شوک هسته‌ای به بازار ارز و طلا
با نهایی شدن و اعلام جزئیات توافق گروه مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با کشورهای عضو1+5 تاثیر آنی خبرها بر اقتصاد کشور و بر برخی از کالاها با سرعت مشخص شد.
در این میان بازار ارز و طلا که پیش از این هم به مذاکرات هسته‌ای روی خوش نشان داده بود نخستین بازارهایی بودند که با شوک جدیدی روبه‌رو شدند. هنوز ساعتی از اعلام رسمی توافق هسته‌ای در ژنو نگذشته بود که فعالان بازار ارز و سکه،از کاهش قیمت‌ها خبر داده و اعلام کردند که ریزش نرخ‌ها هم در بازار طلافروش‌ها و هم بازار صرافان آغاز شده است. اواسط هفته هرچند که برخی صرافان از خرید و فروش ارز امتناع می‌کردند، اما قیمت دلار در مرز ۲۹۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت سکه هم که قبل‌تر به دلیل کاهش قیمت اونس جهانی روند کاهشی خود را آغاز کرده بود در واکنش به این توافق اواسط هفته به ۸۲۵ هزارتومان رسید. برخی از تحلیلگران معتقد بودند قیمت دلار پس از کاهش آنی روند با ثبات تری طی می‌کند و به سطح قیمتی که عرضه و تقاضا تعیین کند متعادل می‌شود. که چنین نیز شد و پس از حدود ۴۸ ساعت بازار طلا و ارز به نقطه تعادلی خود بازگشت. از طرفی عده‌ای دیگراز کارشناسان نرخ تعادلی دلار را ۲ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان کرده و می‌گویند مذاکرات تنها به تسریع روند آن کمک کرد و این اتفاق دیر یا زود می‌افتاد. هر چند برخی معتقدند قیمت دلار به زودی به کانال ۳ هزار تومانی بازمی‌گردد.
جو روانی حاکم بر بازار هم موجب تشدید عرضه ارزهای خانگی به بازار شد که خبرها از دست نگه داشتن برخی صرافان از خرید و فروش حکایت داشت.