شهردار تهران روز گذشته در حاشیه افتتاح یک پروژه شهری در واکنش به گزارش حسابرسی شورای شهر که عملکرد مالی برخی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران را زیرسوال برده است، اظهار کرد: نظم و انضباط مالی و حسابرسی در شهرداری شفاف‌ترین دوران خود را می‌گذراند این در حالی است که تنها کسانی می‌توانند درخصوص مسائل مالی در شهرداری تهران اظهار نظر کنند که جزو هیات‌های حسابرسی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران ادامه داد: اینکه یک حسابرس اسناد مالی را تایید و حسابرس دیگر آن را غیر قابل قبول می‌داند حتما مشکلی وجود دارد و باید جامعه حسابرسی به آن ورود کند و سایر افراد نمی‌توانند در این زمینه اظهار نظر کنند چه شهردار تهران باشد و چه اعضای شورای شهر.

او تصریح کرد: باید مطالب و اظهارات به صورت کارشناسی شده باشد و قبل از اینکه موضوعی تایید شود، نباید آن را در رسانه‌ها مطرح کرد و این در حالی است که براساس قانون حسابرسی باید در صحن شورا مطرح و پس از جمع‌بندی آن را در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم. قالیباف گفت: در زمان حسابرسی‌ها باید نمایندگان مختلف دستگاه‌ها و همچنین نماینده شهرداری مطالب خود را بیان کنند و بعد از جمع‌بندی این مطالب اطلاع‌رسانی شود.

قالیباف اضافه کرد: براساس قانون تنها مرجع ارائه اسناد، حسابرس‌ها هستند و افراد دیگر نمی‌توانند در این زمینه ورود کنند؛ ضمن اینکه اگر اعضای شورای شهر تهران اسنادی را مبنی بر تخلفات صورت گرفته در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری دارند، آن را ارائه کنند. شهردار تهران در خصوص گزارش حسابرسان درباره فروش تپه‌های عباس‌آباد تصریح کرد: این زمین‌ها با نرخ دولتی آنجا هستند و در اسناد و حساب‌های مالی جابه‌جا می‌شود و اینکه به یک باره عدد 2 هزار میلیارد تومان پیدا می‌شود نمی‌دانیم از کجا آمده است؟