گروه مسکن، نوراحسینی:‌ تابستان امسال بازار اجاره آرام و کم‌نوسان بود. براساس گفته مشاوران املاک نرخ اجاره به‌طور میانگین 10 تا 15 درصد نسبت به تابستان سال گذشته افزایش داشت. این در حالی است که کارشناسان به دلیل کاهش قیمت مسکن انتظار افزایش اندکی را در میزان اجاره‌بها داشتند.

با این وجود برخی از محلات تهران مانند محله نارمک افزایش بالاتر از 15 درصد را تجربه کردند. به گفته یکی از مشاوران املاک این محله بازار اجاره در تابستان 94 در این محله نسبت به سال گذشته بسیار پررونق و داغ بود و حتی برخی از قراردادها با 20درصد افزایش تمدید شد. به گفته این مشاوران املاک در این محله به دلیل سرانه فضای سبز بالا و زندگی برخی از چهره‌های سیاسی، داوطلب زیادی برای سکونت دارد بنابراین هنوز یک هفته باقی مانده تا پایان تابستان فایل اجاره‌ای برای آنها باقی نمانده است، البته چنین رونقی در تمامی محلات پایتخت مشاهده نمی‌شوند و برخی از مشاوران املاک شرق تهران نسبت به کمبود مستاجر به دلیل افتتاح پروژه‌های مسکن‌مهر گلایه دارند.


به گزارش «دنیای اقتصاد» آپارتمانی ۷۲ متری در طبقه چهار یک مجتمع مسکونی دو خوابه که بنای آن پنج سال قدمت دارد به مبلغ ۱۵ میلیون تومان رهن و ۸۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه پیشنهاد شده است یا آپارتمان دیگری در محله ۴۶ متری شرقی نارمک که ۷۰ متر زیربنا دارد و سن بنای آن ۷ سال است، ۶۰میلیون تومان رهن کامل برای اجاره گذاشته شده است.

وضعیت اجاره بها در شرق تهران