آماده‌باش برای یکشنبه بزرگ

دنیای اقتصاد: یکشنبه هفته آینده قرار است مسابقه حساس پرسپولیس و تراکتورسازی در دور برگشت لیگ شانزدهم حرفه‌ای برگزار شود؛ دیداری که اگرچه هنوز چند روزی به آغاز آن زمان باقی‌مانده، اما دقیقه‌ای نیست که یک خبر جدید در موردش به انتشار نرسد. به جرات می‌توان گفت در این سال‌ها به غیر از دربی سنتی تهران، هیچ جدال باشگاهی دیگری را نداشتیم که تا این اندازه حساس شده باشد. با این وجود رقابت تنگاتنگ پرسپولیس و تراکتور برای قهرمانی، جدال رودرروی آنها را مهیج‌تر و البته ملتهب‌تر از هر زمان دیگری کرده است. دو تیم در مسابقه رفت به تساوی بدون گل رضایت دادند، اما حالا پرسپولیس در صدر جدول کمی فاصله گرفته و این مساله به شدت کار تراکتور را سخت کرده.

تبریزی‌ها می‌آیند که ببرند و به کورس برگردند، پرسپولیسی‌ها هم می‌کوشند تا با پیروزی در این مسابقه پیش از دربی تهران کار را تمام کنند و با خیال راحت آماده نبرد با استقلال و حضور در لیگ قهرمانان آسیا بشوند. مجموعه این مسائل بازی یکشنبه را کاملا «خاص» کرده؛ طوری که دیروز فدراسیون فوتبال به مدیران هر دو باشگاه تذکر داد حاشیه‌های اطراف مسابقه را جمع‌وجور کنند و به التهاب‌ها دامن نزنند. همچنین آجورلو و طاهری، مدیران دو باشگاه دیروز در حضور مهدی تاج جلسه‌ای با هم برگزار کردند تا شاید به برگزاری بهتر مسابقه کمک شود. در شرایطی که ساعت قبلی برگزاری بازی «۱۷» بود، شورای تامین ساعت بازی را به «۱۵» تغییر داد تا ملاحظات بهتری برای برگزاری مسابقه اعمال شود.

عبور از دست‌های پشت پرده

به نظر می‌رسد آنچه به حساسیت‌های کاذب این مسابقه دامن زده، برخی اظهارنظرها در مورد نقش‎‌آفرینی دست‌های پشت پرده در صدرنشینی پرسپولیس بود. پس از آنکه برخی از بازیکنان و اعضای کادرفنی تراکتورسازی در این زمینه اظهارنظر کردند و خود آجورلو هم نامه‌ای بحث‌برانگیز خطاب به وزیر ورزش نوشت، فضا به شدت ملتهب شد. حالا اما مسوولان مربوطه سعی می‌کنند با عادی کردن شرایط، به ایمنی مسابقه کمک کنند. دیروز مدیرعامل تراکتورسازی بیانیه دیگری در این مورد صادر کرد که در بخشی از آن می‌خوانیم: «در بازی آینده مقابل پرسپولیس تمام سعی و تمرکز ما برای یک برد شیرین ورزشی است. هرچند محافل و افرادی کم‌شمار و مشکوک وجود دارند که مایلند هر دو تیم را از یک رقابت ورزشی جوانمردانه محروم کنند.»

جنگ سکوها

فاز دیگری از رقابت بین پرسپولیس و تراکتورسازی اما روی سکوها در جریان است. با وجود اینکه این بازی در ساعت نامناسب یک روز سرد وسط هفته برگزار می‌شود، دورخیز هواداران برای تماشای آن مثال‌زدنی است. در حال حاضر چیزی بیش از ۳۰هزار بلیت به‌صورت اینترنتی پیش‌فروش شده و از طبقه پایین کمتر از ۱۰هزار بلیت باقی مانده است. در عین حال سازمان لیگ اعلام کرده فقط ۱۰درصد سکوها به تراکتورسازان اختصاص خواهد یافت؛ هرچند مسوولان این تیم در تلاش هستند سهم بیشتری بردارند.