نیسان به جنگ ستارگان می‌رود

نیسان روگ یکی از شاسی‌بلند‌هایی است که از سال ۲۰۰۷ در کلاس کامپکت کراس‌اور معرفی شده و در دو نسل تا به امروز ساخته شده است که از نظر فنی مشخصات نزدیکی با هم دارند. در نسخه‌های اولیه این خودرو از پیشرانه ۵/ ۲ لیتری و ۴ سیلندر استفاده شد که ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت خروجی این خودرو بوده است و در نسل دوم نیسان با زیبا‌تر کردن این مدل برای حضور در نمایشگاه شیکاگو خود را آماده می‌کند. نیسان با انتشار تصاویری از یک نیسان روگ که به تجهیزاتی فضایی مجهز شده است، به نوعی خودش را با فیلم روگ‌وان ۲۰۱۶ همسو کرده است که به نوعی به جنگ ستارگان اشاره دارد و اولین فیلمی است که می‌توان آن را مشتق شده از جنگ ستارگان نامید.

فیلم روگ‌وان داستان مجزایی نسبت به جنگ ستارگان دارد. نیسان از تشابه نامی این محصولش با روگ‌وان استفاده کرده و با نصب تجهیزاتی فضایی مدل جدید نیسان روگ را نیسان روگ‌وان معرفی کرده است. نسخه نیسان روگ‌وان در تعداد محدودی برای فروش در سال ۲۰۱۷ ساخته می‌شود که نسبت به مدل‌های عادی نیسان‌روگ تفاوت‌های بیرونی زیادی از نظر رنگ‌آمیزی و نوع سپرها و امکانات داخلی دارد. در مدل‌های سال ۲۰۱۷ پیشرانه‌های ۵/ ۲ لیتری با ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۲ لیتری با ۱۴۱ اسب‌بخار در دسترس خواهند بود و البته در برخی مدل‌ها نیز سیستم پیشرانه از نوع هیبریدی استفاده خواهد شد. نیسان‌روگ را می‌توان در رده خودروهای شاسی‌بلند با محدوده قیمت ۲۴ هزار دلار در‌نظر گرفت که نسبت به برخی مدل‌های معروف و لوکس بازار بسیار ارزان به حساب می‌آید. نیسان روگ‌وان در دو رنگ سیاه مغناطیسی و سفید یخچالی عرضه خواهد شد که این مدل‌ها را با نام‌های Darth Vader (شخصیت منفی فیلم‌های جنگ ستارگان) که به رنگ سیاه است و Stormtrooper (سربازان امپراتوری در جنگ ستارگان) که سفید رنگ است، شناخته می‌شوند.

مشتریان این خودروها عناصر متعددی از جنگ ستارگان را در خودرو خواهند داشت که عبارتند از: کف‌پوش‌هایی با آرم جنگ ستارگان و سقف خودرو هم به شکل آسمان پر‌ستاره را که ستاره مرگ در آن شناور است، می‌توان مشاهده کرد. از نظر قیمت این نسخه‌ها نزدیک به ۲ هزاردلار گران‌تر از مدل عادی نیسان‌روگ ۲۰۱۷ است و محدود بودن تعداد این خودرو‌ها و همزمانی با نمایش فیلم در سینماهای آمریکا باعث جلب‌توجه بسیاری از افراد شده است. مشخصات فنی نیسان‌روگ باعث شده است که این خودرو بتواند در مدت زمان ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم ۱۹۰ کیلومتر در‌ساعت در نظر گرفته شده است. خودروهایی که از نظر قیمت به نیسان‌روگ نزدیک هستند فورک‌اسکیپ با ۲۴ هزار دلار، هوندا CRV و جیپ‌چروکی است که از نظر فنی مشخصات بهتر و قدرت بیشتری نسبت به نیسان‌روگ دارند.