چرا می‌خندی، گریه کن!

تیم‌ملی والیبال کشورمان روزهای خوبی را نمی‌گذراند. بعد از چند سال سفر روی ابرها که با کسب یک مقام چهارمی لیگ جهانی و پیروزی بر بسیاری از بزرگان این رشته ورزشی همراه بود، حالا این چند ماه اخیر بیشتر به ناکامی و حاشیه گذشته است. بعد از شکست تیم ملی کشورمان در تورنمنت واگنر، انتظار می‌رفت شاگردان کواچ برای جبران مافات وارد جام جهانی ژاپن شوند، اما آنجا هم فعلا خبری از تجارب خوش گذشته نیست. تیم ایران تا به حال در این بازی‌ها پنج مسابقه برگزار کرده که حاصل آن سه باخت و تنها دو پیروزی بوده است.

در این میان شکست ۳ برصفر اخیر برابر روسیه، حواشی عجیبی را هم به همراه داشته است. در شرایطی که پیش‌تر و در خلال برگزاری جام واگنر یک سایت لهستانی از اختلاف در اردوی ایران خبر داده بود، حالا هم یک رسانه انگلیسی پرخاش کواچ به یکی از بازیکنان تیم کشورمان را پوشش داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در گزارش این سایت انگلیسی آمده است: «تیم ملی ایران در بازی مقابل روسیه، خودش نبود.

برای یک مربی هم چیزی بدتر از این نیست که بازیکنانش روی بازی متمرکز نباشند و حتی در لحظه‌هایی که اشتباه می‌کنند،‌ احساس راحتی کنند. بازیکنان ایران پس از شکست در ۲ ست ابتدای بازی مقابل روسیه، همچنان به اشتباهات خود ادامه دادند و به جای اینکه عصبی یا ناراحت شوند، خیلی راحت بودند و می‌خندیدند. اسلوبودان کواچ از این رفتار شاگردانش مخصوصا مجتبی میرزاجانپور، عصبانی بود. او به میرزاجانپور گفت: به چه چیزی می‌خندی؟ ما در حال باختن این ست هستیم و باید گریه کنیم.»

این اما تنها حاشیه مسابقه مزبور نبوده؛ چه اینکه خبرگزاری مهر هم به نقل از سایت والیبال جهان از درگیری لفظی سرمربی روسیه با بازیکنان کشورمان خبر داده است. در این مطلب با تیتر «درسی که آلکنو به بازیکنان ایران داد» آمده است: «در پایان ست نخست برخی بازیکنان ایران حرف‌هایی را نثار آلکنو کردند. این حرف‌ها سرمربی روسیه را بسیار ناراحت کرد و او با رفتن به سمت نیمکت تیم ایران، بازیکنان این کشور را نسبت به حرف‌هایی که بر زبان آوردند، تهدید کرد و به آنها گفت که حرف زیادی نزنند!»