در ادامه هفتمین دوره رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانی قاره‌ها که از بیست و یکم شهریور ماه و با حضور ۶ تیم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی دو شهر ناگویا و اوزاکا در ژاپن برگزار می‌شود، تیم‌ملی والیبال ایران صبح دیروزوبعد از دوبرد شیرین در این تورنمنت در سومین دیدارش رودرروی برزیل، قهرمان المپیک قرار گرفت و در پایان با نتیجه سه بر صفر مغلوب سلسائو شد. شاگردان ایگور کولاکویچ با عملکرد ضعیف در خط حمله نتوانستند همانند دو دیدار نخست جنگنده ظاهر شوند و با امتیازهای ۲۲ بر ۲۵، ۱۹ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۲۵ برابر قهرمان المپیک نتیجه را واگذار کردند. والیبالیست‌های ایران با کسب دو پیروزی و یک باخت از سه دیدار در پایان روز سوم چهار امتیازی باقی ماندند و برزیل با دو برد و یک شکست هفت امتیازی شد و صدر جدول را از ایران پس‌گرفت. تیم ایران در دوره قبلی جام بزرگ قهرمانان جهان در سال ۲۰۱۳ هم با نتیجه سه بر یک مقابل برزیل شکست خورده بود. در مجموع ۱۲ تقابل اخیر این دو تیم تاکنون ایران سه پیروزی و برزیل ۹ پیروزی کسب کرده‌ است. در پایان این بازی، میلاد عبادی‌پور ۹ و امیر غفور ۷ امتیاز برای ایران کسب کردند درحالی که والاس دسوزا ۱۵ و لوکاس ساتکمپ ۱۴ پوئن برای برزیل به‌دست آوردند.

اتفاق بی‌سابقه در والیبال ایران

تیم‌ملی والیبال ایران درحالی ست سوم را به برزیل واگذار کرد که در ۱۰ رالی حتی موفق به کسب یک امتیاز هم نشد.ست سوم بازی ۵ بر صفر به سود ایران آغاز شد و به‌نظر می‌رسید شبیه به بازی آمریکا شاگردان کولاکویچ قصد بازگشت به مسابقه را داشته باشند اما ادامه بازی باورنکردنی بود. برزیلی‌ها در امتیاز ۱۱ خود را به ایران رساندند و تکنیکال تایم‌اوت دوم ۱۶ بر ۱۴ به سود حریف گرفته شد. اما نکته عجیب‌تر اینکه از این امتیاز تا ۲۴ بر ۱۴ ایران حتی موفق به کسب یک امتیاز هم نشد تا بالاخره لوکارلی سرویس را به اوت زد تا ایران به امتیاز ۱۵ رسید. ست سوم ۲۵ بر ۱۵ به پایان رسید تا یکی از عجیب‌ترین عملکردهای ایران در سال‌های اخیر اتفاق بیفتد.

اظهارنظرکولاکویچ

سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران بعد از این شکست دفاع تیم حریف را ستایش کرد.ایگور کولاکویچ گفت: «باید به تیم برزیل و کادرفنی این تیم تبریک بگویم که پیروز این بازی شدند. فکر می‌کنم بازیکنان ایران در بازی امروز و در اواسط ست‌های دوم و سوم انرژی کم آوردند. روند بازی می‌توانست بهتر از این پیش برود، اما بازیکنان برزیل در ست دوم و سوم در دفاع باور نکردنی بودند. برزیل در ضدحمله هم خیلی خوب کار کرد. فرصت داشتیم در ست سوم بهتر بازی را پیش ببریم، اما از زمان استراحت فنی دوم به بعد، برزیل در دفاع عالی ظاهر شد و به‌خوبی از فرصت‌هایی که ایران در توپ‌های با ارتفاع بالا برای این تیم ایجاد می‌کرد، استفاده کرد. به هر حال انرژی لازم برای برد در این بازی را نداشتیم. شاید خیلی انرژی در دو بازی نخست (ایتالیا و آمریکا) از دست دادیم و برزیلی‌ها هم به خوبی و با توانایی‌های بی‌نظیرشان، ایران را تحت‌فشار قرار دادند.»

اظهارنظرسرمربی برزیل

سرمربی تیم‌ملی والیبال برزیل نیز ضمن تقدیر از تیم‌ملی ایران تاکید کرد انتظار چنین بردی را نداشته است. رنان دال‌زوتو گفت: «در بازی امروز تمام توان خود را به‌کار بردیم. ایران در دو بازی گذشته امان حریفانش را برید از این جهت کمی شک داشتم که بتوانیم ایران را ببریم. سرویس، دفاع روی تور و دفاع تیم برزیل امروز خوب بود و به همین دلیل توانستیم حملات ایران را خنثی کنیم.» در ادامه رقابت‌ها امروز تیم‌ملی والیبال ایران از ساعت ۱۴:۴۵ به مصاف ژاپن می‌رود.