پرسپولیس را تعطیل می‌کنیم

حمید رجبی: موضوع طلب کشتی گیران از باشگاه پرسپولیس هر روز ابعاد پیچیده‌تری به خود می‌گیرد. در این رابطه کشمکش‌های فراوانی بین این باشگاه و کشتی‌گیران طلبکار صورت گرفته است تا جایی که کار به توقیف اموال باشگاه پرسپولیس نیز کشیده شد. در تازه‌ترین این جدل و کشمکش‌ها وکیل کشتی‌گیران در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» ابعاد تازه‌ای را از این ماجرا بیان کرده است. با این حساب در روزهای آینده این موضوع آبستن اتفاقات جدید خواهد بود. پرسپولیسی‌ها می‌گویند شرکت دولتی هستند و نمی‌توان اموال آنها را مصادره کرد. نوری نماینده تام‌الاختیار و قانونی کشتی‌گیران پرسپولیس چنین جواب می‌دهد: «به‌رغم اینکه در تاریخ ۳۰ تیرماه توقیف اموال این باشگاه صورت گرفته و بنده به همراه ماموران کلانتری ونک به این باشگاه مراجعه و کلیه اموال این باشگاه را مصادره کردیم و حتی این موضوع انعکاس زیادی در جراید و رسانه ملی داشته است، ولی متاسفانه باز هم رحیمی مدیر عامل این تیم گفته است که هیچ توقیفی صورت نگرفته است. وی عنوان کرده این باشگاه دولتی و زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است و در این صورت اموال این باشگاه نیز اموال دولتی محسوب می‌شود.» «حمید کلوانی‌نوری» در این زمینه توضیح می‌دهد که اموال دست یک امین است:« ما حکم مرجع قضایی را برای این توقیف داریم و طبق قانون می‌توانیم این اموال را مصادره کنیم. در تاریخ ۳۰ تیرماه این اموال با نامه قضایی به شماره /ج۹۳۰۰۶۵ توقیف شده و در اختیار شخصی به‌نام جلال امید که امین این ماجرا است قرار گرفته است.» گوش شکسته‌ها تا آخر این ماجرا را دنبال می‌کنند

«متاسفانه آقایان دروغ‌های زیادی گفتند که ما را از مسیر این موضوع دور کنند، اما ما با قدرت پیگیر این موضوع هستیم و تا دریافت کامل حق و حقوق کشتی‌گیران پیگیر این ماجرا خواهیم بود. حتی حرف‌های رویانیان، مدیر عامل پیشین باشگاه هم می‌تواند سند دروغگویی این آقایان باشد؛ چرا که وی بدهی این باشگاه به کشتی‌گیران را تایید می‌کند کاری که مسوولان وقت پرسپولیس به‌شدت تکذیب می‌کنند. در همین حال رحیمی اعلام کرده که این بدهی برای پنج سال پیش بوده است و ربطی به مدیریت من ندارد. اما من با اسنادی که دارم اعلام می‌کنم این بدهی مربوط به ۱۷ماه پیش است وآنها باید این مبلغ را پرداخت کنند.»

وکیل کشتی‌گیران از تغییرات در این باشگاه به‌خاطر همین پرونده خبر می‌دهد: «باشگاه پرسپولیس به‌خاطرجلسه‌ای که بین بنده،غلامرضا محمدی و سالارکیا، معاونت حقوقی باشگاه پرسپولیس برای حل و فصل این ماجرا ایجاد شد وی را مجبور به قبول استعفا از این باشگاه کردند؛ چرا که به این بدهی اقرار کرده بود و درخصوص گرفتن تخفیف از کشتی‌گیران اقدام کرده بود.»

وی در بخش دیگری از صحبت هایش درخصوص ماجرای رفتن رحیمی به کلانتری که خود او منکر آن شده بود گفت:« تا آنجا که من می‌دانم رحیمی به کلانتری مراجعه نکرده است ولی دلیل اینکه سیاسی؛ رئیس هیات مدیره این باشگاه در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها عنوان کرده بود که این اتفاق افتاده است باید بگویم این به‌خاطر اختلاف شدید سیاسی با رحیمی است.»

