بازی سرنوشت ساز

تیم ملی والیبال ایران که در مسابقات جهانی حضور دارد در هفتمین بازی خود مقابل آمریکا شکست خورد. تیم ملی ایران در نخستین دیدار از هفته سوم لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ که در لهستان برگزار می‌شود، برابر آمریکا در سه ست متوالی شکست خورد. ملی‌پوشان ایران در شرایطی گام در هفته سوم گذاشتند که در هفته اول برابر برزیل و ایتالیا شکست خوردند و لهستان را بردند. در هفته دوم هم که به میزبانی ایران برگزار شد برابر بلژیک و آرژانتین به پیروزی رسیدند اما برابر صربستان تن به شکست دادند. سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از شکست مقابل آمریکا دلیل این باخت را اعلام کرد. ایگور کولاکوویچ گفت: «تیم ایران شروع خوبی نداشت و به تیم آمریکا به خوبی فرصت دادیم تا تقریبا به راحتی و با کمترین فشار ست اول را پیروز شود.»

وی با بیان اینکه در ست دوم از نیمه‌های ست به بازی برگشتیم، گفت:«باز هم اواخر ست به هنگام نتیجه گرفتن فرصت‌های خوبی را از دست دادیم. در ست سوم با همه فراز و نشیب‌هایی که در بازی بود، توانستیم ۲۴ بر ۲۲ پیش بیفتیم. همانگونه که دیدید تیم آمریکا سرویس‌های ریسکی خود را رو کرد و تیم ایران را با مشکل جدی مواجه ساخت. تیم آمریکا شایسته این پیروزی بود زیرا بسیار خوب بازی کرد. مخصوصا در ضدحملات خوب کار کرد. بالعکس، تیم ایران در ضدحملات ضعیف ظاهر شد. در والیبال گاهی باید با شکست نیز مواجه شد. امیدوارم آخرین ستی باشد که ۲۴ بر ۲۲ جلو هستیم اما نتیجه ست را از دست می‌دهیم.» تیم ملی والیبال ایران امشب در هشتمین مسابقه خود در دور مقدماتی لیگ جهانی از ساعت ۲۲:۵۵ دقیقه به مصاف لهستان میزبان می‌رود که این مسابقه در شهر لودز این کشور برگزار می‌شود.

لهستان در هفته نخست از ایران شکست خورده بود و پنج‌شنبه شب نیز در خانه خود با نتیجه ۳ بر صفر به روسیه باخت تا امید‌های ایران امشب برای شکست این تیم بیشتر شود. کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره مسابقه با لهستان گفت: «شنبه به مصاف لهستان خواهیم رفت. باید بازی خود و بازی لهستان را آنالیز کنیم. طبیعتا با لهستان هم خواهیم جنگید.» در همین حال امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال از شانس خوب ایران برای صعود به فینال صحبت کرد. وی گفت: «هر سه تیم ایران، لهستان و روسیه شانس حضور در فینال را دارند و همه ما لب مرز صعود هستیم. همین کار را سخت می‌کند. به هر حال بازیکنان هرچه در توان دارند، برای بازی با لهستان می‌گذارند. تیمی که کمتر اشتباه کند و شرایط روحی بهتری داشته باشد، به فینال صعود خواهد کرد. ما شانس خوبی برای رسیدن به فینال داریم.»