People

آنجلینا جولی: من کمی قوی‌ترم

پس از جدایی آنجلینا جولی از براد پیت هر دو دچار افسردگی شده‌اند. در حالی که این دو خوشبخت‌ترین سلبریتی نام برده می‌شدند اما جدایی این دو نشان داد که تئوری ازدواج‌های سلبریتی دوام چندانی نمی‌آورد، همچنان قابل قبول است. مجله پیپل در این هفته به بهانه ساخت نخستین فیلم جولی پس از جدایی از براد پیت، به سراغ وی رفته و از زندگی دوران پسا‌برنجلینا (ترکیبی از براد پیت و آنجلینا جولی) پرسیده است. جولی به مجله پیپل می‌گوید که وی کمی قوی تر از براد پیت است و بهتر توانسته دوران پس از جدایی را اداره کند. این در حالی است که شایعاتی وجود دارد که براد پیت اوضاع چندان روبه راهی ندارد. مصاحبه جولی با این مجله نخستین مصاحبه رسمی و طولانی وی، یک سال پس از جدایی از براد پیت صورت می‌گیرد. جولی هم اینک هر جا که می‌رود با شش فرزند خود می‌رود. او حتی اگر به جشنواره‌ای هم دعوت ‌شود تصمیمش رفتن دسته‌جمعی است.

او می‌گوید که برای او خانواده از هر چیزی مهمتر است. او قصد دارد برای نخستین بار پس از جدایی یک جشن هالووین متفاوت برای فرزندان خود بگیرد. این هنرپیشه ۴۲ ساله تصریح می‌کند: می‌خواهم یک هالووین دیوانه‌کننده برگزار کنم. جولی زمانی که از شش فرزند خود می‌گوید شعف خاصی در صورتش دیده می‌شود. او تاکید می‌کند که از هر روز زندگی با این ۶ نفر بسیار لذت می‌برد. او در پاسخ به این سوال مجله که سال گذشته را چگونه گذرانده است، گفت که بالا و پایین زیاد داشته اما او کمی قوی تر است. اشاره او به افسردگی‌های غیرمعمول پیت باز می‌گردد که گفته می‌شود بیشترین ضربه را از این جدایی خورده، زیرا نتوانسته حضانت فرزندانش را به عهده بگیرد.

آنجلینا جولی در سپتامبر سال ۲۰۱۶ پس از ۱۲ سال زندگی مشترک با براد پیت از وی جدا شد. علت هم پرخاش و رفتار نامتعادل پیت با فرزندانش ذکر شده است. پس از این جدایی هر دو دچار افسردگی می‌شوند و جولی می‌گوید که بیش از یک سال است در هیچ فیلمی بازی نکرده است. او علت کم کاری را بچه‌هایش می‌داند و می‌گوید که آنها پس از این جدایی به وی بیش از پیش نیاز داشتند اما حالا قرار است که فیلم «آنها اول پدرم را کشتند» را برای نتفلیکس بسازد. این فیلم قرار است بر اساس خاطره دوست کامبوجی آنجلینا جولی ساخته شود. جولی می‌گوید که وی قرار است در این فیلم نسل‌کشی صورت گرفته در کامبوج را به تصویر بکشد. او به این دلیل به کامبوج علاقه مند است که یکی از فرزندانی که وی به سرپرستی گرفته است اساسا اهل آنجاست. مائکس ۱۶ ساله و بزرگ‌ترین فرزند جولی به حساب می‌آید.

Time

توفان‌ها قوی‌تر می‌شوند

توفان‌های متفاوتی تاکنون آمریکا را در‌نوردیده‌اند اما کافی است که این بار به این جملات توجه کنید: «این توفان تاریخی بوده است»، «خسارت ناشی از این توفان تاریخی بوده است». این جملات در واقع ما را به یک چیز رهنمون می‌کنند و آن این است که توفان‌ها به شکل روزافزونی قوی‌تر می‌شوند. مجله تایم در این هفته به سراغ این بلای طبیعی رفته است که برای چندین روز برخی ایالت‌های آمریکا را که در معرض توفان‌های متفاوتی بودند، فلج کرده بود. مجله تایم می‌نویسد: توفان مانند هیولا و دو برابر مصیبت بارتر از یک زلزله قوی بوده است. توفان مثل یک سلاح کشتار جمعی است. مانند یک بمب قوی عمل می‌کند که در یک منطقه فرود می‌آید و در یک لحظه همه چیز را نابود می‌کند. وقتی توفان با بمب قوی مقایسه می‌شود برای این است که درست مانند آن عمل می‌کند: از آسمان فرود می‌آید، عرض اقیانوس را طی می‌کند و به زمین برخورد می‌کند.

