یک بمب وارد دهکده المپیک شد!

یک کارگر ساختمانی موفق شد بمبی تقلبی را وارد «المپیک پارک» لندن کند که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بریتانیایی به همراه داشته است. به گزارش مهر، در فاصله ۲۴ ساعت تا گردهمایی ۴۰ هزار نفری مردم در مراسم افتتاحیه المپیک پارک لندن و در حالی که ۸۲ روز تا آغاز رقابت‌های المپیک باقی مانده، یک کارگر موفق شد بمبی تقلبی را با ماشین عمرانی خود وارد ورزشگاه کند. این کارگر در این خصوص به سان گفت: من چندین سال است که در المپیک پارک کار می‌کنم. همواره در خصوص سختگیری نیروهای امنیتی شنیده‌ام اما آنها پس از اینکه یک‌بار در صبح مرا وارسی می‌کنند، در تمام طول روز برای رفت و آمد با ماشین سنگینم مشکلی ندارم و کسی مرا وارسی مجدد نمی‌کند. این کارگر از تمام مراحلی که بمبی را به همراه خود به استادیوم برده عکس انداخته و آن را در اختیار سان قرار داده است. مقامات برگزارکننده المپیک لندن تا به حال یک میلیارد پوند برای امنیت این بازی‌ها هزینه کرده‌اند.

۲۳ هزار و ۷۰۰ نگهبان و حدود ۱۴ هزار نیروی نظامی کار امنیت ورزشگاه‌ها را برعهده دارند. این در حالی است که مقامات برگزارکننده فقط ۸۰ میلیون پوند برای فنس‌های الکتریکی در فاصله ۱۱ مایلی محل برگزاری بازی‌ها هزینه کرده‌اند. این بزرگ‌ترین کابوس بریتانیا در راه برگزاری المپیک به حساب می‌آید. ترس از القاعده و گروه‌های تروریستی نگرانی‌هایی را برای برگزارکنندگان این بازی‌ها به وجود آورده است. این کارگر که قرار نیست نامش فاش شود، در این خصوص افزود: اگر من یک ورزشکار یا خارجی بودم از این بابت خیلی نگران می‌شدم.

مقامات برگزارکننده المپیک (LOCOG) از سان به خاطر این گزارش تشکر کرده‌اند. سخنگوی آنها گفت: ما از سان تشکر می‌کنیم که این موضوع را به ما متذکر شده است. در این خصوص تحقیقاتی را به عمل می‌آوریم و موضوع را جدی‌تر می‌گیریم. ما هر چه به بازی‌ها نزدیک‌تر می‌شویم انتظار داریم که امنیت بالاتر برود. پارک المپیک و دهکده مسابقات قبل از آغاز بازی‌ها، به صورت کامل بازرسی می‌شود.