نقطه سر خط!

اعتراض، تیر خلاص

محسن مسلمان که زیر نظر برانکو احیا شد و به دوران اوجش برگشت، در دو فصل گذشته آرامشی کم‌نظیر داشت، اما اخیرا چند حاشیه سریالی برای او پیش آمده است. ستاره خط‌میانی سرخپوشان ابتدا متهم شد به اینکه در حضور مهدی طارمی، به گادوین منشا پاس نمی‌دهد. پس از آن مساله شب‌نشینی پرسپولیسی‌ها پیش از بازی رفت با الهلال پیش‌آمد و مطابق معمول درست یا غلط، در گمانه‌زنی‌ها نام مسلمان هم به‌عنوان یکی از بازیکنان خاطی ذکر شد. همزمان با این شایعات، قطعه فیلمی منتسب به مسلمان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که این بازیکن را در حال استعمال قلیان نشان می‌دهد. عاقبت هم ماجرای بازی برگشت با الهلال پیش‌آمد؛ جایی که این بازیکن بعد از تعویض در میانه‌های نیمه دوم به وضوح اعتراضش را به این تصمیم برانکو نشان داد. گویا مربی کروات توانسته بود خودش را برای چشم‌پوشی بر همه آن حواشی متقاعد کند، اما اعتراض علنی چیزی نبود که از سوی برانکو تحمل شود.

دو روی یک سکه

این روزها و بعد از نمایش ضعیف و حواشی مسلمان در بازی با الهلال، خیلی‌ها به انتقاد شدید از این بازیکن می‌پردازند و او را به خروج از دوران اوجش متهم می‌کنند، با این حال نباید فراموش کنیم سکه مسلمان دو رو دارد؛ یعنی هر قدر او در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال ضعیف عمل کرد، در مسابقات لیگی همچنان با کیفیت کار می‌کند. مسلمان در حال‌حاضر با پنج پاس گل بهترین پاسور لیگ محسوب می‌شود و آخرین نمایش داخلی او مقابل استقلال خوزستان، برش‌های متعددی از هنر این بازیکن را در دل داشت. مسلمان در این بازی یک پاس استثنایی برای منشا فرستاد که توسط این بازیکن گل نشد، اما ریباندش را علی علیپور به تور چسباند. دقایقی بعد هم مسلمان با یک توپگیری فردی عالی و پاس ۵۰متری به علیپور در زدن گل دوم کمک کرد. در آن بازی حتی گل سوم پرسپولیس هم روی ارسال مسلمان، پاس ماهینی و ضربه سوم شجاع خلیل‌زاده به ثبت رسید، بنابراین باید بررسی کرد و دید چطور بازیکنی که یک روز هر سه گل تیمش را می‌سازد، چهار روز بعد چنین نمایش بدی ارائه می‌کند؟ و آیا واقعا در‌حال حاضر به‌طور قطعی می‌توان حکم به نزول کیفی مسلمان داد یا نه؟

بشار؛ جانشین گرسنه

امروز پرسپولیس باید بازی بدون مسلمان را برابر نفت تهران تمرین کند و معلوم نیست که آیا این قصه حل می‌شود یا قرار است به مسابقات بعدی سرخپوشان هم تسری یابد. به هر حال در شرایط فعلی به‌نظر می‌رسد بهترین موقعیت برای خودنمایی بشار رسن فراهم شده باشد. هافبک عراقی و ملی‌پوش پرسپولیس معمولا هر زمان به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمده، نمایش‌های خوبی داشته و خیلی‌ها منتظرند ببینند او به عنوان یک مهره ثابت هم می‌تواند نقشی به پررنگی نقش مسلمان در تیم ایفا کند یا نه؟ البته بشار پیش از این یک‌بار در دیدار با پیکان فیکس شد که نمایش چندان خوبی ارائه نداد، اما می‌توان آن بازی ضعیف را به تازه‌وارد بودن بشار ربط داد و منتظر نمایش واقعی او در مسابقه امروز نشست.

غیبت فاتحان بزرگ

دفعه قبلی که پرسپولیس برابر نفت تهران بازی کرد و سه بر صفر برنده شد، مهدی طارمی دو گل زد و یک پاس گل داد، فرشاد احمدزاده گل دیگر را زد و محسن مسلمان هم یک پاس گل داد. آن بازی مربوط به هفته سوم لیگ بود، اما حالا در جام حذفی در حالی پرسپولیس به مصاف نفت می‌رود که هیچ‌یک از این سه سازنده پیروزی قاطع قبلی حضور ندارند. آیا جانشین‌ها می‌توانند کار را برای پرسپولیس دربیاورند؟

اظهار نظر برانکو

سرمربی پرسپولیس اما در نشست خبری پیش از بازی امروز با لحنی در مورد مسلمان حرف زد که تنبیه انضباطی او را تایید می‌کرد، اما درهای بخشش را به روی این بازیکن نمی‌بست. برانکو گفت: «مسلمان در فهرست نیست که استراحت کند تا ببینیم بعدا چه تصمیمی برای او می‌گیریم. بشار رسن هم جای او در زمین است. فعلا به او استراحت می‌دهم. اگر مشکلی هم باشد در داخل تیم حل می‌کنیم. او در فهرست نیست و نقطه سر خط.»