به‌نظر می‌رسد کشتی‌گیران به گرفتن یک حداقل‌هایی هم راضی بوده‌اند، حداقل‌هایی که هرگز دستشان را نگرفت: «اگر پیش از این آقایان مقداری از این طلب را پرداخت کرده بودند حتما کشتی‌گیران که در بین آنها قهرمان‌های جهان هم دیده می‌شوند به این باشگاه فرصت بیشتری می‌دادند تا کل این طلب پرداخت شود، اما وقتی کلا منکر ایجاد این تیم و بستن قرارداد با این نفرات می‌شوند مساله صورت دیگری به خود می‌گیرد.» او با صراحت باشگاه پرسپولیس را تهدید می‌کند: «اما من به‌عنوان وکیل تام‌الاختیار کشتی‌گیران به صراحت اعلام می‌کنم در صورت پرداخت نکردن این طلب تا مرز تعطیلی این باشگاه پیش خواهیم رفت و پرونده‌ای را هم که باشگاه بر علیه کشتی‌گیران ایجاد کرده است پیگیری و اعاده حیثیت خواهیم کرد.»

وی افزود: در یکی از این جلسات که با حضور رحیمی برگزار شد شخصی به‌نام دکتر طاهری را به ما معرفی کردند که سمت وی را رئیس کمیسیون پرداخت مطالبات باشگاه معرفی کردند و مدیر عامل پرسپولیس اصرار داشت ما با این فرد موضوع را پیگیری کنیم که چون از نظر ما این یک سمت من درآوردی بود ما زیر بار این موضوع نرفتیم.در کل باید بگویم شرایط باشگاه پرسپولیس در قبال این ماجرا دو رو دارد. دروغ و واقعیت. اگر واقعیت به بدهی ۱۶۰ میلیاردی که آنها عنوان کرده اند باشد، بر اساس قانون تجارت چون این شرکت بدهی انباشته دارد و زیان ده محسوب می‌شود یک شرکت ورشکسته است و بنابراین طبق قانون مدنی باید این شرکت فروخته واموال آن بین طلبکاران پخش شود.ولی اگر بدهی نداشته باشند طبق دادخواست دادگاه باید بدهی‌های آنها تمام و کمال پرداخت شود. در همین خصوص ما به دادگاه تقاضا داده ایم که حسابرس بفرستند و اموال این باشگاه را مشخص کنند.

حمید کلوانی‌نوری در این بین به موضوع دیگری نیز اشاره کرد که به نظر می‌رسد مشکلات باشگاه پرسپولیس با کشتی‌گیران حاد تر از این خواهد شد. وی گفت: «پس از پیگیری موضوع طلب کشتی‌گیران آزاد ؛ ما یک پرونده هم درخصوص قرار داد کشتی‌گیران فرنگی نیز با این باشگاه داریم که طلب آنها نیز حدود ۶۰۰ میلیون تومان است و این پرونده را نیز پیگیری خواهیم کرد.»

او اتهام جدیدی را هم به مسوولان باشگاه وارد می‌کند: «متاسفانه باشگاه در قرارداد‌های کشتی‌گیران دست برده و آنها را تغییر داده است که این خود جرم بزرگی محسوب می‌شود.»

وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان مدیریت رویانیان شما پیگیر این پرونده نبودید نیز گفت: من در سال ۹۲ با رویانیان در این خصوص ملاقات داشتم رویانیان در این خصوص گفت ما تیم کشتی باشگاه را برای اعتبار بخشیدن به باشگاه ایجاد کردیم، ولی منابعی برای پرداخت به آنها نداشتیم.

من دراین حال به رویانیان گفتم ما این موضوع را از طریق مراجع قضایی دنبال خواهیم کرد که رویانیان با لحن بدی به من گفت هر کاری دوست دارید انجام دهید.

آقایان در حالی منکروجود قرار داد با این باشگاه می‌شوند که هنوز کاپ نایب قهرمانی کشتی آزاد در این باشگاه موجود است و منتقمی قائم مقام وقت این باشگاه در خبرگزاری‌ها اظهار کرده بود خودش نیز این کاپ را بالای سرش برده است.

وی در پایان گفت: اگر رحیمی طلب کشتی‌گیران را ظرف امروز یا فردا پرداخت نکند عواقب بدی در انتظار او وباشگاه پرسپولیس خواهد بود. من امیدوارم این باشگاه و وزارت ورزش و جوانان تدبیری اتخاذ کنند تا باعث آبرو ریزی برای این باشگاه نشود. اگر آنها بخواهند با زد و بند سهام و اموال باشگاه را بفروشند باید دادخواست ورشکستگی بدهند و آن وقت اموال باشگاه باید بین طلبکارها تقسیم شود.