بازی فوتبال ایران و آرژانتین بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشته است به نحوی که بررسی‌ها از ایجاد 5 میلیون و چهارصد هزار توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر فارسی حکایت دارد. این مهم‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران بود آن هم مقابل تیمی که حتی اعضای نشسته بر نیمکت ذخیره آن نیز از ستارگان جهان بودند؛ از چند روز قبل از بازی ایران و آرژانتین، کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران که تنها به یک بازی زیبا دل‌خوش کرده بودند و توقعی برای برنده شدن در این رویداد نداشتند، فعالیت گسترده‌ای را برای حمایت از تیم ملی کشورمان آغاز کردند. بازی تیم‌های ملی ایران و آرژانتین در دور مقدماتی جام‌حهانی 2014 با گل دقیقه 91 لیونل مسی؛ یک بر صفر به نفع آرژانتین به پایان رسید که از نگاه تماشاگران این بازی، این یک شکست نبود و تمامی ایرانیان از بازی زیبای بازیکنان تیم ملی ایران در مقابل آرژانتین پرستاره به هیجان آمدند و این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.براساس تحلیل‌های به عمل آمده، سهم محتوای منتشر شده در زمینه بازی ایران آرژانتین در وب بسیار چشمگیر بود.در شبکه اجتماعی توئیتر فارسی 5 میلیون و 4صد هزار توئیت با هشتگ‌های #IRN و #ARG در زمان بازی این دو تیم منتشر شده است. در همین حال سهم محتوای منتشر شده توسط کاربران فارسی زبان توئیتر یک میلیون و 950 هزار توئیت درباره بازی تیم‌های ملی ایران و آرژانتین بوده است. البته تولید محتوای کاربران فارسی زبان رسانه‌های اجتماعی تنها در زمان انجام بازی نبوده‌ است و از چندین روز قبل کاربران درباره این بازی به صحبت پرداخته‌اند و همچنان نیز تولید و اشتراک‌گذاری مطالب در این زمینه تا چند روز بعد این مسابقه هم ادامه داشت. جالب اینکه با فینالیست شدن آرژانتین بار دیگر داغ دل ایرانی‌های عشق فوتبال تازه شد و دور تازه‌ای از پیام‌های آنها در فضای مجازی توئیت شد. پیغام‌هایی که به دنیا یادآوری می‌کرد، ایران مقابل یکی از تیم‌های فینالیست جام خوش درخشیده است.
توئیت آدم معروف‌ها
بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی نظرات شخصیت‌های برتر در شبکه‌های اجتماعی را دستمایه گزارش‌های خود از بازتاب بازی فوتبال بین ایران و آرژانتین در جام جهانی کردند. توئیت‌های برخی از شخصیت‌های محبوب دنیای ورزش به شرح زیر آمده بود: ایوان مک کنا خبرنگار برگزیده ورزشی جهان در سال ۲۰۱۲: ما همگی دیگر طرفدار ایرانیم. پائول جانسون معاون سردبیر گاردین انگلیس: ایران فوق‌العاده بود، اما بدشانس هم بود. ولی نصر مشاور سابق اوباما و رئیس دانشکده مطالعات بین‌المللی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا: ایران می‌توانست از شر آرژانتین و یک داور بد، جان سالم به در ببرد، اما نمی‌توانست از مسی مصون باشد. کتال کلی ستون‌نویس ورزشی روزنامه گلوب اند میل کانادا: در دو ساعت بازی ایران و آرژانتین همه ما عاشق این تیم و جادوی جام جهانی شدیم. ملیسا اتحاد خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی: ایران باخت، اما عالی بازی کرد. گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران: باورکردنی نیست. صدای بوق‌ها داره هی بلندتر میشه، انگار بازی رو برده باشیم! حس عالی بودن در تهران. چه خوب می‌شد اگر کسی به بچه‌های تیم ملی درباره عکس‌العمل پرهیجان در تهران نسبت به عملکرد تاریخی‌شون خبر می‌داد! الکس توماس مجری ورزشی شبکه سی‌ان‌ان: باوجود باخت ایران اما باید گفت که همچنان این کشور اعتبار و احترام زیادی برای خود به دست آورد. آناپ کافل سردبیر واشنگتن‌پست: ممکن است آرژانتین بازی را برده باشد اما ایرانی‌ها دل‌های ما را ربودند. بازی ایران عالی بود. در کنار منتخب توئیت‌هایی که در برخی از رسانه‌ها منتشر شده، ما توئیت‌های مقامات دولتی را بعد از بازی ایران و آرژانتین رصد کردیم. بعضی از آنها بعد از اتمام بازی پیام تبریکی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند:
@hashemi_rfsjn هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: «بازی جوانمردانه تیم فوتبال ایران در جام جهانی که همراه با اخلاق اسلامی و انسانی و رعایت اصول حرفه‌ای بود باعث سربلندی ایرانیان شد #IRN».@Rouhani_ir حسن روحانی، رئیس جمهور: «از بازیکنان پرتلاش تیم ملی فوتبال و کادر فنی که با بازی جوانمردانه و فداکارانه دل ملت را شاد کردند و شگفتی آفریدند تشکر می‌کنم». @JZarif محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه: « شدیدا به تیم‌مان افتخار می‌کنیم». ظریف در صفحه فیس‌بوکش هم نوشت: «امشب بچه‌ها در برزیل غوغا کردند. دمشون گرم که همه ما را سربلند کردند».آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا: «صدآفرین به تیم ملی فوتبال ایران که اینقدر خوب در این دیدار با آرژانتین بازی کرد».
