چگونه از گردشگری پول دربیاورم؟ - 4

مترجم: امیر شاملویی

ایده کسب درآمد از طریق وب‌سایت‌های گردشگری یکی از راه‌های کسب درآمد در این حوزه است که در سال‌های اخیر با اقبال عمومی روبه‌رو شده و گسترش چشمگیر استفاده از اینترنت و به خصوص تلفن‌های همراه هوشمند نیز به شدت بر این حوزه و افزایش نوآوری در این بخش اثر گذاشته است. رونق گرفتن گردشگری مجازی نیز یکی دیگر از عوامل رشد این نوع وب‌سایت‌ها و سودآوری آنها است که افرادی را به ایجاد آنها تشویق می‌کند. با این حال، کسب درآمد از وب‌سایت گردشگری نیز همانند هر کار دیگری سختی‌هایی دارد و با چالش‌هایی مواجه است. از جمله این چالش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

اول سعی کنید ترافیک به دست آورید؛ درآمد متعاقب آن خواهد آمد

یکی از کارهای بسیار سختی که در راه‌اندازی این کسب و کار و پول درآوردن از آن وجود دارد، متقاعد کردن صنایع اقامتی برای شرکت کردن و پول دادن برای قرار گرفتن در فهرست یک وب‌سایت جدید است و کارآفرینان زیادی با همین مشکلات مواجه هستند. با این حال، دشواری مربوط به آن پیچیده‌تر می‌شود، زیرا ترافیک و محتوا هر یک ممکن است دیگری را تحت تاثیر قرار دهد. این مشکل را به ترتیب زیر می‌توان جمع‌بندی نمود:

بدون ترافیک، هیچ کس مزیتی در اینکه وارد فهرست سایت شما شود، نخواهد دید و پولی به آن سبب پرداخت نخواهد کرد.بدون فهرست‌بندی، هیچ کس از این سایت دیدن نخواهد کرد و شما ترافیکی نخواهید داشت.این سناریو مانند قصه قدیمی مرغ و تخم‌مرغ است که تنها می‌توان با فرض اینکه ریسک کنید و برخی فهرست‌بندی‌های ابتدایی را درون سایت خود جای دهید، قابل حل است. به عبارت دیگر، وب‌سایت شما باید مانند یک معامله واقعی در نظر گرفته شود که پیش از آنکه حتی شروع به پول درآوردن از طریق آن کنید، به مشتری این حس را القا کند که کار شما ارزش زیادی خواهد داشت.همان طور که گفته شد، کوتاهترین راه برای دست یافتن به درآمد، برای راه‌اندازی کسب و کارهایی مانند شرکت‌های آنلاین یا وب‌سایت‌ها بسیار حیاتی و مهم است. بدون درآمدزایی مناسب، تداوم کار بسیار دشوار خواهد شد و بزرگ‌تر کردن دامنه فعالیت شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته و شدنی نخواهد بود. اما به رغم این، هیچ دلیلی ندارد که پیش از دستیابی به درآمد کسب و کار خود را به‌صورت جدی شروع نکنید.

نکاتی که باید در این مورد بدانید و اقدام کنید از این قرار است:

۱- یک سایت شگفت‌انگیز و مفید بسازید که فهرست‌بندی فراوانی در آن وجود داشته باشد و محتوای آن نیز برای افراد مفید باشد.

۲- آن را از طریق شبکه‌ها و کانال‌های ارتباطی به‌طور گسترده‌ای بازاریابی کنید.

۳- از آن درآمد مالی کسب کنید.

ساخت وب‌سایت یکی از حداقل موارد اساسی است که برای راه‌اندازی این کسب‌وکار به آن نیاز دارید. البته هدف نهایی نیست. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید به کارهای جذاب‌تری مانند بازاریابی بپردازید. برای اینکه پیشنهادهای خود در مورد مهمانخانه‌ها و سایر مراکز اقامتی یا کسب‌وکارهای دیگر را جذابتر کنید، هدف اولیه شما باید مبتنی بر به دست آوردن سهم قابل قبولی از ترافیک وب باشد (همان‌طور که می‌دانید استفاده از ابزارهایی مانند رسانه‌های اجتماعی و SEO یا همان بهینه‌سازی موتور جست‌وجو که برای کمک به رویت بیشتر وب‌سایت‌ها به کار می‌رود، در این راه مفید است). این کار می‌تواند از طریق جست‌وجوی معمولی در گوگل، تبلیغات، شبکه و سایر موارد نیز صورت پذیرد.

داشتن محتوای خوب مانند نقد و بررسی و اطلاعاتی در مورد مقاصد تعطیلات، تسهیلات و فعالیت‌ها، می‌تواند افرادی را که به سفر به منطقه شما تمایل دارند و به آن می‌اندیشند، جذب کند. هر چه محتوای بیشتری داشته باشید، افراد بیشتری سایت شما را خواهند یافت. تنها وقتی که سایت شما اعتبار مناسبی به دست آورده باشد کار را شروع کنید و با ارائه حجمی از ترافیک ارزشمند و هدفمند (شامل گردشگران و افراد شاغل در کسب‌وکار سفر)، به سودآوری فکر کنید.در صورت داشتن ترافیک زیاد، شما قادر خواهید بود برای وارد کردن شرکتی در فهرست خود، پول دریافت کنید. اما توصیه می‌شود که به ارائه فهرست‌های رایگان ادامه داده و در عوض گزینه‌هایی را در ازای دریافت پول بیشتر به وجود بیاورید که در صورت پرداخت پول به شما ترافیک بیشتری برای آن کسب‌وکارها بفرستید (برای مثال آنها را در پشت صفحه یا برخی قسمت‌های باارزش وب‌سایت‌تان قرار دهید). علاوه بر این، شما خواهید توانست از تبلیغات مستقیم نیز (با استفاده از کسب‌وکارهای محلی) علاوه بر تبلیغات گوگلی درآمد به‌دست آورید. در حقیقت، وقتی شما جریان پایداری از ترافیک دارای کیفیت داشته باشید، تعداد راه‌های خلاقانه فراوانی وجود دارند که بتوانید از آن طریق پول در بیاورید. اما این کار تنها در صورتی امکان‌پذیر است که گام‌های ۱ و ۲ را به درستی انجام داده باشید یعنی سایت خوب و ترافیک زیادی داشته باشید.