تواند بیش از ۹۰۰ هزار متر مربع زیربنا را در بخش‌های مختلف در قطعات هفت‌گانه داشته باشد، خاطرنشان کرد: قرار است پدیده پروژه به پروژه، هر قطعه‌ای که تمام می‌شود، مدارک را به شهرداری شاندیز ارائه کند و شهرداری هم محاسبات را انجام ‌دهد تا براساس قانون مربوط به مراکز گردشگری نسبت به تقسیط حق صدور مجوز و جرایم مربوطه تعیین تکلیف شود.

آخرین اخبار از راه‎اندازی اتاق مبادلات سهام پدیده

آخرین اخبار از راه‎اندازی اتاق مبادلات سهام پدیده