رضا خدادادی روزنامه‌های ورزشی دنیا بی‌هیچ تردیدی یک ماه تاریخی را پشت سر گذاشتند و به واسطه جام جهانی تمام ذوق خود را در بستن جلدهای متفاوت به رخ یکدیگر کشیدند. در نظر داشته باشید که برزیل در نیم کره‌جنوبی زمین قرار دارد و با وجود نحوه برنامه‌ریزی مسابقات بازهم پوشش بازی‌های شب برای شماره فردا هم مشکل بود. این رقابت در رسانه‌های داخلی ایران هم شدید بود و با وجود اینکه برخی بازی‌ها که به وقت اضافه هم کشیده می‌شد تا 3 صبح به وقت ایران طول می‌کشید بازهم برخی از رسانه‌های مکتوب تا آن زمان چاپ خود را به تاخیر انداختند تا بتوانند در حد یک جلد هم که شده بازی‌ها را پوشش دهند. در روز بازی‌های ایران در جام جهانی این رقابت به اوج خود رسید و آنها با عکس‌ها و مطالبی از بازی ایران سعی در سیراب کردن مخاطبان خود کردند. مرور جلدها در این یک ماه حاوی نکات جالبی بود رسانه هر کشوری تمام جلد خود را به تیم خود معطوف می‌کرد حالا فارغ از اینکه برنده بازی بوده‌اند یا بازنده. اوج این اتفاق فردای فینال رخ داد که تمام رسانه‌ها به تسخیر این بازی در آمد. جلد‌هایی متفاوت و زیبا.


مورگن پست متفاوت
pic1 روزنامه آلمانی جلد منحصربه‌فردی را برای چهارمین ستاره آلمان اختصاص داده است. روزنامه‌های آلمانی نیز همچون بسیاری از مردم این کشور و هواداران فوتبال آلمان در آسمان‌ها سیر می‌کنند.
روزنامه مورگن پست جلد فوق‌العاده زیبای بالا را به قهرمانی تیمش اختصاص داده است. تیتر «بی‌نهایت بزرگ» در کنار یک پشتک زیبای ۴ ستاره خودنمایی می‌کند.این روزنامه روز قبل از بازی هم تاریخ قهرمانی‌های آلمان را روی جلدش قرار داد و با پرچم آلمان جلدی جذاب بست.


روزنامه sport
مسی خجالت زده!pic۲
آلمان با گل گوتزه قهرمان جام جهانی شدتوپ طلا و اشک و حسرت برای مسی باقی ماند



جلد جالب روزنامه هلندی
یک روزنامه هلندی به‌دلیل باخت تیم ملی کشورش در جام جهانی مقابل آرژانتین طراحی جالبی روی جلد روزنامه انجام داد. تیم ملی هلند در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل آرژانتین شکست خورد و نتوانست راهی فینال شود.pic۳
روزنامه ان‌آرسی هلند با یک شکلک غمگین به رنگ نارنجی، غم و اندوه خود را از شکست نارنجی پوشان نشان داده است.



پیونیرو
در بین تمامی جلد‌های بسته شده از باخت برزیل، جلد روزنامه پیونیرو جذاب‌تر و متفاوت‌تر از بقیه جلد‌ها جلوه می‌کند.pic۴
این روزنامه تصویری بی نظیر از اسکولاری در بازی با آلمان شکار کرده که واقعیتی تلخ را در دل خود جای داده است.
البته مشخص نیست که در این تصویر اسکولاری چه نکته‌ای را به بازیکنانش گوشزد می‌کند، شاید می‌خواهد بگوید که بیشتر از ۷ گل نباید دریافت کنند!!



روزنامه گازتا دلو اسپرت
جشن قهرمانی
آلمان برای چهارمین بار قهرمان جهان شد
غم و اندوه برای آرژانتین، جشن و سرور برای آلمانpic5
آنگلا مرکل و رئیس‌جمهور آلمان هم حاضر بودند
قضاوت عالی ریتزولی در فینال



دیاریو اونو
روزنامه «دیاریو اونو» نیز با ذوق‌زدگی تیتر «و اکنون جام سوم» را انتخاب کرده است. این جلد بعد از بازی هلند بسته شد و نکته‌اش عکسی است که از زاویه بالا گرفته شده.pic۶




10. برلین مورگن پستpic7
این روزنامه آلمانی روز قبل از فینال طرح یک جدول را روی جلد بردند که رمز آن قهرمانی در می‌آمد



