پرسپولیس کار قهرمانی را تمام کرد؛ اما دعوا بر سر دومی همچنان ادامه دارد و حساسیت آن هم کم از قهرمانی ندارد؛ چراکه بازهم پای دو رقیب دیرینه و همیشگی نیمکت استقلال درمیان است؛ منصوریان و قلعه‌نویی. این دونفراگرچه بارها دست در دست یکدیگر برای سکوهای آبی دست تکان داده‌اند؛ اما کیست که نداند چه رقابت سخت و زیرپوستی میان آنها وجود دارد.

برای آنها قرارگرفتن بالای سردیگری درجدول حتی از بیمه کردن صعود به آسیاهم مهم‌تر است خصوصا که منصوریان چراغ خاموش تیم خود را بالا آورد و حتی سه هفته است که با عبور از تراکتور که مدت‌ها دوم جدول بود، قلعه نویی را پشت سرگذاشته است. برد در این بازی می‌تواند کارنامه منصوریان را با نایب قهرمانی و پیروزی در دربی و عملکرد قابل قبول در آسیا تکمیل و بقایش روی نیمکت آبی را تضمین کند.مرور مصاف‌های رودرروی آنها خالی از لطف نیست. اولین نبرد قلعه‌نویی و منصوریان به لیگ نهم باز می‌گردد. پاس همدان در دیدار برابر سپاهان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا اولین رویارویی این دو استقلالی با قاطعیت به سود قلعه‌نویی پایان پذیرد. منصوریان در لیگ چهاردهم در دو بازی رفت و برگشت موفق به شکست ژنرال شد تا در نبردهای مستقیم از قلعه‌نویی پیش بیفتد. در لیگ پانزدهم بعد از حضور قلعه‌نویی در تبریز، تراکتورسازی در دیدار برابر نفت تهران در هفته اول نیم فصل دوم در ورزشگاه تختی به میدان رفت و توانست با نتیجه یک بر صفر نفت را شکست دهد. آخرین نبرد قلعه‌نویی و منصوریان به هفته سیزدهم لیگ شانزدهم بازمی‌گردد.

شاگردان منصوریان در ورزشگاه آزادی بازی را با یک گل زودهنگام شروع کردند؛ اما برابر حریف خود در نهایت با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند تا قلعه‌نویی در پنجمین تقابل، منصوریان را جا بگذارد. درحالی‌که سه نبرد قبلی استقلال و تراکتورسازی در یادگار امام به تساوی رسیده اما قلعه‌نویی و منصوریان هیچ‌گاه در دیدارهای رودررو به تساوی نرسیده‌اند. غیراز این دونفر مصاف رحمتی و قلعه نویی هم پر از کری و جنجال است. او سال پیش درتهران درحین بازی برسرقلعه‌نویی فریاد زد و همین مساله حساسیت‌های فراوانی میان آنها به وجود آورد تا آنجا که گفته می‌شد ممکن است استقلالی‌ها رحمتی را به تبریز نبرند. اتفاقی که رخ نداد تا امروز به احتمال فراوان رحمتی شماره یک باشد. استقلالی‌ها در ورزشگاهی به میدان خواهند رفت که هفته گذشته هواداران تبریزی در دیدار ماشین‌سازی و پرسپولیس با سنگ از تیم حریف پذیرایی کردند و بعید نیست دیدار امروز هم با حوادث زیادی همراه شود.برنامه دیدار‌های هفته بیست‌وهشتم که به طور همزمان از ساعت ۱۷:۴۵ آغاز می‌شود:

پنج‌شنبه 31 فروردین

گسترش فولاد............................................................................ نفت تهران

ذوب‌آهن اصفهان........................................................ماشین‌سازی تبریز

سایپای تهران ............................................................................. نفت آبادان

فولاد خوزستان ...........................................................استقلال خوزستان

صبای قم ............................................................................ سپاهان اصفهان

سیاه‌جامگان مشهد ................................................................پیکان تهران