بحران تمام‌کننده

استقلالی‌ها ۳ مهاجم خارجی را تا امروز مدنظر قرار داده بودند که حضور  هرکدام از آنها به  دلایلی منتفی شد. در آخرین نمونه الحاجی‌گرو مهاجم مدنظر وینفرد شفر بعد از مذاکرات مختلف با مسوولان استقلال پذیرفت که به تهران سفر کرده و در تست‌های پزشکی شرکت کند. درمورد علت عدم توافق با او هم حرف و حدیث زیاد است. یک سرچ ساده هم می‌توانست مدیران باشگاه استقلال را متوجه غیبت طولانی‌مدت او از میادین و ناکامی آماری‌اش در گلزنی کند اما آنها به شکل عجیب وغیرمعمول از این بازیکن دفاع کردند و حتی وعده آقای گلی او در آینده را دادند. بازیکنی که بعد از تست پزشکی مشخص شد اصلا در شرایط بازی نیست.

روایت دیگری درخصوص خواست عجیب این بازیکن از استقلالی‌ها را خبرگزاری فارس منتشر می‌کند و می‌نویسد: «وی در تماس تلفنی قبل از آنکه بخواهد به ایران سفر کند از مسوولان استقلال خواست تا یک خانه مجلل برای همسر وی در دبی اجاره شود و این بازیکن هم در مواقع لزوم بلافاصله به  امارات سفر کند! همین موضوع باعث شد تا استقلالی‌ها قید حضور الحاجی گرو را بزنند.» البته این بازیکنی است که خود شفر سفارش خرید او را داده بود و تصور می‌شد او را با علم کامل به شرایط و روحیاتش به ایران فراخوانده است. حالا اما با دیپورت این بازیکن استقلال باید فکری به‌حال معضل کم زهر  بودن نوک پیکان حملاتش کند. زمانی عضو هیات‌مدیره باشگاه با خوش‌بینی بازهم سراغ گزینه‌هایی می‌رود که در خود تیم حضور دارند.

او به خبرگزاری مهر می‌گوید: «شاید قسمت این باشد که کار را با همین بازیکنان خودمان ادامه بدهیم. فصل قبل هم که از جذب بازیکن جدید محروم بودیم، بازیکنان جوان فرصت بازی پیدا کردند. با این حال امیدواریم قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا یک مهاجم خوب به استقلال اضافه شود.» این درشرایطی است که علی قربانی مهاجم اول شفر به‌شدت از سوی هواداران خودی زیر فشار است و بعید به نظر می‌رسد بعد از ترشرویی هواداران و نیمکت‌نشینی در بازی آخر به این زودی‌ها اعتماد به نفس بازی پیدا کند.گزینه‌های دیگر هم شرایط چندان مساعدی ندارند. قائدی جوان و با استعداد چند بازی است که به دلایل نامعلوم اجازه بازی پیدا نمی‌کند و جابر انصاری و برزای هم مهاجم صددرصدی نشان نداده‌اند.