هوری کین و ایرما، هر دو توفان‌هایی وحشتناک هستند. این توفان به کشورهای حوزه کاراییب خسارت‌های فراوانی وارد کرده است. این توفان‌ها موجب شده‌اند که ۱۳۰ مدرسه در سراسر جزایر موجود از جمله آگوییلا، جزایر ویرجین و تورکس و کایکوس تعطیل شود و در حال حاضر ۲.۴ میلیون دانش آموز را بلاتکلیف کند. در آمریکا هم تعداد کسانی که کشته شدند کم‌شمار نبودند. به‌عنوان مثال در یک سرای سالمندان ۸ نفر به دلیل اینکه کمک‌ها به موقع فرستاده نشد، تلف شدند. سه نفر دیگر هم در یک خانه به دلیل انتشار گاز مونو اکسید کربن مردند. ژنراتور خانه این افراد به دلیل توفان آسیب دیده و در نهایت موجبات مرگ این افراد را رقم می‌زند. برخی می‌گویند که علت قوی تر شدن توفان‌ها به موضوع گرمایش زمین بر‌می‌گردد و از نتایج این گرمایش، بی‌ثباتی آب و هوا، سیل‌های فراوان و توفان‌ها است.

البته توفان‌ها بسیار قوی شده‌اند و برای همین «تایم» معتقد است که باید نحوه ساماندهی روزهای توفانی با گذشته تغییر کند، چرا که توفان‌ها خسارت بارتر شده‌اند. برای مثال توفان ایرما در ایالات متحده موجبات مرگ ۳۰ نفر را رقم زده و در کشورهای حوزه کاراییب این رقم به ۴۴ نفر می‌رسد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند که توفان‌ها وضعیت وخیم‌تری را در سال‌های آتی به وجود خواهند آورد. ایرما یکی از قوی ترین توفان‌هایی بوده که در تاریخ آمریکا به ثبت رسیده است. سرعت این توفان به ۲۹۸ کیلومتر می‌رسد و برای ۳۷ ساعت نیز در منطقه بوده است. به همین دلیل توصیه می‌شود برای مقابله با توفان‌ها آمریکا باید بیش از پیش آماده باشد. در توفان ایرما مشخص شد زندگی ۲۰ میلیون نفر و دارایی‌های آنها به ارزش یک و نیم میلیارد دلار آسیب‌پذیر است. همچنین در فلوریدا ۱۲ میلیون نفر برق خود را از دست دادند و ۷ میلیون نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

g 2

جای خالی ژانر وحشت

گاردین دارای مجلات آخر هفته متعددی است؛ یکی از این مجلات مربوط به فیلم و موزیک است. این مجله این هفته به سراغ سینما رفته است. جایی که این روزها از حال و روز خوشی برخوردار نیست و عمده فیلم‌ها از فروش کم رنج می‌برند به‌گونه‌ای که گفته می‌شود شاید فیلم دانکرک، ساخته کریستوفر نولان تا حدی بتواند با اقبال عمومی مواجه شود. این مجله با طرح این پرسش که آیا «عصر طلایی جدید از فیلم‌های ترسناک» می‌تواند ناجی سینما باشد، این ژانر را یکی از عوامل حیات مجدد سینما معرفی کرده است. در حال‌حاضر گیشه‌های سینمایی به اشغال فیلم‌های اکشن، علمی- تخیلی و فیلم‌های خانوادگی درآمده‌اند اما جای ژانر وحشت کاملا خالی است. با این حال در برهوت فیلم‌های ژانر وحشت، فیلم آنابله که بر اساس داستانی از استیفن کینگ، نویسنده ژانر وحشت ساخته شده توانسته است یک شوک اساسی به سینما وارد کند. این فیلم در هفته افتتاحیه در حدود ۱۸۰ میلیون دلار فروخته است که یک رکورد برای این ژانر به‌حساب می‌آید. هرچند گاردین اعتقاد دارد که این فیلم را هم صد درصد نمی‌توان جزو ژانر وحشت به حساب آورد اما توانسته است در روزهای کم‌رونق سینما، جانی تازه به آن بدهد.

