علی کفاشیان درخصوص ادامه حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم‌ملی فوتبال کشورمان گفت: کی‌روش امروز به ایران باز می‌گردد و بعد از مذاکرات نهایی سعی می‌کنیم، قرارداد را به زودی امضا کنیم تا همه چیز قطعی شود. وی با اشاره به حضور تیم‌ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ استرالیا با هدایت کی‌روش، اطمینان داد، رضایت او را برای ماندن در ایران گرفته است: «او چند روز پیش موافقت خود را برای ادامه همکاری اعلام کرد تا در تیم‌ملی بماند و در جام ملت‌های آسیا نیز قطعا روی نیمکت تیم‌ملی خواهد نشست.»

علی کفاشیان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه کی‌روش فردا به ایران می‌آید و با توجه به تعطیلات هفته آینده مذاکرات با او چگونه پیش خواهد رفت، اظهار کرد:‌ ما فردا مذاکرات‌مان را با کی‌روش انجام می‌دهیم. ارتباطی به تعطیلات ندارد و ما کارمان را ادامه می‌دهیم. جمعه و شنبه که تعطیل است نیز ما سر کار رفته و گفت‌وگوهایمان را با کی‌روش ادامه خواهیم داد.رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه دستیار ایرانی کی‌روش از سوی فدراسیون پیشنهاد خواهد شد یا سرمربی پرتغالی تیم‌ملی خودش دستیار ایرانی‌اش را انتخاب می‌کند، گفت: کی‌روش باید به ایران بیاید تا درباره دستیارانش صحبت کنیم، اما او اعلام کرده که خودش می‌خواهد دستیار ایرانی‌اش را انتخاب کند و گفت که حقش است که دستیارانش را انتخاب کند. کی‌روش به ما گفته پس از بازگشتش به ایران دستیارش را تعیین می‌کند.

کفاشیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از موارد موردنظر در صحبت‌های کی‌روش انتخاب کادر و سرپرست تیم‌ملی بوده، گفت: درباره این مسائل باید با خود کی‌روش صحبت کنیم. بالاخره تعیین سرپرست تیم‌ملی بر عهده فدراسیون است. درباره مواردی که باید بحث کنیم در مذاکرات همه چیز مشخص می‌شود و ما با آقای کی‌روش به نتیجه می‌رسیم، اما خب برخی موارد بر عهده فدراسیون است و در حیطه کاری سرمربی تیم‌ملی قرار نمی‌گیرد.

فدراسیون فوتبال درباره دو ابهامی که کی‌روش به بسته پیشنهادی فدراسیون وارد کرده بیان کرد: جزئیات موردنظر را صحبت‌ خواهیم کرد و تمام مسائل موجود را با خود کی‌روش حل می‌کنیم. آقای کی‌روش باید بیاید و ما مذاکرات‌مان را انجام دهیم.