فیلا به‌دنبال محرومیت کشتی ایران

با مثبت شدن آزمایش دوپینگ تعدادی از کشتی‌گیران آزاد و فرنگی ایران در سال‌های اخیر حالا فدراسیون جهانی کشتی درصدد برآمده است تا کشتی ایران را با محرومیت مواجه کند. از سرشناس‌ترین کشتی‌گیران ایرانی که بعد از نمونه‌گیری، تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شد می‌توان از امیرعلی اکبری و طالب نعمت‌پور نام برد. در این بین علی اکبری که برای دومین بار متهم به دوپینگ شده بود، محرومیت مادام‌العمر برایش صادر شد.

فدراسیون جهانی کشتی با توجه به دوپینگ‌های چند سال اخیر کشتی‌گیران ایرانی به‌دنبال آن است تا فدراسیون ایران را محروم کند. علیرضا حیدری نایب‌رئیس فدراسیون کشتی که در اسلواکی به سر می‌برد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در این باره گفت: این موضوع پس از دوپینگ طالب نعمت‌پور مطرح شد و ما تلاش زیادی انجام داده‌ایم تا این کار صورت نگیرد.

وی افزود: در این سفر سعی کردم با مسوولان فیلا صحبت و آنها را از این تصمیم منصرف کنم. آنها کمی انعطاف نشان داده‌اند اما هنوز چیزی مشخص نیست.

پیش از این محمد بنا، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی ‌که خیلی‌ها امید زیادی به موفقیت تیمش بسته بودند پس از دوپینگ دو فرنگی‌کار ایران گفت: اگر قرار است قهرمانی ما در جهان آلوده باشد، بهتر است که نباشد. من هم نمی‌دانم چطور شد این شرایط به وجود آمد. باید منتظر بمانیم تا نتیجه قطعی آزمایش‌ها مشخص شود و هنوز به‌طور کامل چیزی مشخص نیست، اما اگر دارویی خارج از قانون وادا مصرف شده باشد، باید پاسخگو باشند.