حالا با این شرایط خیلی‌ها منتظر اعلام نتیجه این ماجرا هستند. در این میان رئیس فدراسیون کشتی کشورمان معتقد است خطر تعلیق کشتی را به‌شدت تهدید می‌کند. رسول خادم در مورد سرانجام بحث تعلیق کشتی کشورمان به «ایسنا» گفت: «به هرحال کمیته بین‌المللی المپیک از طریق اتحادیه جهانی کشتی موضوع تعلیق را به‌خاطر موضوع کریمی در رقابت‌های زیر ۲۳سال جهان پیگیری می‌کند و هنوز این موضوع برطرف نشده و ما جلساتی را با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشته‌ایم، ولی تعلیق هنوز ما را تهدید می‌کند. ما هر آنچه در توان مجموعه مدیریتی کشتی بوده و هر آنچه از طریق دیپلماسی کشتی جمع کرده بودیم را در این مورد خرج کرده‌ایم.»

رئیس فدراسیون که برای رفع تعلیق حتی متوسل به دعای خیر مردم شده، در ادامه گفت: «این موضوع چون فرصت نفوذ در IOC را می‌خواست، ما متاسفانه نتوانسته‌ایم موفقیت جدی در این زمینه در کمیته بین‌المللی المپیک داشته باشیم، ولی هرچه در توان داشتیم در تعاملات خود به کار بردیم. مذاکرات ما در قدم‌های اول و دوم خوب بود و نتیجه داد و ما توانستیم رایی که ۴۵ روز قبل باید قطعی اعلام می‌شد را در دو نوبت به تعویق بیندازیم، تا التهاب آن را کاهش بدهیم و منتظر هستیم ببینیم نتیجه نهایی چه می‌شود.  رسانه‌ها واقعا در این زمینه کمک کردند و مردم را در جریان گذاشتند. دغدغه مردم در این زمینه مجموعه کشتی کشور را مصمم کرد با نهایت توانش موضوع را پیگیری کند.»

خادم در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد میزبانی ایران در رقابت‌های جهانی پس از ۱۸سال گفت: «ما با حوصله بعد از سال‌ها که امکان میزبانی مسابقات جهانی فراهم نبود طرحی را آماده کردیم با عنوان طرح برگزاری مشارکتی مسابقات تا کشورها بتوانند در کنار هم کمک کنند تا مسابقات بین‌المللی و جهانی برگزار شود و هم بار هزینه‌ها کاهش یابد و مشارکت افزایش پیدا کند که در نهایت این طرح در هیأت رئیسه در پاریس به تصویب رسید و ما گام اول را با پذیرش میزبانی ۲۰۲۰ کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان برداشتیم. رقابت‌های فرنگی و زنان نیز در فنلاند به‌عنوان شریک برگزاری ما انجام می‌شود. قدم دوم ما مسابقات آسیایی نونهالان و میزبانی این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار در آسیا است که قصد داریم مسابقات زنان در ژاپن برگزار شود و اگر این موضوع قطعی شد، خبرش را رسما اعلام می‌کنیم.»