کارت قرمز کاربران به داور صرب
موج واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها در هواداری از تیم ملی ایران، بلکه در حمایت از فوتبالیست‌ها در مقابل داوری اشتباه این بازی نیز بلند شد و کسی که زیر این موج سنگین ماند داور صربستانی، میلوراد مازیچ بود. عکس آن لحظه از بازی که داور خطایی را که روی اشکان دژآگه صورت گرفت اعلام نکرد، هزاران بار در توئیتر منتشر شد و از کاربران خواسته شد نظر خود را در مورد این داوری بیان کنند. در نهایت نظر کاربران و فیفا دست به دست هم داد تا داور صربستانی اخراج شود. گفته می‌شود میلوراد مازیچ بعد از برکنار شدنش از داوری در طول جام جهانی خطاب به کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی گفته: «لعنت به همه شما!». او حتی بعد از دیدن فغانی داور ایرانی حاضر در جام جهانی هم به او گلایه کرد و از کاربران ایرانی گفت. گلایه‌ای که فغانی را به عذرخواهی از او مجاب کرد. فغانی درباره مازیچ داور صربستانی دیدار ایران و آرژانتین و رفتار هموطنانش گفت: «باید بگویم که شکایت از داور کاری منسوخ است و دیدید که هیچ داوری تا قبل از نیمه‌نهایی از برزیل برنگشت و حتی نیشیمورای ژاپنی که آن همه علیه او هجمه به راه افتاده بود شانس قضاوت در رده‌بندی و فینال را داشت. حتی وقتی گفته شد ایران از مازیچ شکایت کرده باز هم دیدیم که فیفا او را در تیم‌های داوری قرار داد.» فغانی پای حرف‌های او نشسته و تمام تلاشش را هم کرده تا رفتار ایرانی‌ها را از دلش در بیاورد: «با او درد دل کردم و او از شکایت فدراسیون فوتبال و توهین کاربران ایرانی فیس‌بوک به خودش در صفحه جعلی ابراز ناراحتی کرد. او می‌گفت از مردم ایران بعید است که چنین برخوردی با او بکنند و من هم به نمایندگی از مردم ایران هم از او
عذر‌خواهی کردم.»
به پسر ایرج هم رحم نکردند
گیر به اتفاقات جام‌جهانی به خود جام هم محدود نشد و حتی قبل از مسابقات آهنگی که خواجه نوری برای تیم ملی سرود دستمایه تحلیل‌های تند و تیز اهالی فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های مجازی شد و اشکالات ترانه جام جهانی 2014 خواجه امیری از دید برخی منتقدان هم چاشنی آن شد. چند نمونه از آنها که بیشترین لایک را گرفتند بخوانید:
«جامو بگیرن» ایهامی بوده است که که اصلا به‌وجود نیامده است.
متن ترانه واقعی نیست و برای اتفاق مهمی مثل جام جهانی باید ترانه با متن واقعی نوشته شود. اگر برزیل یا آرژانتین بود، می‌شد اسطوره ساخت و جام را گرفت.
ملودی شاد است اما خواننده غمگین می‌خواند.
بندی که روی ملودی نوشته شده است، جزء ضعیف‌ترین کار‌های روزبه بمانی است و اتفاق خوبی را رقم نزده است. بقیه بند‌ها هم از این ترانه سرا بعید است.
سفارشی بودن، اعمال نظر و وقت نگذاشتن روی این سرود کاملا مشهود است.
باید موسیقیی ارائه می‌شد که بقیه کشور‌های جهان هم با آن ارتباط برقرار کنند.