مریم عسگری سرعت ورود کالاهای تکنولوژیکی جدید به عرصه زندگی کاربران هر روز بیشتر می‌شود و کاربران کالاهای دیجیتالی هر روز با محصولاتی جدید مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین مواجه می‌شوند.محصولاتی که از لحاظ قابلیت‌های فنی، طراحی و کاربردهای تکنولوژیکی و...
در اکثر موارد یک سر و گردن بالاتر از محصولات قدیمی‌تر بوده و به همین دلیل توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند. اما در این میان، برخی از محصولات بنا به ویژگی‌های خاصی که دارند پس از گذشت مدت‌ها از معرفی و عرضه‌شان به بازار همچنان نزد کاربران محبوب هستند.حتی ممکن است این محصولات یک نمونه فوق قدیمی باشند که به دلیل قابلیت‌های خاص کاربردی در زمان گذشته همچنان مورد استفاده کاربران قرار گرفته یا اینکه در ذهن وی به عنوان یک کالای محبوب و کارآمد حک شده باشد.در بازار گوشی موبایل از این نمونه‌ها زیاد وجود دارد. نمونه هایی که ممکن است شما هنوز وفاداریتان را به‌عنوان کاربر به آنها حفظ کرده باشید.
با توجه به این موضوع در این بخش ما به معرفی برخی از این نمونه گوشی‌ها می‌پردازیم. اگر به این موضوع علاقه‌مندید این مطلب را بخوانید:.


SONY ERICSSON W۶۰۰
این گوشی کشویی است و به دلیل فرم چرخشی و تنوع رنگ مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت. تا آنجا که هنوز هم می‌توان برخی از این گوشی‌ها را در دست کاربران یافت.
صفحه نمایش این گوشی ۸/۱ اینچی بود و زیر صفحه نمایش پنج کلید قرار داشت و با چرخش، بخش زیری صفحه نمایش که حاوی صفحه کلید بود نمایان می‌شد. این گوشی فقط ۲۵۶ مگابایت حافظه داخلی داشت، از دوربین ۳/۱ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کرد و از رادیو FM و فایل‌های ورد، اکسل، پاورپوینت و PDF پشتیبانی می‌کرد.
pic1



MOTO X MOTOROLA
MOTO X نخستین گوشی خانواده موتورولا پس از پیوند خوردنش با شرکت گوگل است.
گوشی که به لطف همکاری نزدیک گوگل با موتورولا دارای قابلیت‌های خاص و رقابتی است. از طرفی قیمت ۱۹۹ دلاری آن می‌تواند در انتخاب بسیاری از کاربران تاثیر گذار باشد.
Moto X موتورولا مجهز به پردازنده X۸ است. این سیستم روی یک چیپ توسط خود این کمپانی طراحی شده است و در دل آن یک CPU ساخت کوالکام از نوع Snapdragon S۴ Pro با دو هسته ۷/۱ گیگاهرتز از سری Krait به همراه یک گرافیک Adreno ۳۲۰ با ۴ هسته مستقل وجود دارد.
یکی از قابلیت‌های جالب تلفن Moto X مربوط به امکان دسترسی به دستیار صوتی Google Now بدون نیاز به لمس صفحه یا حتی فشار دادن دکمه است. در این تلفن تنها کافی است که عبارت OK Google Now را به زبان بیاورید تا دستیار صوتی اجرا شود. این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۷/۴ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن ۷۲۰p و تراکم ۳۱۶ پیکسل در اینچ است. این تلفن از سنسور ۱۰ مگاپیکسلی دوربین بهره می‌برد که از نوع Clear Pixel است و به لطف ابعاد بزرگ‌تر پیکسل‌ها بازده مناسبی در عکاسی در نور کم دارد. دوربین جلو دستگاه نیز ۲ مگاپیکسل است. هر دو دوربین قادر به ضبط ویدئو ۱۰۸۰p هستند.
از نظر درگاه‌های ورودی و خروجی، تلفن Moto X از بلوتوث ۴، نانو سیم‌کارت، NFC، USB ۲.۰، GPS و شبکه وای فای b/g/n/ac پشتیبانی می‌کند. برای انتقال تصاویر از تلفن به نمایشگرها نیز می‌توان از فناوری Miracast بهره برد.pic۲



