صدر، در ثانیه آخر!

دنیای اقتصاد: پرسپولیس با یک گل دیرهنگام پدیده را شکست داد و صدر جدول را پس گرفت. در آخرین بازی از هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور، دیروز پدیده و پرسپولیس در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند. این بازی با حملات غافلگیرکننده پدیده شروع شد. تیم میزبان حداقل در دو نوبت می‌توانست دروازه سرخپوشان را باز کند، اما واکنش‌های خوب رادوشوویچ مانع از عقب افتادن سرخپوشان شد. در ادامه مسابقه کمی به تعادل کشیده شد تا اینکه اتفاقی که پرسپولیسی‌ها منتظرش بودند بالاخره رخ داد و مهدی طارمی دوباره موفق به گلزنی شد. در دقیقه۲۰، محسن مسلمان کرنر قرمزها را کوتاه به رامین رضاییان پاس داد.

رامین هم که در این بازی به‌عنوان وینگر راست و به جای فرشاد احمدزاده به بازی گرفته شده بود با ارسال دقیقش توپ را روی سر طارمی فرستاد. مهاجم بوشهری پرسپولیس که در دو مسابقه گذشته فرصت‌های زیادی را از دست داده بود، قدر این توپ را دانست و با یک ضربه سر چکشی دروازه حریف را باز کرد. با این حال شادی پرسپولیسی‌ها چندان به طول نینجامید، چرا که ۴ دقیقه بعد محسن یوسفی روی اشتباهات سریالی مدافعان پرسپولیس دروازه را باز کرد و گل مساوی را به ثمر رساند. دو تیم در پایان نیمه اول با نتیجه مساوی یک- یک به رختکن رفتند. وقت دوم اما با حملات توفانی و غافلگیرکننده پرسپولیس شروع شد. روی ارسال محسن مسلمان، بازیکنان پدیده توپ را به تیر دروازه خودشان زدند و توپ برگشتی را هم شهاب گردان با واکنشی خیره‌کننده از روی خط دروازه بیرون کشید. در ادامه، بازی تا حدودی به تعادل کشیده شد و دو تیم فرصت‌های نصفه و نیمه برای گلزنی داشتند.

برانکو که قصد نداشت صدر جدول را به راحتی از دست بدهد، علیپور را به‌جای پریموف اوکراینی به زمین فرستاد و احمد نوراللهی را هم جایگزین رامین رضاییان کرد. از قضا این تغییرات موثر افتاد و پرسپولیس در آخرین ثانیه‌های بازی توانست گل برتری را به ثمر برساند. وحید امیری روی کرنری که از سمت راست کشیده شد، روی تیر دوم با ضربه سری کم‌ارتفاع شهاب گردان را تسلیم کرد تا پرسپولیس سه امتیاز بسیار ارزشمند به‌دست بیاورد. به این ترتیب صدر جدول که چند هفته‌ای هست بین سرخپوشان تهرانی و تبریزی دست به‌دست می‌شود، بار دیگر دست پرسپولیسی‌ها افتاد. در حال حاضر پرسپولیسی‌ها با ۲۹ امتیاز رتبه اول را به خودشان اختصاص داده‌اند و تراکتورسازی با ۲۷ امتیاز به رده دوم رفت.

نکته‌های بازی

- رامین رضاییان در این مسابقه سومین پاس گل متوالی‌اش را ارسال کرد. او پیش‌تر برابر نفت آبادان و ماشین‌سازی هم پاس گل داده بود.

- دو بازیکن تعویضی برانکو نقش کلیدی در گل دوم سرخپوشان داشتند؛ نوراللهی کرنر را کشید و علیپور روی توپ اثر گذاشت.

- پرسپولیس ۶ گل آخرش در مسابقات این فصل را با سانتر از کناره‌ها به ثمر رسانده؛ کامیابی‌نیا به نفت تهران، احمدزاده به استقلال خوزستان، طارمی به نفت آبادان، طارمی به پدیده و وحید امیری به ماشین‌سازی و پدیده مشهد!

- با پیروزی دیروز پرسپولیس در مشهد، فاصله پرسپولیس و استقلال در جدول رده‌بندی به ۱۱ امتیاز رسید. این فاصله از زمان لیگ هفتم تا به حال بی‌سابقه بوده است.

- سازنده گل دوم پرسپولیس در بازی دیروز احمد نوراللهی بود که فقط دو بازی دیگر برای قرمزها بازی می‌کند و پس از آن باید برای گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتورسازی تبریز شود.

- این اولین پیروزی برانکو برابر پدیده مشهد بود. او از زمان قبول مربیگری پرسپولیس نتوانسته بود پدیده را شکست بدهد. دو بازی رفت و برگشت دو تیم در فصل گذشته با تساوی ۲-۲ به پایان رسیده بود.

- پرسپولیس در این بازی چهارمین گل فصلش را از محسن یوسفی خورد. این اولین گلی بود که رادوشوویچ در مسابقات لیگی دریافت می‌کرد.

صدر، در ثانیه آخر!