در سال ۲۰۱۳، سینمای وحشت توانست تا حدودی رکود را از سینما بگیرد. موفقیت‌های آن سال در کنار تولید سریال‌هایی مانند «ماوراءالطبیعه» توانست برای این ژانر موفقیت‌های فراوانی به‌دست آورد. این در شرایطی است که در حال حاضر فیلم‌های ژانر وحشت در سینما جایی ندارند و کمتر کارگردانی به سمت این ژانر می‌رود وسالن‌های سینما در اشغال فیلم‌های تخیلی و علمی است. فیلم آنابله اما یک استثنا به‌حساب می‌آید. مانند کارهای دیگر استیفن کینگ وی توانسته است با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند. پس از دو توفان وحشتناکی که آمریکا را زیر و رو کرد، حالا نوبت آن است که تماشاچیان برای فرار از واقعیت، پای این‌گونه فیلم‌ها بنشینند. تیونلی، یکی از منتقدان می‌گوید: ممکن است پایان دنیا با بدترین چیزها رقم بخورد. ما در عصری زندگی می‌کنیم که هر آن ممکن است با چند بمب هسته‌ای نابود شود، پس نیاز داریم برای تخلیه بیشتر هیجان‌مان خود را به دنیای خیال بسپاریم. مارگی کر، جامعه‌شناس و نویسنده «جیغ» می‌گوید: در حال‌حاضر سینما میل به فیلم‌های تخیلی با ترس از علم پیدا کرده است. پس از دو توفان و تغییرات آب و هوایی که در پیش است، تماشاچیان ما میل دارند که با هیولاهایی روبه‌رو شوند که ناشی از این وضعیت است و صدالبته این هیولاها شکست‌ناپذیر نیستند و در انتها نابود خواهند شد. کر می‌گوید: «اینکه ترس‌های ما به واقعیت تبدیل شود، هیجان خاصی دارد، حتی اگر بر روی پرده نقره‌ای جان بگیرد.»

Bloomberg Businessweek

بی‌نظیرترین سرقت سایبری

ترس از لو رفتن اطلاعات در عصری که حریم شخصی دیگر چندان معنایی ندارد، یکی از مهم‌ترین معضلات دنیای امروز است. برای همین است که متخصصان به‌شدت توصیه می‌کنند که نهایت ایمنی را در حفظ اطلاعات خود به‌کار گیرند. اما آیا رعایت نکات ایمنی می‌تواند تضمین‌کننده باشد. همین چند وقت پیش بود که شرکت اوبر با حملات هکری مواجه شد و اطلاعات بسیاری از کسانی که از این سیستم خدماتی استفاده می‌کردند، دزدیده شد. حالا این‌بار نوبت شرکت اکوییفکس بوده است که با چنین سرنوشتی روبه‌رو شود. مجله بلومبرگ بیزینس‌ویک این هفته به سراغ هک شدن اکوییفکس رفته است. این مجله می‌نویسد: شما باید کاری انجام ندهید تا اطلاعات اعتباری خود را ایمن نگه دارید. ما همه عادت داریم که خودمان امور مالی خود را اداره کنیم. شما کاربری بازنشستگی خود را بررسی می‌کنید و دنبال این هستید که پورتفولیوی شما متعادل باشد. هربار شما سعی می‌کنید تا صحت اطلاعات خود را بررسی کنید. این چیزهایی است که مردم مسوول هستند که آن را انجام دهند. اما اگر متوجه شوید که اطلاعات شما از اکوییفکس به سرقت رفته است، چه می‌کنید؟ از اینجای کار دیگر دست شما نیست.

خبری بسیار تکان‌دهنده که باعث تعجب و حیرت نیمی از مردم ایالات‌متحده شد. کمپانی اکوییفکس که یکی از بزرگ‌ترین مراکز اعتبارسنجی شهروندان در ایالات‌متحده به‌شمار می‌رود، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد هکرها از یک حفره امنیتی در وب‌سایت این شرکت سوءاستفاده کرده و موفق شده‌اند اطلاعات ثبت‌شده مربوط به بیش از ۱۴۳ میلیون شهروند آمریکا که در حدود ۴۵ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، سرقت کنند. به گفته اکوییفکس این سرقت اطلاعاتی مربوط به دوره‌ای بین اواسط ماه مه تا اواخر ماه ژوییه بوده و پس از گذشت این مدت دو ماهه، مسوولان امنیتی متوجه وجود حفره و سرقت اطلاعات شده‌اند. ظاهرا اطلاعات مورد حمله شامل نام، آدرس، تاریخ تولد، اطلاعات مربوط به حساب‌های عمومی و در برخی موارد حتی اطلاعاتی نظیر گواهینامه و شماره پلاک کاربران نیز شده است. نکته قابل‌توجه آنکه حتی برخی از شهروندان کانادایی و بریتانیایی نیز جزو افرادی هستند که اطلاعات آنها در این حمله به سرقت رفته است. اکوییفکس اعلام کرده طی این حمله، اطلاعات مهم‌تری همچون شماره کارت‌های اعتباری نزدیک به ۲۱ هزار نفر و اسناد رسمی بیش از ۱۸۰ هزار نفر نیز در اختیار سارقان قرار گرفته است. این سرقت از نظر تعداد و گستره اطلاعات لو رفته به عنوان بزرگ‌ترین سرقت سایبری تاریخ آمریکا شناخته می‌شود.

دکه مطبوعات

دکه مطبوعات

دکه مطبوعات

دکه مطبوعات