APPLE Iphone
معرفی گوشی IPHONE این خانواده بی شک موجی از تغییر را چه از لحاظ توجه به تکنولوژی و چه از لحاظ کاربری ایجاد کرد.گوشی‌های اپل که مبتنی بر سیستم عامل خاص این برند بودند به سرعت جایگاه خود را در بازار یافته و مشتریان زیادی در تمام نقاط دنیا یافتند. گوشی‌های این برند از
IPHONE ۳G تا ۵S در بین کاربران محبوبیتی بسیار داشته و کاربران همچنان در انتظار محصولات جدیدتر از این خانواده هستند.این را باید بگوییم که اگر چه IPHONE ۵S به دلیل قابلیت‌های کاربردی و ویژگی‌های خاص از نظر برخی گوشی محبوب خانواده APPLE در حال حاضر به شمار می‌آید. اما حقیقت این است که گوشی ۴S به دلیل اینکه آخرین گوشی معرفی شده در زمان حیات استیو جابز بود اهمیت بسیار زیادی نزد برخی از کاربران دارد.حتی تعداد زیادی از کاربران این گوشی تا مدت‌ها پس از معرفی
IPHONE ۵S همچنان از ۴S استفاده می‌کردند.pic۳




SONY Z
تا پیش از این برخی از برندها گوشی‌هایی با نام ضد آب به بازار عرضه کرده بودند، اما هیچ برندی گوشی با قابلیت شناور بودن در آب را به بازار عرضه نکرده بود.سونی با عرضه گوشی‌های سری Z که نمونه‌های کاملا ضدآب هستند تحولی در این بازار ایجاد کرد. در این بین Z۱ با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی‌اش و قابلیت‌های ویژه عکاسی موجی از تغییر را در دنیای موبایل ایجاد کرد. زیرا EXPERIA Z۱ می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۵/۱ متری دوام بیاورد و آسیب نبیند و در ضمن ویژگی‌های خاص عکاسی به کاربر ارائه می‌دهد.مهم ترین ویژگی Z۱ دوربین آن است، این گوشی در قاب پشتی خود یک دوربین ۷/۲۰ مگاپیکسلی دارد که سنسور EXMOR R Cybershot دارد که برای عکاسی در نور کم بسیار مفید خواهد بود، لنز این دوربین از سری لنزهای با کیفیت سونی یعنی سری G است. گوشی به صفحه نمایشی ۵ اینچی با کیفیت Full HD مجهز است. سونی ادعا کرده است که از آخرین تکنولوژی موتور براویا برای صفحه نمایش این گوشی استفاده کرده است که زاویه دید بسیار خوبی را برای آن به وجود خواهد آورد. همچنین سونی از صفحه نمایش‌های TRILUMINOS™ موبایلی برای صفحه نمایش این گوشی و تکنولوژی X-Reality برای موتورعکس استفاده کرده است. داخل گوشی آخرین نسخه پردازنده اسنپدراگون شرکت بزرگ کوآلکام قرار گرفته است. این پردازنده ۴ هسته دارد که در نهایت سرعتی برابر ۲/۲ گیگاهرتز دارد. سیستم‌عامل گوشی هم آندروید ۴.۲.۲ است.قیمت این گوشی در حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان متغیر است.
pic۴

گوشی‌های خاطره انگیز
از گوشی‌های جدید که بگذریم تعداد زیادی گوشی که شاید طی دو تا ۱۰ سال گذشته به بازار معرفی شده‌اند همچنان نزد کاربران محبوب بوده یا اینکه خاطره‌ای از آنها در ذهن کاربران وجود دارد. در این بخش ما به معرفی برخی از این گوشی‌های محبوب که در زمان حضورشان در بازار از مطرح‌های خوشنام بودند می‌پردازیم:


Motorola razr v۳
RAZR V۳ سال ۲۰۰۴ توسط موتورولا معرفی شد. این گوشی در آن زمان عنوان باریک‌ترین گوشی دنیا را داشت. در حقیقت، همین ویژگی (باریک بودن بیش از حد گوشی نسبت به دیگر نمونه‌های موجود در بازار) موجب محبوبیت این گوشی در بازار شد.حافظه داخلی این گوشی ۵/۵ مگابایت بود و می‌شد هزار نام در دفتر تلفن ثبت کرد. دوربین این گوشی هم VGA بود و باتری آن ۶۸۰ میلی‌آمپری بود و می‌شد هفت ساعت با آن مکالمه کردpic۵




