جدال انتقامی بدون دایی

دنیای اقتصاد: نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران که از دیروز و با بازی صنعت نفت آبادان و صبای قم آغاز شده بود طی امروز و فردا با برگزاری سایر دیدار‌های هفته شانزدهم به پایان خواهد رسید. در پایان نیم‌فصل اول این مسابقات پرسپولیس با ۳۲ امتیاز صدر جدول را در اختیار دارد و تراکتورسازی تبریز با ۳۰ امتیاز در مکان دوم جدول جای دارد.

استقلال دوباره به نفت رسید

درشروع بازی‌های نیم‌فصل دوم امروز یک مسابقه مهم و حساس در استادیوم تختی بین دو تیم نفت تهران و استقلال تهران برگزار خواهد شد. مرور اتفاقات چند روز اخیر باشگاه استقلال کافی است تا بدانیم آبی‌ها همچنان از ساحل آرامش فاصله دارند. منصوریان درحالی نیم‌فصل دوم را آغاز می‌کند که هم باید تیمش را از نظر فنی ارتقا بدهد و هم اینکه حاشیه‌های ریز و درشت مثل مساله رحمتی، معمای کاوه رضایی و ناکامی در یارگیری را مدیریت کند.منصوریان امیدوار است تیمش بتواند با تجربه‌ای که در نیم‌فصل اول به‌دست آورده، نتیجه خوبی مقابل نفت کسب کند تا هم تلخی حذف در جام حذفی از بین برود و هم اینکه فشارها تا حد زیادی کاسته شود. در طرف مقابل دایی که به نظر می‌رسد به‌خاطر اتفاقات جام حذفی رابطه‌اش با منصوریان شکرآب شده باشد شاگردانش را با قدرت به این بازی خواهد فرستاد، این در حالی است که خود شهریار به‌خاطر حواشی بازی نفت و سپاهان از همراهی تیمش محروم است. محمد دانشگر دیگر محروم نفتی‌هاست و میلاد فخرالدینی هم این بازی را از دست داده است. از جمع استقلالی‌ها هم هرایر مگویان و جابر انصاری مصدوم هستند و حضور وریا غفوری در این مسابقه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

استارت برای قهرمانی؟

آخرین دیدار هفته شانزدهم را هم دو تیم پرسپولیس و سایپا روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. پرسپولیس به‌عنوان قهرمان نیم‌فصل امیدوار است بتواند مقتدرانه‌تر از نیم‌فصل اول بازی کند و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرد. به لحاظ کلی شانس پیروزی پرسپولیس در این دیدار بیشتر از سایپا است. فاصله کم امتیازی پرسپولیس با تراکتورسازی باعث می‌شود برانکو سایپا را دست کم نگیرد و برای سه امتیاز، تیمش را آرایش کند. سایپا نیز که در نیم‌فصل اول اصلا حال و روز خوشی نداشت در نیم‌فصل دوم قصد دارد شرایط را تغییر بدهد. نکته ویژه این بازی حضور بازیکنان جدید این دو تیم خواهد بود که باعث افزایش جذابیت‌ها می‌شود. پرسپولیسی‌ها در این دیدار با سروش رفیعی و سامان نریمان‌جهان به میدان می‌آیند، هرچند رامین رضاییان را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. در اردوگاه سایپا هم عزت‌الله پورقاز، محمدرضا خلعتبری و حامد لک بازیکنان جدید هستند.

برنامه کامل هفته شانزدهم:

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۹۵

پیکان گسترش‌فولاد ۱۵

استقلال خوزستان تراکتور ۱۵:۳۰

نفت تهران استقلال تهران ۱۶:۳۵

جمعه ۲۴ دی ۹۵

ماشین‌سازی فولاد ۱۴

پدیده سپاهان ۱۴

ذوب‌آهن سیاه جامگان ۱۵

پرسپولیس سایپا ۱۶:۳۵