کاپیتان در غبار

دنیای اقتصاد: همان‌طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد و در همین صفحه هم نوشته بودیم، ترکیب اصلی استقلال برای بازی با سپاهان حاوی یک شوک بسیار بزرگ برای آبی‌ها بود؛ اینکه مهدی رحمتی بدون اینکه مصدوم یا محروم باشد از ارنج خارج شد و جای خودش را به حسین حسینی داد. منصوریان در حالی به سنگربان ذخیره‌اش برای بازی بزرگ نقش جهان اعتماد کرد که در یک دهه گذشته خیلی کم پیش آمده بود رحمتی به دلایل فنی نیمکت‌نشین شود. با این وجود حاشیه‌هایی که کاپیتان آبی‌ها در مسابقه حذفی با نفت تهران ساخت و حاضر نشد قبل از بازی و بین دو نیمه به رختکن برود، برای او گران تمام شد. منصوریان با نیمکت‌نشین کردن رحمتی، این دروازه‌بان و جامعه فوتبال را شوکه کرد و البته نشان داد ابایی از علنی کردن مشکلاتش با کاپیتان تیم ندارد؛ کاپیتانی که در این سال‌ها به دفعات با واکنش‌های دیدنی‌اش استقلال را نجات داده، اما حالا به خاطر ابعاد شخصیتی‌اش دچار مشکلاتی بی‌سابقه شده است. منصوریان بعد از پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی سومین مربی استقلال است که با رحمتی دچار مشکل می‌شود و شاید همین مساله پوست موز را زیر پای آقای دروازه‌بان انداخته باشد. با توجه به فرا رسیدن تعطیلات بین دو نیم‌فصل، شاید به زودی مشخص شود استقلال جای منصوریان است یا رحمتی؟

نقش قلعه‌نویی

روز شنبه ملاقات کوتاهی بین منصوریان و قلعه‌نویی انجام شد؛ دیداری که حالا خیلی از رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌کنند کلید قطعی شدن نیمکت‌نشینی رحمتی در اصفهان بوده است. حالا دیگر همه می‌دانند که رابطه رحمتی و قلعه‌نویی چطور است؛ به خصوص که سرمربی تراکتورسازی چند روز پیش در مصاحبه‌ای بلندبالا مدعی شده بود دارند بلایی را که سر او و مظلومی آوردند، بر سر منصوریان هم می‌آورند. او بدون ذکر نام گفته بود ریشه چند نفر باید در استقلال سوزانده شود تا این تیم جان بگیرد. حالا خروج رحمتی از ترکیب در چنین شرایطی، به ابهامات در مورد نقش قلعه‌نویی در این ماجرا دامن می‌زند.

مصاحبه تند حنیف

قلعه‌نویی گفته بود حنیف عمران‌زاده مسائل زیادی از پشت پرده استقلال می‌داند که اگر آنها را به زبان بیاورد، مردم متوجه قصه خواهند شد. حنیف در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در این مورد توضیح داد و گفت: «من اگر حرف‌هایم را در رسانه‌ها نزنم مطمئن باشید در کمیته اخلاق، حراست وزارت ورزش، شخص رئیس‌جمهور و هر جایی که لازم باشد آنها را مطرح می‌کنم. حرف‌هایی که من می‌خواهم بزنم و امیر قلعه‌نویی روی آن تاکید دارد همه‌اش فوتبالی است. هواداران استقلال باید بدانند چند نفر در این تیم در این چند سال چه کارهایی انجام دادند. اگر آنها از این پشت پرده‌هایی که قلعه‌نویی به آنها اشاره کرده و خیلی‌های دیگر هم آن را می‌دانند خبر داشته باشند مطمئنا این افراد را رسوا خواهند کرد. من فقط این حرف‌ها را زدم که هواداران فهیم استقلال روشن باشند که من به جز خدا از هیچ احدی واهمه ندارم و به زودی و طی همین هفته‌های آتی وقتی همه حرف‌هایم را زدم آقایان متوجه خواهند شد که من از چیزی نمی‌ترسیدم و فقط به خاطر احترام به مردم از پشت پرده‌ها حرف نزدم. باور کنید اگر من در مورد اتفاقات این دو سه سال حرف بزنم مردم دیگر سمت این فوتبال نمی‌آیند و حالشان بد می‌شود!» شاید نیازی به گفتن نباشد که عمران‌زاده در حال تهدید مهدی رحمتی است!

استقلال به پاک‌سازی نیاز دارد

در عین حال اما دیروز و پیش از بازی با سپاهان، مدیرعامل استقلال هم حرف‌هایی زد که شاید عرصه را بر کاپیتان آبی‌ها تنگ‌تر کند. رضا افتخاری به خبرگزاری مهر گفته: «من به بازیکنان استقلال هم گفتم تا زمانی که هستم از منصوریان حمایت می‌کنم و او هم هست. منطق و عقل سلیم این را می‌گوید. اگر قرار باشد با یکی، دو باخت مربی عوض شود، پس تیم‌های مطرح اروپایی مثل منچستریونایتد، آرسنال و لیورپول که میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند باید چکار کنند؟ مگر آن تیم‌ها نمی‌بازند؟ اصلا مگر همین پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته چهاردهم نباختند؟ به هر حال سوءتفاهم و اختلافاتی بین سرمربی و بازیکن پیش می‌آید که این طبیعی است. به‌عنوان مثال یکی، دو مورد از این مشکلات را خودم حل کردم و تمام شد. سه هدف در استقلال دارم. پاک‌سازی، سالم‌سازی و بازسازی. اگر این سه کار انجام شود، آن موقع باشگاه، باشگاهی می‌شود که هواداران انتظارش را دارند و محیط آن سالم می‌شود.»