گروه بنگاه‌ها: رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران با اشاره به برگزاری همایش انبوه‌سازان مسکن در زمستان امسال گفت: تصمیم داریم تا همایش و نمایشگاه تخصصی انبوه‌سازان را در سطح متفاوتی نسبت به قبل برگزار کنیم. حسن محتشم افزود: برای همایش امسال دو موضوع اصلی و شاخص در نظر گرفته شده است. یک بخش مسابقات است که در آن پروژه‌های ساختمانی بر اساس ضوابطی که در دست تدوین است، بررسی می‌شوند و به پروژه‌های برتر، گواهینامه مطلوبیت تعلق می‌گیرد. بخش دیگر، بخش مقالات است که مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش در هیات داوری پایش می‌شوند و مقالات برتر معرفی می‌شوند.

وی درباره هدف برگزاری همایش امسال گفت: تاکنون چنین اقدامی درباره ارزیابی پروژه‌های ساختمانی صورت نگرفته است که یک نهاد غیردولتی، پروژه‌ها را از لحاظ مشخصات فنی ارزیابی کند. صدور گواهینامه مطلوبیت برای پروژه‌ها موجب می‌شود تا متقاضی و بهره‌بردار با اطمینان خاطر نسبت به خرید اقدام کند محتشم ادامه داد: امسال برای اولین بار قرار است سیاستی اتخاذ شود که بهره‌بردار و متقاضی مسکن بتوانند با استناد به گواهینامه مطلوبیت، خرید و بهره‌برداری داشته باشند و همچنین سازندگان نیز بتوانند متقاضی ساختمان را در درباره کیفیت ساختمان قانع کنند. وی درباره روند صدور گواهینامه مطلوبیت به پروژه‌های ساختمانی گفت: پروژه‌هایی که در این مسابقه رده‌بندی شرکت می‌کنند، در بخش‌های مختلف مانند فونداسیون، سازه، نما و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و باید در هر بخش حداقل امتیاز را کسب کنند.

پروژه‌هایی که در مجموع امتیاز لازم را کسب کنند به‌عنوان پروژه‌های مطلوب برگزیده می‌شوند و از بین آنها از ۳ پروژه برتر نیز قدردانی می‌شود.

همایش و نمایشگاه تخصصی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران، نهم تا دوازدهم دی‌ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.