HTC Touch
Touch یکی از نخستین گوشی‌های هوشمندی بود که توسط HTC به بازار عرضه شد. این گوشی در سال ۲۰۰۷ با صفحه نمایش لمسی مقاومتی به بازار آمد. نمایشگر گوشی ۸/۲ اینچی بود و قابلیت تشخیص دست‌خط را داشت. این گوشی ۱۲۸ مگابایت RAM و ۲۵۶ مگابایت ROM داشت و جزو نخستین گوشی‌هایی بود که می‌شد با کارت microSD حافظه آن را افزایش داد. دوربین HTC Touch هم دو مگاپیکسلی بود و از سیستم‌عامل ویندوز موبایل پشتیبانی می‌کرد. باتری گوشی هم یک‌هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم یونی بود که می‌شد با آن پنج ساعت مکالمه کرد و ۲۰۰ ساعت در حال آماده‌باش شارژ نگه می‌داشت.
pic۶




NOKIA E۹۰
E۹۰ به دلیل فرم خاصی که داشت، محبوبیت یافت. این گوشی تاشو بوده و دارای دو صفحه نمایش بود که یک صفحه نمایش لمسی و دیگری از صفحه کلید بهره می‌برد.
یکی از صفحه‌نمایش‌ها دو اینچی و دیگری چهار اینچی بود. حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ مگابایت بود و با کارت microSD حافظه آن را تا ۱۶ گیگابایت می‌شد ارتقا داد. سیستم‌عامل این گوشی سری S۶ سیمبیان بود و از پردازنده ۳۳۰ مگاهرتزی برخوردار بود. این گوشی به دلیل پشتیبانی از فایل‌های صوتی و تصویری MP۳/WMV/WAV/RA/AAC/M۴A و WMV/RV/MP۴/۳GP و فایل‌های ورد، اکسل، پاورپوینت و PDF محبوبیت زیادی در بازار داشت.
pic7



NOKIA N-Gage
N-Gage یکی از نخستین گوشی‌هایی است که ویژه بازی طراحی و تولید شد. این گوشی شکل و شمایل متفاوتی نسبت به سایر گوشی‌های بازار داشت. کلیدها مرتب کنار هم چیده نشده بود، بلکه اطراف صفحه نمایش و به شکل نامنظم قرار گرفته بود. صفحه نمایش ۱/۲ اینچی گوشی در وسط قرار گرفته و کلیدها با فرم خاصی صفحه را احاطه کرده بود.
حافظه داخلی این گوشی فقط ۴/۳ مگابایت بود و با کارت حافظه می‌شد این میزان را افزایش داد. همانند سایر گوشی‌های نوکیا این گوشی هم از سیستم‌عامل سیمبیان برخوردار بود و از پردازنده ۱۰۴ مگاهرتزی پشتیبانی می‌کرد. باتری هم ۸۵۰ میلی‌آمپری بود و می‌شد چهار ساعت با آن مکالمه کرد.
pic8



NOKIA ۱۱۰۰
این گوشی از جمله محبوب‌های ارزان‌قیمتی بود که با وجود اینکه بسیار قدمت دارد، اما همچنان برخی همچنان از آن استفاده می‌کنند.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت این گوشی تجهیز آن به چراغ قوه و صفحه کلید ژله‌ای مانند نرم بود.pic۹



NOKIA ۶۶۰۰
یکی از قدیمی‌های گوشی‌های نوکیا است که سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد. این گوشی با وجود اندازه بزرگ و وزن سنگینی که داشت، محبوبیت زیادی به دست آورد. صفحه نمایش این گوشی ۱/۲ اینچی بود و می‌توانست ۱۷۶×۲۰۸ پیکسل نمایش دهد. حافظه داخلی این گوشی ۶ مگابایت بود و از شبکه GPRS پشتیبانی می‌کرد، بلوتوث داشت و جزو نخستین گوشی‌های دوربین‌دار بود. پردازنده این گوشی ۱۰۴ مگاهرتزی بود و از سرویس‌های پیام SMS، MMS و ایمیل پشتیبانی می‌کرد. باتری این گوشی ۸۵۰ میلی‌آمپری بود و فقط ۱۵۰ ساعت در حالت آماده‌باش و دو ساعت در حال مکالمه شارژ نگه می‌داشت.pic۱۰