بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو جهان دیروز در حالی در کره‌جنوبی به پایان رسید که تکواندوکاران ایران یکی از ضعیف‌ترین نتایج چند سال اخیر را به جا گذاشتند. ایران در این رقابت‌ها ۶ تکواندوکار در بخش زنان و ۸ تکواندوکار در بخش مردان داشت که در این میان تکواندوکاران مرد کشورمان نتایج بسیار دور از انتظاری کسب کردند. طی روزهای گذشته آرمین هادی‌پور یک نشان نقره و مسعود حجی‌زواره هم یک نشان برنز برای تیم کشورمان کسب کردند و این در حالی بود که طیبه پارسا، زهرا پوراسماعیل، اکرم خدابنده، فرزان عاشورزاده، ناهید کیانی، ملکیا میرحسینی، سعید رجبی، سجاد مردانی، پوریا عرفانیان و ابوالفضل یعقوبی هم از دور رقابت‌ها حذف شدند.

پرونده این دوره از رقابت‌ها عصر دیروز با ناکامی دو تکواندوکار ایرانی در فینال مسابقات بسته شد. به این ترتیب کیمیا علیزاده نماینده وزن منهای ۶۲ کیلوگرم تیم‌ملی بانوان که با شکست حریفان خود به مرحله نهایی رسیده بود، در بازی فینال شکست خورد. علیزاده در دیدار پایانی به مصاف «روس گباگبی» از ساحل عاج رفت و با نتیجه ۱۹ بر ۹ شکست خورد. همچنین میرهاشم حسینی نیز با شکست مقابل حریف چینی حسرت کسب نشان طلا را به دل تیم مردان ایران گذاشت. حسینی در فینال این مسابقات در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم مقابل «شوآی ژائو» تکواندوکار چینی با نتیجه ۱۱ بر ۵ باخت و به مدال نقره رسید. او آخرین شانس تیم ایران برای نشان طلا بود که نتوانست به این مهم دست پیدا کند.

این مسابقات بار دیگر نشان داد بعد از کنار رفتن ورزشکارانی همچون ساعی، کرمی و مهدی بی‌باک از دنیای قهرمانی متاسفانه طی چند سال اخیر نتوانستیم موفقیت چندانی کسب کنیم. با کنار گذاشتن مهماندوست بعد از المپیک لندن شاید بدترین اتفاق برای تکواندوی ایران افتاد. به گزارش «برنا» طی این سال‌ها هرچند در مقاطعی توانستیم مدال‌های خوشرنگی به‌دست آوریم ولی تکواندوی ایران نتوانست روند روبه رشد گذشته خود را حفظ کند. فدراسیون تکواندو در این مدت موفق نشد آن‌طور که باید عملکرد مطلوبی داشته باشد و وقتی نمایش خوب مهماندوست و باقری‌معتمد در تیم جمهوری آذربایجان را می‌بینیم بیشتر افسوس از دست رفتن این سرمایه‌های ملی را باید خورد. بیژن مقانلو، سرمربی وقت تیم‌ملی قبل از المپیک ریو تیمی را جمع کرده بود که خیلی‌ها امید به درخشش آن داشتند ولی حذف هر سه نماینده ایران نشان داد که این تیم پشتوانه و آمادگی لازم برای حضور در مسابقات را نداشته است.