اولافلین افزود: «تولید نفت آمریکا نیز اخیرا برای دومین بار از وقوع توفان متاثر شده و تعداد سکوهای حفاری نفتی برای سومین هفته متوالی کاهش یافته است.» موسسه بیکرهیوز در آخرین گزارش خود اعلام کرده است تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ اکتبر با ۷ مورد کاهش به ۷۳۶ سکو رسیده که پایین‌ترین رقم از ماه ژوئن تاکنون بوده است. همچنین در بازارهای اصلی نفت آسیا، میزان تقاضا به‌ویژه در چین و هند به‌عنوان اولین و سومین واردکننده بزرگ نفت جهان همچنان قوی گزارش شده است. میزان تقاضای نفت چین در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر به‌طور متوسط ۵/ ۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

بانک بارکلیز انگلیس در گزارشی نوشت، از مهم‌ترین‌ عوامل افزایش اشتهای چین برای خرید نفت می‌توان به کاهش تولید داخلی، افزایش دسترسی پالایشگاه‌های مستقل به واردات و صادرات و بالا بردن ذخایر نفتی استراتژیک این کشور اشاره کرد. عطش هند برای خرید نفت نیز در حال افزایش است. این کشور در حال توسعه در ماه سپتامبر به رکورد واردات روزانه ۸۳/ ۴ میلیون بشکه در روز رسید. این میزان واردات نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته رشدی ۲/ ۴ درصدی داشته و نسبت به ماه قبل (آگوست) ۱۹ درصد رشد را به ثبت رسانده است. 

به گزارش رویترز، با توجه به شرایط فعلی بازار، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت در بازار با رشد همراه شود. یک تحلیلگر در این زمینه می‌گوید: ما انتظار داریم قیمت نفت تا پایان امسال ۱۰ درصد رشد داشته باشد.  انتظار رشد قیمت در بازار نفت در حالی وجود دارد که در شرایط فعلی، کاهش تولید نفت از سوی کردستان عراق که در نتیجه تنش بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق رخ داده است، از مهم‌ترین عوامل رشد قیمت‌ها زیر سایه دلایل ژئوپلیتیک بوده است. همچنین کمیته مشترک وزرای ناظر بر اجرای توافق کاهش تولید به تازگی اعلام کرد، تولید‌کنندگان نفت در ماه سپتامبر، به میزانی بی‌سابقه یعنی ۱۲۰ درصد به توافق عمل کرده‌اند و میزان ذخایر نفتی جهان نسبت به ابتدای سال جاری میلادی ۱۷۸ میلیون بشکه کاهش یافته است. اعلام این خبر نیز در خوش‌بینی بازار نفت به آینده بی‌اثر نبوده است.