حسین علوی که جنجال زیادی پس از پیوستنش به استقلال ایجاد شد،‌ پیش‌تر از سوی یکی از معاونان ارشد وزارت نفت به کادرفنی نفت تهران معرفی و در تست این تیم رد شده بود.

به گزارش فارس، «سید حسین علوی مقدم» بازیکنی است که حضورش در استقلال آنقدر خبرساز شد که چند روزی رسانه‌ها به او و نحوه حضورش در استقلال پرداختند.
همان زمان اعلام شد این بازیکن با سفارش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی آبی‌پوش شده است. مساله‌ای که از سوی علی فتح‌الله‌زاده رد شد و مدیرعامل استقلال گفت که این بازیکن با تایید پرویز مظلومی به این تیم آمده زیرا بازیکن او در ابومسلم مشهد بوده است.
بعد از این ماجرا رسولی‌نژاد رییس
هیات‌مدیره استقلال و معاون وزیر ورزش در برنامه 90 در پاسخ به این سوال که علوی را شما معرفی کردید، گفت: «من معاون پارلمانی هستم و خیلی از نمایندگان مجلس دوست دارند بچه‌هایشان فوتبال بازی کنند و خیلی‌ها هم فرزندانشان را به من معرفی می‌کنند. همین حالا بیش از 8 نماینده مجلس جدیدی که هنوز شروع به کار نکرده از من خواستند فرزندان‌شان را به تیم‌ها معرفی کنم. من هم وقتی چنین درخواست‌هایی می‌رسد آنها را به جواد زرینچه می‌دهم تا در کادرفنی طرح شود. من 200 نفر را تا به حال معرفی کردم. آقای علوی را هم انگار آقای مظلومی می‌شناختند و برداشته بودند.»
این در حالی است که طبق نامه‌ها و مدارک به دست آمده علوی فصل گذشته و پیش از حضور در استقلال از سوی یکی از مدیران ارشد وزارت نفت به منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران معرفی شده بود. مدیریت باشگاه نیز این بازیکن را به کمیته فنی باشگاه معرفی کرد.
مدیرعامل باشگاه نفت در نامه‌ای که تصویر آن درهمین صفحه قابل مشاهده است خطاب به حسین فرکی سرمربی نفت تهران نوشت:
«لطفا بررسی و همانند سایر ورزشکاران تست فنی به عمل آید، اگرچه اطمینان دارم کادر فنی رعایت شایسته سالاری و عدالت را در جذب دارند ولیکن تاکید می‌شود ارسال یادداشت از مسوولان محترم صرفا جهت بررسی و تست فنی می‌باشد و قطعا اینگونه یادداشت‌ها هیچگونه امتیازی برای فرد معرفی شده نمی‌باشد. به هر حال رعایت عدالت و شایسته سالاری تاکید می‌گردد.»
بعد از آن و انجام تست فنی، کمیته فنی باشگاه نفت تهران صورت‌جلسه‌ای را تنظیم کرد و جذب علوی را در اولویت ندانست.
ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم باشگاه استقلال یعقوب کریمی را جواب و به جای او علوی را جذب می‌کند. کریمی بعد از جدایی از استقلال به نفت تهران می‌رود و به خاطر بازی‌های خوبش از سوی کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت
می‌شود.
علوی اما حتی یک ثانیه هم برای استقلال به میدان نرفت. بازیکنی که به گفته مدیران باشگاه از سوی سرمربی تیم تایید شده بود! این در حالی که معاون ارشد نفت تاکید کرده بود تست فنی از این بازیکن به عمل آید و کمیته فنی باشگاه نفت هم پس از این کار پاسخ منفی به جذب علوی داده بود.
حال سوال این است که آیا باشگاه استقلال نمی‌توانست همین کار را انجام دهد و سوال مهم‌تر اینکه وقتی مظلومی می‌گوید علوی را می‌شناخته و با شناخت قبلی او را به استقلال آورده، چرا برای یک ثانیه هم به این بازیکن اعتماد نمی‌کند؟ آیا قراردادی که با این بازیکن بسته شده واقعا فوتبالی بوده یا به صرف توصیه‌ها یا به گفته برخی - که البته از سوی فتح‌الله‌زاده رد شده- به خاطر اسپانسرها انجام شده است؟