روزنامه توتواسپرت
ژرمن‌ها با گل دقیقه 113 گوتزه قهرمان جهان شدند
چهارمین قهرمانی آنها را به ایتالیا رساند
ترکیبی از بایرن مونیخی‌ها قهرمان جهان شدpic8
یوونتوس ضمانت ماندن ویدال و پوگبا را به کنته داد
تورینیو - کوالیارلا: هر دو علاقه‌مندند!
اینزاگی از سران میلان فلار را درخواست کرد



جلد متفاوت از کاستاریکا
کاستاریکا با ارائه بازی‌هایی شگفت‌انگیز نهایتا در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب هلند شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.pic9
بدون شک کاستاریکا را باید شگفت‌انگیزترین تیم جام و پدیده بی چون و چرای رقابت‌ها معرفی کرد. تیمی که ایستاده مردن و مبارزه را به جهانیان نشان داد.
روزنامه لاناسیون این کشور نیز با چاپ عکسی زیبا به شکست تیمش در مرحله یک چهارم نهایی پرداخته است. «دل شکسته‌ایم اما روحی بزرگ داریم» نیز عنوانی است که سردبیر این روزنامه برای بازی تیم ملی کشورش مقابل هلند برگزیده است.



نشریه مارکا اسپانیا
تعصب و فوتبال!pic۱۰
آلمان برای چهارمین بار بعد از 24 سال قهرمان دنیا شد
مسی، جایزه توپ طلای فیفا را برد



بیلدpic۱۱
روزنامه بیلد نیز با استفاده از تصویر مولر و اوزیل روی صفحه اصلی خود تیتر زد: «۸۰، ۸ میلیون قلب» تا از علاقه ژرمن‌ها به قهرمانی این تیم در بازی فینال ۲۰۱۴ خبر بدهد.



اولهpic12
مهم‌ترین روزنامه ورزشی آرژانتین از شادی‌های آلمانی‌ها گذشت و عکس مسی مغموم را روی جلد خود برد. کسی‌که آنها دوست داشتند عکس او را با جام روی جلد ببرند و رکورد فروش را بشکنند.



روزنامه as
ژرمن‌ها آمریکای جنوبی را فتح کردند
گل آساید ایگواین، موقعیت طلایی مسی و در نهایت گل دقیقه ۱۱۳ ماریو گوتزهpic۱۳
اولین تیم اروپایی که در قاره آمریکا جام جهانی را فتح کرد!
مسی بهترین بازیکن تورنمنت شد و توپ طلا دریافت کرد
جیمز رودریگز بهترین گلزن / نویر برنده جایزه دستکش طلایی / پوگبا برنده جایزه بهترین بازیکن جوان




مارکا و مرگ اسطورهpic۱۴
یک اتفاق، یک جلد متفاوت در ایام جام جهانی رقم زد. خیلی‌ها منتظر بودند تا ببینند این روزنامه مادریدی در واکنش به مرگ دی‌استفانو چه جلدی می‌بندد. این کاور، مثل همیشه ارزش انتظار و شب‌نشینی را داشت. آگهی‌ها حذف شده‌اند و از نیمه‌نهایی جام جهانی هم خبری نیست. تنها اطلاعات ضروری مثل شماره و تاریخ انتشار با فونت بسیار کوچک در یک سطر کار شده و دیگر هیچ! این شاید اولین بار در تاریخ مارکا باشد که لوگوی روزنامه، پایین‌تر از عکس یک بازیکن قرار می‌گیرد، اما انگار پیرمرد ارزشش را داشت.



تیتر روزنامه اکیپ فرانسهpic15
آلمان‌ها خود را به دنیا تحمیل کردند




جلدی برای مصدومیت نیمار
مصدومیت نیمار شاید شوک آورترین خبر چند سال اخیر برای مردم برزیل بود. آنها حقیقتا کار بسیار دشواری را بدون ستاره کلیدی خود در برابر آماده‌ترین تیم‌های جهان داشتند.pic۱۶
روزنامه مشهور کوریو برازیلینس برزیل با جلدی بسیار متفاوت به پیشواز این بازی رفته است؛ جلدی که نظیر آن در ورزش دنیا حداقل در این چند روز مشاهده نمی‌شود.
این روزنامه در صفحه نخست خود نه به سراغ تیترهای حماسی رفته نه عکس دسته جمعی اعضای تیم ملی فوتبال برزیل را کار کرده و نه عکسی از اسکولاری روی جلد برده، عکس صفحه نخست این روزنامه چیزی شبیه یک ماسک است، ماسکی از نیمار ستاره مصدوم تیم ملی برزیل که ادامه جام جهانی را به‌دلیل شکستگی مهره کمر از دست داده است. این روزنامه این ماسک را «کات» کرده است یعنی اینکه برزیل بدون این ستاره به مصاف آلمان می‌رود.