گروه نفت و پتروشیمی: دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور انرژی از تشکیل جلسه‌ای با کشورهای خریدار نفت ایران جهت متقاعد کردن آنها برای حفظ سقف خرید نفت از ایران طی چهار ماه آینده خبر داد. کشورمان و گروه ۱+۵ در آخرین دور از گفت‌وگوهای خود توافق کردند که مدت زمان اجرای توافق‌نامه موقت ژنو را برای چهار ماه دیگر تمدید کنند. بر اساس این توافق‌نامه، ایران موظف است که میانگین ماهانه صادرات نفت خود را حدود یک میلیون بشکه در روز نگه دارد. این در حالی است که پیش از این آمار و اخباری که از میانگین صادرات نفت ایران در زمان ۶ماهه توافق موقت ژنو منتشر شد، نشان‌دهنده این موضوع است که ایران طی این ۶ ماه همواره بیش از یک میلیون بشکه در روز صادر کرده است. جین ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش‌تر در این رابطه گفت:ایران طبق مفاد توافق‌نامه هسته‌ای ژنو عمل کرده است. بر اساس این توافق‌نامه ایران می‌تواند روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت صادر کند. وی در یک کنفرانس خبری گفت: ما با مقدار صادرات نفت خام ایران که به‌طور متوسط روزانه بین یک تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه است، مشکلی نداریم.

اکنون با تمدید توافق‌نامه ژنو، آمریکا بر این است که خریداران نفت ایران را متعهد کند بر سقف خرید خود پایبند بمانند. به گزارش شانا، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که این کشور بتواند با مذاکره با خریداران نفت کشورمان طی چهار ماه آینده قادر به حفظ سطح فروش نفت خام ایران باشد.

به گزارش نشریه آرگوس مدیا، آموس هاچشتاین گفت: مقام‌های آمریکایی در روزهای آینده با دیپلمات‌هایی از کشورهای خریدار نفت ایران دیدار می‌کنند تا چگونگی فعالیت‌های آنها در دوران تمدید توافق‌نامه هسته‌ای ژنو با ایران را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهند. هاچشتاین که پس از حضور در جلسه کمیته فرعی روابط خارجه سنای آمریکا با خبرنگاران سخن می‌گفت تاکید کرد که نسبت به موفق بودن گفت‌وگوها با خریداران نفت ایران خوش‌بین است.