خسرو حیدری حالا به همراه باجناقش امید ابراهیمی از بزرگترهای استقلال محسوب می‌شود. ستاره‌ای که این روزها در مورد حضورش در کادرفنی و البته دریافتی‌اش از استقلال حرف و حدیث زیاد است. مصاحبه او را با خبرگزاری فارس بخوانید.

دوست داریم بدانیم واقعا فوتبالت را در استقلال تمام می‌کنی؟

خیلی دوست دارم در باشگاهی که سال‌ها زحمت کشیدم و تمام افتخاراتم در آن است از فوتبال خداحافظی کنم ولی فوتبال هر هفته‌اش یک اتفاق را شامل می‌شود، نمی‌شود از حالا برای دو هفته دیگر برنامه‌ریزی کرد. فوتبال روزانه است و حتی هفتگی هم نیست. یادم می‌آید برای ما مثال زدند که ممکن است همیشه خوب باشی اما به محض اینکه دو هفته بد بازی کنی مردم از شما انتقاد کنند. همیشه باید در اوج باشی که به اهدافت برسی، من هم مطمئنا وقتی پارسال قرارداد سه ساله امضا کردم تصمیم گرفتم در باشگاه محبوبم از فوتبال خداحافظی کنم و حالا باید ببینیم قسمت چه می‌شود.

حتما شنیده‌ای که گفتند خسرو حیدری قصد دارد مربی شود و این فصل برای استقلال بازی نمی‌کند.

این مساله چیزی نیست که بخواهم در موردش حرف بزنم. وقتی چیزی مطرح نشده و حرف از پایه غلط است به نظر شما من چرا باید پاسخی به این مسائل بدهم؟ دیدید که در مورد جباری هم آن‌قدر شایعه درست کردند که جباری کفش‌هایش را آویخت و طوری وانمود کردند که فوتبالش تمام شد و... اما حالا جباری در حال تمرین کردن کنار بقیه بازیکنان و اتفاقا خیلی هم سرحال است. به نظرم در مورد چیزی که درست نیست صحبت نکنم بهتر است.

حالا که با امید ابراهیمی فامیل شده‌اید و او هم از میادین دور است، کمی حس مسوولیتت نسبت به او بیشتر شده است، این حرف را قبول داری؟

قبول دارم. ما به‌عنوان بزرگ‌ترهای تیم باید از تمام بازیکنان حمایت کنیم و امید هم یک جورهایی با من فامیل شده است البته امید واقعا نیازی به حمایت من ندارد و تمام هواداران پشت او هستند. در این سه سال فکر می‌کنم بهترین بازی‌ها را برای استقلال انجام داده و توانسته راهی را برود که در بین مردم محبوب شود. امیدوارم او زودتر خوب شود و بتواند به استقلال کمک کند.

فکر می‌کنم امسال اگر قهرمان شوید دو نفری جام را به خانه ببرید!

می‌خندد. بله شاید، اصلا نصف جام را من می‌برم و نصف دیگرش را امید! شاید هم یک هفته جام دست من باشد و یک هفته دست او ولی اینها شوخی است، ان‌شاءالله که قهرمان شویم. مهم این است که استقلال قهرمان شود بقیه مسائل زیاد مهم نیست.

حتما شنیده‌ای که مسعود معینی طی روزهای اخیر مصاحبه‌ای انجام داد و مدعی شد تو و مهدی رحمتی به‌صورت جداگانه پول گرفتید یا زیرمیزی از باشگاه پول دریافت می‌کردید.

فکر می‌کنم هیچ بازیکنی در استقلال الان به اندازه من از باشگاه طلبکار نباشد. یکسری‌ها رفته‌اند و طلب دارند و هنوز نگرفتند ولی من که در حال بازی در استقلال هستم و فکر می‌کنم حدود یک میلیارد تومان از استقلال طلبکار هستم. اینکه آقای معینی گفته بودند حیدری و رحمتی پارسال پول گرفته بودند بخشی از مطالبات‌مان بود. مگر می‌شود باشگاه پول اضافی به بازیکن بدهد؟ استقلال و پرسپولیس معروف هستند که نصف پول بازیکنان را نمی‌دهند. ما هم به‌خاطر مردمی‌بودن باشگاه همیشه سکوت کردیم و فکر نمی‌کنم هوادار استقلال یک بار از من شنیده باشد که پولم را می‌خواهم یا مصاحبه‌ای کرده باشم یا خدایی ناکرده کسی را تهدید کنم. چه زمانی که پول بوده و چه زمانی که نبوده عکس‌العملی نشان ندادیم چون از این باشگاه به خیلی چیزها رسیدیم و نیازی به اعتراض نیست. باز هم تاکید می‌کنم تنها کسی هستم که در بین بازیکنان بیشترین طلب را دارم و کوچک‌ترین اعتراضی هم نکردم.