اسدالله قره خانی در جلسه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: مسوولان پالایشگاه گزارش‌های خوبی به اعضای کمیسیون ارائه دادند و در حال حاضر فاز یک پالایشگاه، تولید بنزین دارد و حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو۴ در این پالایشگاه تولید می‌شود و درصدد هستند که بنزین یورو ۵ تولید کنند. وی ادامه داد: اگر چه زمان طولانی برای افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس اختصاص یافت و دائما در خبرها زمان‌های مختلفی برای تولید بنزین در این پالایشگاه عنوان می‌شد، اما اکنون خوشبختانه بنزینی که در پالایشگاه تولید می‌شود ظرفیت آن را دارد که استاندارد یورو ۵ را دریافت کند. نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مسوولان پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس قول دادند که تا پایان سال فاز دوم پالایشگاه بهره‌برداری شود، یادآور شد: در حال حاضر بخش زیادی از اقدامات فاز دوم همانند تقطیر انجام شده و تا آغاز سال جدید بخش دوم نیز به بهره‌برداری می‌رسد و در آن زمان می‌توان مطمئن شد که دیگر نیازی به واردات بنزین نداریم.

  ۲۶۰ میلیون یورو برای تکمیل ستاره خلیج فارس

به گزارش «شانا»، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: اعطای وام ۲۶۰ میلیون یورویی، مصوب صندوق توسعه ملی، برای تکمیل فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس تایید شده است.علیرضا صادق‌آبادی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت پالایش کشور گفت: ظرفیت تولید پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که هم اکنون یک سوم آن محقق شده است، باید تا پایان سال ۹۷ تکمیل شود، به همین منظور اعطای یک وام ۲۶۰ میلیون یورویی تایید شده که قرار است به این پالایشگاه اختصاص یابد.

وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس تنها پالایشگاه دنیاست که ظرفیت تولید ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ را دارد. ممکن است پالایشگاهی با ظرفیت خوراک بیشتر از ۳۶۰ هزار بشکه نفت در دنیا وجود داشته باشد، اما پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دلیل اینکه از خوراک میعانات گازی استفاده می‌کند، ۷۵ درصد این خوراک به محصول باکیفیت تبدیل می‌شود که نمونه ندارد. صادق‌آبادی تصریح کرد: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و پالایشگاه نفت بندرعباس در مجموع ۵۰ درصد تولید بنزین کشور را در اختیار دارند. مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه ما از سال آینده برای واردات بنزین ردیف بودجه‌ای نداریم، عنوان کرد: باید هرچه سریع‌تر به صادرکننده بنزین تبدیل شویم.