آیا می‌خواهید طبیعت را حفظ، از آلودگی جلوگیری و روند تغییرات اقلیمی را آهسته کنید؟ طبق مطالعه‌ای که از سوی دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شده است، اگر به کودکان خود بگویید که بیرون منزل بازی کنند، کمک بزرگی در راستای این هدف کرده‌اید. این مطالعه که در فوریه ۲۰۱۷ منتشر شده است، نشان می‌دهد کودکانی که بیرون خانه بازی می‌کنند، زمانی که به افرادی بزرگسال تبدیل می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که از طبیعت محافظت کنند.

آن فرانک می‌گوید «بهترین علاج برای کسانی که می‌ترسند، احساس تنهایی یا نارضایتی می‌کنند، بیرون رفتن، است؛ جایی که بتوانند آرام و تنها با آسمان، طبیعت و خدا ارتباط برقرار کنند.» گرچه این روند در آمریکا به‌طور واضح به سوی بازی‌های دیجیتال داخل منزل کشیده شده است، اما مزایای بسیاری در تهییج فرزندانتان به بازی بیرون خانه وجود دارد. مزایایی از جمله ایجاد اعتماد، ترویج خلاقیت، یادگیری مسوولیت‌پذیری، ایجاد تحرک، ورزش و کاهش استرس. گرچه ممکن است پدر و مادرها متوجه نشوند که تشویق فرزندان به بازی کردن در بیرون منزل راهی فوق‌العاده برای ایجاد اشتیاق برای محیط‌های بیرون منزل و ایجاد حس محافظت از محیط‌زیست است. این مطالعه دریافته است که ۸۷ درصد افراد مورد مطالعه که در زمان کودکی، بیرون منزل بازی می‌کرده‌اند، هنوز عشق به طبیعت را در نهاد خود دارند. به علاوه، ۸۴ درصد آن افراد بزرگسال اظهار کرده‌اند که مراقبت از محیط‌زیست یک اولویت برای آنهاست. از این‌رو، احتمالا افراد بزرگسالی که مانند کودکان بیرون منزل بازی می‌کنند، دیدگاه‌های مثبتی نسبت به طبیعت و اقدام برای محافظت از آن اتخاذ می‌کنند. این مطالعه نشان داده است که هیچ تفاوت قابل‌‌توجهی در پاسخ‌دهندگان از طبقات اجتماعی مختلف وجود ندارد.

گرچه بین پاسخ‌دهندگان شهری و روستایی تفاوت‌هایی وجود داشته است. در این پژوهش، افرادی که در شهرها زندگی می‌کنند بیان کرده‌اند که آنها اغلب بیشتر از افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند عاشق طبیعت هستند. این امر جالب‌توجه است، چرا که تصور غالب این است که کودکان روستایی اغلب بیش از کودکان شهری بیرون منزل بازی می‌کنند. به نظر می‌رسد این فرضیه بر مبنای مطالعه‌ای از فعالیت‌های روزانه شهری در برابر روستایی درست باشد. آنها در این مطالعه دریافتند که به‌طور متوسط کودکان روستایی ۰.۷ ساعت در روز بیش از کودکان شهری در محیط بیرون منزل می‌گذرانند. پس چرا احتمال بیشتری وجود دارد که افراد جوان شهری بگویند که عاشق طبیعت و فضاهای بیرون منزل هستند؟ متاسفانه، با وجود بسیاری از متغیرهای مخدوشگر (Confounding Variables) هیچ پاسخ واضحی وجود ندارد. به‌رغم تفاوت‌ها در دیدگاهی نسبت به طبیعت در مناطق شهری نسبت به روستایی، به نظر می‌رسد در هر دو موقعیت هر چه بیشتر کودک وقتش را در فضای بیرون منزل بگذراند، احتمال بیشتری وجود دارد که در بزرگسالی محیط‌زیست را دوست داشته باشد و از آن محافظت کند. این هم دلیلی دیگر برای اینکه کودکان‌تان را از ابزارهای دیجیتال دور و آنها را به بازی در محیط‌های باز تشویق کنید.