خانه‌تکانی آقای سرمربی

دنیای اقتصاد: خروجی جلسه کی‌روش با تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پر از اخبار ضد و نقیض بود. عجیب‌ترین آنها اما اخراج تمام عوامل ایرانی کادرفنی تیم‌ملی بود. دلایلی هم برای این تصمیم بحث‌برانگیز سرمربی تیم‌ملی اعلام شد از جمله اینکه آنها از دستور او برای ترک اردوی تیم‌ملی در امارات تمرد کردند و حاضر به ترک اردوی تیم‌ملی بدون هماهنگی با تهران و رئیس فدراسیون نشدند. اتفاقی که البته به مذاق کارلوس کی‌روش خوش نیامده چرا که او در حیطه تیم‌ملی هیچ‌گونه نافرمانی را برنمی‌تابد اما ابعاد ماجرا چنان بود که کی‌روش حتی با یک راننده متفاوت خود را به فدراسیون فوتبال رساند. او حتی مترجمش را هم تغییر داد و آرین قاسمی که چند سالی است درکنار او است درجلسه با تاج حاضر نبود. رفتارهایی که نشان از جدیت آقای سرمربی برای خانه‌تکانی در کنارش دارد.

البته او بعد از این نشست یک جمله دوپهلو گفت. ابتدا اخراج دستیاران را رد کرد و بعد برعدم نیاز به «بعضی‌ها» اشاره کرد. او گفت: «این خبر صحت ندارد، برنامه‌های ما براساس چرخه تمرینات است و به همین دلیل به برخی افراد نیاز نداریم.» جالب اینکه اخراج دستیارها از سوی اسدی، دبیرکل فدراسیون که به اختلاف با سرمربی شهره است تکذیب شد اما تاج موضع رسمی نگرفت. دیروز سایت کاپ از ناراحتی گروه ایرانی کادرفنی خبرداد و اینکه برای جلسه با تاج اقدام کرده‌اند. این سایت در خبر خود نوشت: «جلسه مربیان ایرانی با مهدی تاج به‌زودی برگزار می‌شود تا موضع فدراسیون در قبال این موضوع مشخص شود. در وهله اول باید دید که کی‌روش به کارش ادامه می‌دهد یا خیر، و در وهله دوم باید مشخص شود که آیا او تمام افراد معتمد اطراف خود در چند سال اخیر از جمله جواد نکونام که کاپیتان تیمش هم بوده را اخراج می‌کند یا خیر.» اما سایت گل هم در اقدامی جالب یک مصاحبه قدیمی از کی‌روش را بازنشر کرد. این مصاحبه در اوایل حضور او در ایران منتشر شده بود؛ به تاریخ نهم بهمن سال ۹۰. اول عین حرفش را بخوانید: «گاهی اوقات اختلاف‌هایی پیش می‌آید که این اختلاف‌ها منافع شخصی ندارند هر چند ممکن است منافع عده‌ای با منافع ما در تضاد باشد و در چنین شرایطی می‌توان از آنها به‌عنوان دشمن یاد کرد اما خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در کنار ما هستند چون هدف ما را دنبال می‌کنند.

من همیشه یک جمله دارم با این عنوان که شما هر چه می‌خواهید بنویسید و ما مربیان هر کاری که می‌خواهیم انجام می‌دهیم. تفاوت این است که در قبال تصمیم‌ها، خودم مسوول هستم. به هر حال هنگام رویارویی با چالش‌ها راهکارها و نظرات متعدد خواهد بود و بعضا ممکن است منجر به اختلاف سلیقه شود. آن چیزی که ما می‌خواهیم همان چیزی است که رسانه‌ها می‌خواهند. اختلاف‌نظر باید باشد مثلا اگر در کادر فنی همکارانم با همه چیز من موافق باشند همه‌شان را اخراج خواهم کرد.» حالا پرسش این است که آیا دستیارهایش به‌خاطر اینکه با او اختلاف سلیقه نداشته‌اند برکنار شده‌اند یا چون اختلاف داشته‌اند؟ شواهد و قرائن از اختلافات عمیق میان او و فدراسیون فوتبال خبر می‌دهد. او اطمینان می‌دهد بازیکنان را در اختیار باشگاه‌ها قرار خواهد داد تا درکنار تیم‌ملی چاق نشوند. این اشاره به انتقاد برانکو و گواهی برای ادامه چالش است.