6 قانون مالی برای کمک به دیگران
مدیریت مالی زندگی چنان موضوع پیچیده‌ای است که گاهی حتی درست یا غلط بودن آن هم مشخص نیست. با این حال می‌توان با تکیه بر قوانینی که برخی کارشناسان در اختیار ما قرار می‌دهند به وضعیتی برسیم که با چالشی جدی مواجه نشویم. یکی از مسائل مهمی که علاوه‌بر حفظ امنیت مالی و اجتماعی برای فرد و خانواده او وجود دارد این است که گهگاه برخی از اعضای خانواده بزرگ‌تر ما یا دوستان نزدیک ما نیازی جدی به کمک مالی پیدا می‌کنند و عدم توانایی کمک به آنها در چنین مواردی می‌تواند برای همه آزاردهنده و ناراحت‌کننده باشد. در اینجا ده قانون را در مورد پس‌انداز، بدهی، بازنشستگی و خرید خانه فراهم کرده‌ایم که قوانین کاملی نیستند، اما می‌توانند برای حفظ امنیت خود و یاری به دیگران در مواقع ضروری به شما کمک کنند. کریگ گولیوت، نویسنده اقتصادی و مالی است که نوشته‌های او در مورد سرمایه‌گذاری، مسکن، بازنشستگی و بدهی در نشریات چاپی و اینترنتی مانند سی‌ان‌ان مانی، سی‌ان‌بی‌سی، اینوسترز بیزینس دیلی و ... منتشر شده است. او همچنین نویسنده کتاب «چیزهایی درباره پول» است. 6 قانونی را که او برای کمک خانواده و دوستان توصیه کرده در پی می‌خوانید.
دست کم ۱۰ درصد از درآمدتان را پس‌انداز کنید.
بن برزیده، مشاور موسسه «پیرشیل فایننشال گروپ» می‌گوید پس‌انداز همیشگی و به موقع می‌تواند به شما کمک کند در موقع لزوم به دیگران یاری رسانید: «پول شما همیشه قابلیت رشد دارد پس اینکه زودتر شروع به پس‌انداز کنید مهم است.» اینکه شما از اولین زمان ممکن آغاز به کنار گذاشتن بخشی از درآمد خود بکنید دارای اهمیت زیادی است.
دست کم برای سه ماه زندگی پس‌انداز داشته باشید.
شما علاوه‌بر پول برای هزینه‌های مصرفی، باید برای اتفاقات اضطراری هم پول داشته باشید و این پول باید معادل مخارج 3 تا 6 ماه زندگی باشد. این کار با توجه به رویدادهای غیرمترقبه‌ای که در زندگی رخ می‌دهد غیرقابل اجتناب است. وقتی ماشین شما خراب شود یا سقف خانه‌تان چکه کند، باید پولی در دست داشته باشید. ماری آدام، از مدیران «آدام فایننشال آسوشیتس» می‌گوید بخشی از پول پس‌انداز شده حتما باید برای موارد ضروری باشد.
ارزش بیمه شما باید ۶ برابر درآمد خانوار باشد.
یک قانون کلی این است که بیمه زندگی شما باید بین 6 تا 10 برابر درآمد خانواده شما ارزش داشته باشد. این یعنی اگر درآمد خانواده شما 80 هزار دلار است، باید دست کم 500 هزار دلار بیمه زندگی داشته باشید. این بازه می‌تواند به تعداد فرزندان، برنامه‌های آینده، اندازه وام‌های مسکن و پس‌انداز فعلی بستگی داشته باشد. پولی که برای این کار می‌پردازید، در واقع پول کمی برای امنیت داشتن یا توانایی کمک کردن به خانواده و دوستان است. برزیده می‌گوید چنین سیاستی به‌ویژه برای افراد جوان بسیار مهم است.
هنگام خرید خودرو از قانون ۱۰-۴-۲۰ استفاده کنید.
این قانون می‌گوید هنگام خرید خودرو باید دست کم 20 درصد پول را بپردازید، وام را حداکثر برای 4 سال بگیرید و بیش از 10 درصد درآمد خالص خانواده را برای حمل و نقل هزینه نکنید. شما با استفاده از این قانون می‌توانید بفهمید که چگونه باید خودرو بخرید. داشتن توانایی خرید خودرو باید به معنای داشتن پس‌انداز برای موارد ضروری و بازنشستگی باشد.
۲۰ برابر درآمد خالص برای بازنشستگی پس‌انداز کنید.
تعداد نامحدودی روش برای محاسبه اینکه در زمان بازنشستگی به چه میزان پول نیاز دارید، وجود دارد، اما یک قانون که می‌تواند به سرعت به شما کمک کند این است که شما باید 20 برابر درآمد خالص خود پس‌انداز داشته باشید؛ یعنی اگر شما سالانه 50 هزار دلار درآمد کسب می‌کنید، باید یک میلیون دلار پس‌انداز داشته باشید. بر اساس قانون «4 درصد» شما در سال اول بازنشستگی 4 درصد از پس‌انداز خود را مصرف می‌کنید.
برای خرید خانه بیشتر از دوسوم درآمد خود وام نگیرید.
کیمبرلی فاس، بنیان‌گذار و رئیس موسسه مدیریت دارایی «امپایرون» می‌گوید اگر شما نتوانید وامی با 20 درصد سود را پرداخت کنید، این نشانه‌ای است از آنکه نمی‌توانید خانه بخرید. نکته مهم دیگر این است که شما باید پس از خرید خانه با وام برای مخارج دیگر هم پول داشته باشید تا تبدیل به یک خانه‌دار فقیر نشوید. یک قانون دیگر هم می‌گوید که شما نباید بیش از دو‌سوم درآمد خانوار وام مسکن بگیرید.