او درباره دعوت دوباره به تیم ملی گفت: «یک روز کامل زمان می‌خواهم تا درباره حسی که دارم صحبت کنم ولی به‌خاطر اینکه سوال شما را بی‌پاسخ نگذارم، این را می‌گویم که تمام تلاش خود را در تمرینات و بازی‌های تیمم به‌کار خواهم بست. همچنان مطمئن هستم در آینده فرصت پوشیدن پیراهن تیم‌ملی ایران را به‌دست خواهم آورد.» البته شجاعی در ادامه در مورد شرایط خود در تیم باشگاهی‌اش نیز توضیحاتی داد: «من تمام تلاش خودم را به‌کار خواهم بست تا در هر بازی خواسته‌های سرمربی را برآورده کنم. من با پترو ماندالوس تفاوت‌های زیادی در نحوه بازی دارم ولی سعی می‌کنم او را به‌خوبی تغذیه کنم. خوشبختانه خیلی خوب در تیم جا افتادم و توانستم با بقیه بازیکنان هماهنگ شوم. شکی نیست که باید زمان بگذرد تا بتوانم بیشتر با بازیکنان آشنا شوم و هماهنگی بیشتری نیز با بقیه بازیکنان به‌دست بیاورم. همیشه گفته‌ام که بازیکنان باید بیشترین زمان را برای تمرین بگذارند تا خود را برای بازی‌های مهم پیش‌رو آماده کنند.من هم تمام تلاش خودم را به‌کارخواهم بست تا با نشان دادن توانایی‌هایم در تمرینات بتوانم جایگاه ثابتی در تیم داشته باشم.»

  او درباره دیدار برگشت برابر المپیاکوس و کری‌خوانی‌اش با کریم انصاری‌فرد در جام حذفی یونان نیزگفت: «کریم دوست من است ولی من ترجیح می‌دهم جواب او را در زمین بازی بدهم. او در تیم رقیب من است و قطعا تمام تلاشم را برای شکست تیم او به‌کار خواهم بست.» کریم انصاری‌فرد دیگر لژیونر فوتبال ایران که در تیم المپیاکوس یونان بازی می‌کند نیز خوش‌بین است که تیم‌ملی در جام‌جهانی نتایج خوبی بگیرد.  او در مورد تیم‌ملی به رادیو ورزش یونان گفت: «جام‌جهانی انگیزه و روحیه زیادی به من می‌دهد. ما در گروه سختی قرار گرفتیم و باید با اسپانیا، پرتغال و مراکش بازی کنیم. مطمئن هستم بازی‌های این گروه تجربه من و سایر بازیکنان تیم‌ملی ایران را بالا خواهد برد. قول می‌دهم در جام‌جهانی بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم و برای صعود به مرحله بعد خوش‌بین هستم.» 

انصاری‌فرد در ادامه درباره وضعیت خود و تیمش نیزگفت: «ما می‌خواهیم هم به قهرمانی در لیگ و هم به قهرمانی در جام حذفی برسیم. برای رسیدن به این هدف کار سختی در پیش داریم ولی دست از تلاش نخواهیم کشید. من مطمئن هستم که می‌توانیم در هر دو جام به موفقیت برسیم. الان بازی سختی برابر آاک‌آتن در جام حذفی در پیش داریم که باید بتوانیم با حمایت هواداران‌مان به برتری برسیم و راهی مرحله بعد شویم. از شرایط خودم در تیم خوشحال هستم ولی دوست دارم گل‌های بیشتری در ادامه فصل برای تیمم به‌ثمر برسانم. از هواداران تیمم تشکر می‌کنم. حتی وقتی من بازی هم نمی‌کردم سعی کردند تا به من روحیه بدهند و خیلی به من کمک کردند تا بتوانم به شرایط خوب برگردم.»