چالش وفاداری

بنابراین خیلی مهم است که حداکثر نفرات فعلی در تیم باقی بمانند و همه دست به دست هم بحران را پشت‌سر بگذارند. آن‌طور که شنیده می‌شود این مساله یکی از مهم‌ترین شروط برانکو برای تمدید قرارداد بوده و باشگاه به مربی کروات تضمین داده (به‌طور کتبی یا شفاهی) که حتما بازیکنان موجود را نگه دارد. برانکو حتی در نشست خبری بعد از تمدید قراردادش هم به‌طور رسمی اعلام کرد بعد از طارمی دیگر اجازه جدایی هیچ بازیکنی را نخواهد داد، مگر اینکه برای او پیشنهاد ۱۰میلیون دلاری برسد که خب قاعدتا ممکن نیست. با این همه اما همه چیز دست مدیران پرسپولیس نیست. درحال حاضر قرارداد هفت بازیکن پرسپولیس در پایان فصل خاتمه می‌یابد و این بازیکنان آزاد هستند که جدا شوند. مساله اینجاست که در نهایت کدام‌یک از این هفت بازیکن باقی می‌مانند و کدام‌یک جدا می‌شوند؟ این مساله درحال حاضر به یک نگرانی جدی برای هواداران پرسپولیس تبدیل شده؛ هرچند مرور اجمالی شرایط این بازیکنان شاید نشان می‌دهد مشکل خاصی در کار نخواهد بود و احتمالا بیشتر آنها در تیم باقی می‌مانند.

جلال حسینی

بدون شک یکی از سه بازیکن برتر و کلیدی پرسپولیس در مقطع کنونی است، اما در مورد او نباید زیاد نگران بود. جلال دیروز در مصاحبه‌ای به هواداران اطمینان داده بود که بازیکنان به پرسپولیس وفادار خواهند بود. او یک بار طعم بی‌وفایی به پرسپولیس را چشید و بدجوری پشیمان شد. موضوع مربوط به ابتدای لیگ چهاردهم است که حسینی با دور زدن پرسپولیس و علی دایی راهی لیگ قطر شد، اما آخر فصل از آن تصمیم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتش یاد کرد. ابتدای لیگ پانزدهم جلال سعی کرد به پرسپولیس برگردد، اما برانکو مخالفت کرد. نهایتا او یک فصل را هم در نفت تهران گذراند تا با آغاز لیگ شانزدهم چراغ سبز ایوانکوویچ را دریافت کند و به تیم برگردد. جلال وقتی برگشت جمله‌ای به زبان آورد که مرور آن می‌تواند موضع امروزش را هم روشن کند: «به بازیکنان جوان پرسپولیس توصیه می‌کنم قدر پیراهن این تیم را بدانند. ارزش این لباس زمانی مشخص می‌شود که آن را از دست می‌دهید.»

محمد انصاری

مدافع چپ محجوب و بی‌حاشیه پرسپولیس احتمالا مشکلی برای تمدید قرارداد نخواهد داشت. او کشف خود برانکو است و بعید به نظر می‌رسد قصد جدایی داشته باشد. انصاری پیش‌تر یک بار از لیگ چین پیشنهاد داشت که جدایی‌اش با مخالفت پرسپولیس منتفی شد. حالا اما فقط تکرار چنین پیشنهاد درشتی می‌تواند حاجی قرمزها را هوایی کند، هرچند محرومیت پرسپولیس برای این بازیکن تعهد اخلاقی ایجاد خواهد کرد.

محسن مسلمان

در پرسپولیس احیا شد و در حال حاضر بهترین دوران فوتبالش را پشت سر می‌گذارد. تاثیر فنی برانکو روی فوتبال او انکارنشدنی است و البته خودش هم هیچ‌وقت حرفی از جدایی نزده. مسلمان در ابتدای لیگ شانزدهم هم خیلی بی‌سروصدا و ناگهانی قراردادش را به مدت دو فصل دیگر تمدید کرده بود.

محسن ربیع‌خواه

کمترین نگرانی در مورد اوست. بازیکن محبوب برانکو شاید همین حالا در دو سوم تیم‌های لیگ برتری به ترکیب اصلی نرسد، اما در پرسپولیس جایگاهی ویژه دارد. او اگر قراردادش را تمدید نکند، چه کند؟

کمال کامیابی‌نیا

بیشترین نگرانی در مورد اوست. کمال که قبلا هم برای تمدید قرارداد خیلی مته به خشخاش گذاشته بود، دیروز نیز در مصاحبه‌ای با پیش کشیدن بحث مطالباتش گفته ابتدا باید دغدغه‌های ذهنی‌اش برطرف شود. در مورد کمال همیشه شایعه جدایی‌اش از پرسپولیس و مثلا پیوستنش به تیمی همچون سپاهان وجود داشته است. در نهایت اگر چنین اتفاقی رخ داد زیاد تعجب نکنید. هرچند پرسپولیس در این پست احمد نوراللهی را دوباره در فهرستش می‌بیند.

صادق محرمی

یکی دیگر از بازیکنان مورد علاقه برانکو که از ملوان به پرسپولیس آمد، فیکس شد، زیر پای رامین رضاییان را جارو کرد و احتمالا به راحت‌ترین شکل ممکن قراردادش را با سرخپوشان تمدید خواهد کرد.

فرشاد احمدزاده

در پرسپولیس وضعیت خوبی دارد و مورد اعتماد برانکو است. هیچ‌وقت به تیم‌ملی دعوت نشده، هیچ‌وقت پیشنهاد خارجی نداشته و هیچ‌وقت هم از این دو موضوع شکایتی نکرده است. تمدید قرارداد ساده او، محتمل‌ترین گزینه است.