تراکتور بیخ گوش پرسپولیس

مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، دیروز با برگزاری دو بازی پیگیری شد. در اصفهان دو تیم استقلال و سپاهان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. اتفاق شوکه‌کننده در استقلال، نیمکت‌نشینی مهدی رحمتی بود. علیرضا منصوریان در این بازی از حسین حسینی به‌عنوان دروازه‌بان اصلی استفاده کرد تا به شایعات در مورد اختلافش با رحمتی دامن بزند. منصوریان که بختیار رحمانی را هم از لیستش برای این بازی کنار گذاشته بود، برای شروع مسابقه این نفرات را به میدان فرستاد: حسین حسینی، لئوناردو پادووانی، مجید حسینی، هرایر مگویان، میلاد زکی‌پور، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، بهنام برزای، مجتبی حقدوست، جابر انصاری و کاوه رضایی. در سمت مقابل هم نیمکت‌نشینی رسول نویدکیا نکته جالب توجه ترکیب سپاهان بود. بر خلاف انتظارها این استقلال بود که در زمین حریف، بازی را تهاجمی‌تر شروع کرد.

آبی‌پوشان که آشکارا تحت تاثیر شوک‌های وارد شده از سوی کادرفنی قرار گرفته بودند، در نیمه نخست چند فرصت خوب گلزنی هم داشتند که از آن استفاده نکردند. بهترین بخت آبی‌ها در این نیمه مربوط به ضربه فنی جابر انصاری می‌شد که به تیر عمودی دروازه برخورد کرد. بازی در اواخر وقت اول تا حدودی به تعادل کشیده شد و در نهایت طرفین بدون گل به رختکن رفتند. استقلال نیمه دوم را هم خطرناک شروع کرد و باز هم جابر انصاری بود که این بار با ضربه سر تیر افقی دروازه را لرزاند. اوایل نیمه دوم عبدالله ویسی بالاخره تغییری را که بیش از ۳۰هزار سپاهانی حاضر در ورزشگاه منتظرش بودند اعمال کرد و رسول نویدکیا را به بازی فرستاد. این تغییر دقایقی بعد مثمر ثمر واقع شد و نویدکیا بعد از نفوذ از جناح چپ حریف گل اول تیم اصفهانی را ساخت. جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه۷۰ روی یک توپ برگشتی و با استفاده از اشتباه حسین حسینی دروازه را باز کرد. در ادامه استقلال سعی کرد با خیمه روی دروازه سپاهان گل مساوی را به ثمر برساند. همین مساله باعث شده بود تیم میزبان در ضد حمله‌ها صاحب چند فرصت خوب شود که بهترین آنها را مهرداد محمدی در موقعیت تک به تک با حسینی از دست داد. شاگردان منصوریان در دقایق پایانی فشار را به حداکثر رساندند و برای سومین بار در این بازی تیر دروازه سپاهان را به وسیله علی قربانی به لرزه درآوردند. در نهایت اما در دومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم، بهنام برزای روی ارسال کاوه رضایی دروازه سپاهان را باز کرد و کار را به تساوی کشاند.

پیروزی مهم تراکتور

در دیگر بازی دیروز، دو تیم نفت تهران و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم تبریزی به پایان رسید. در این بازی مهدی شریفی و محمد نوری برای تراکتور گل زدند و محمد قاضی هم یک ضربه پنالتی را برای نفت تهران هدر داد. با این نتیجه، تراکتورسازان به دو امتیازی پرسپولیس رسیدند. دیروز همچنین ماشین‌سازی هم قرار بود در تبریز میزبان سایپا باشد که این مسابقه بنا به دلایل جوی لغو و به امروز موکول شد. امروز پدیده و ذوب‌آهن هم در مشهد به مصاف هم می‌روند.

اظهار نظر مربیان

بعد از پایان بازی سپاهان و استقلال، سرمربی سپاهان تاکید کرد تیمش در نیم‌فصل دوم بهتر خواهد شد. ویسی در این مورد گفت: «بازی‌های استقلال و سپاهان همیشه جذاب و دیدنی بود و ما امروز خوش شانس بودیم که نباختیم و بدشانس بودیم که نبردیم. اگر حرفه‌ای رفتار می‌کردیم برنده بازی می‌شدیم. به نظرم دو تیم مستحق تساوی بودند. مطمئن باشید نیم فصل دوم، نیم‌ فصل سپاهان خواهد بود. بازیکنان جوان ما به خودباوری رسیده‌اند و در نیم فصل دوم شرایط بهتری خواهیم داشت.» همچنین علیرضا منصوریان هم روی توپ‌هایی تمرکز کرد که بازیکنانش به تیر دروازه حریف زده‌اند: «می‌دانستیم بازی سنگینی داریم، به همین خاطر در نیمه اول بازی را مدیریت کردیم. ما می‌توانستیم در یکی دو ضربه توسط جابر انصاری و میلاد زکی‌پور به گل برسیم که این‌طور نشد. در نیمه دوم پنج دقیقه قبل و پنج دقیقه بعد از گل سپاهان به‌هم ریختگی داشتیم. متاسفانه امروز تیر دروازه مدافع سرسخت سپاهان بود. اعتقاد به بدشانسی ندارم، اما اعتقاد به زحمت تیمم دارم. اگر سه بار توپ به تیر دروازه خورد، میزان زحمت ما را نشان می‌دهد تا اینکه گل دقیقه ۹۲ به ثمر رسید. اگر گل زودتر به ثمر می‌رسید، شاید شرایط فرق می‌کرد. خیلی برای من مهم بود که سه امتیاز را بگیریم و با همه احترام به سپاهانی‌ها که زحمت می‌کشند، دنبال برد بودیم. ما بدشانس بودیم، هر چند که سپاهان بعد از گل اول می‌توانست باز هم به گل برسد.»

تراکتور بیخ گوش پرسپولیس