بعد از اینکه آندرانیک تیموریان در فهرست جدید تیم ملی برای بازی مقابل سوریه قرار نگرفت، شایعات بسیاری درباره آینده این بازیکن در تیم ملی برسرزبان‌ها افتاد. حتی این بحث که اگر او بار دیگر به تیم ملی دعوت نشود، از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند.حالا اما هافبک ملی‌پوش ماشین‌سازی تبریز از شایعاتی که پس از دعوت نشدنش به تیم ملی ایجاد شده ناراحت است. او می‌گوید این گمانه‌زنی‌ها تیم ملی را به حاشیه می‌برد.

آندرانیک تیموریان در گفت‌وگو با «ایسنا» در این رابطه اظهار کرد: «این حرف‌ها گمانه‌زنی است و هیچ مبنای درستی ندارد. بعد از اینکه در لیست تیم ملی قرار نگرفتم با هیچ کسی درباره آینده‌ام حرف نزدم و جایی هم نگفتم که اگر به تیم ملی دعوت نشوم قرار است چه کاری انجام دهم. واقعا نمی‌دانم دلیل این مطالبی که درباره من می‌نویسند چیست. عده‌ای بدون اینکه شرایط حساس تیم ملی درآستانه بازی با سوریه را در نظر بگیرند برداشت‌های ذهنی خودشان را منتشر می‌کنند که این باعث برهم خوردن آرامش تیم ملی می‌شود. لازم است بار دیگر تاکید کنم که تمام نقل قول‌ها وگمانه‌زنی‌ها کذب است.» تیموریان در ادامه از کی روش و تفکراتش دفاع و اعلام می‌کند سرباز تیم ملی است: «من بارها گفته‌ام که سرباز تیم ملی هستم و بار دیگر این جمله را تکرار می‌کنم و اگر لازم باشد ۱۰۰ بار دیگر هم می‌گویم که تا وقتی بتوانم به فوتبال ایران کمک کنم در خدمت تیم ملی خواهم بود.

ظاهرا عده‌ای دوست دارند بین من و تیم ملی فاصله بیندازند. این رفتارها درست نیست و فضا را متشنج می‌کند. اگر از تیم ملی خط خوردم به صلاحدید آقای کی‌روش بوده است. شخصا برای ایشان احترام بسیاری قائلم و طی سال‌هایی که به‌عنوان سرباز در خدمت تیم ملی و او بودم نکات فنی بسیاری از کی‌روش یاد گرفته‌ام. مطمئنا اگر دوباره افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشم با جان و دل در خدمت تیم ملی خواهم بود. کارلوس کی‌روش برای من یک مربی قابل احترام است و اعتقاد دارم که او به فوتبال ایران خیلی خدمت کرده است. شک نکنید که تیم ملی بار دیگر با مربیگری کی‌روش و دیگر اعضای کادرفنی، همت و تلاش بازیکنان و زحماتی که مسوولان مرتبط با تیم ملی می‌کشند به جام جهانی می‌رود و ما دوباره جشن صعود خواهیم گرفت. به امید پیروزی تیم ملی و به امید صعود دوباره به جام جهانی.»