گروه مسکن: قائم‌مقام وزیر راه وشهرسازی در امور مسکن مهر، زمان اجرای طرح مسکن اجتماعی را اعلام کرد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، احمد اصغری مهرآبادی زمان آغاز ساخت واحدهای مسکونی طرح مسکن‌اجتماعی را پس از اتمام و افتتاح همه واحدهای باقی مانده مسکن مهر اعلام کرد.

به گفته وی، درصورت مساعدت بانک مرکزی برای افزایش سقف وام برخی پروژه‌های نیمه تمام از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و همکاری متقاضیان برای پرداخت به موقع آورده‌نقدی، تا پایان سال آینده، همه واحدهای مسکن مهر افتتاح و واگذار می‌شود و بعد از آن امکان اجرای طرح‌های جدید فراهم خواهد شد. بنا بر اظهار مهرآبادی، تعهد بانک مرکزی به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر از محل خط اعتباری،

۴۷ هزار میلیارد تومان است که تاکنون از این میزان ۴۲ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت شده است و مابقی متناسب با روند تکمیل، پرداخت می‌شود.

به گفته وی با توجه به نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌ها و نیاز به تزریق اعتبار بیشتر به‌منظور اتمام این واحدها، هم‌اکنون درخواست افزایش خط اعتباری تعهد شده از ۴۷ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی پیشنهاد شده است که در صورت موافقت، تسهیلات آن دسته از پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای که در وضعیت حادی دارند، از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نقش مردم در تسریع روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، گفت: مردم هم در این راستا باید کمک کنند و سهم نقدی خود را از طریق آورده شخصی به موقع و به دور از هرگونه تعللی بپردازند، چرا که هر چقدر مردم سریع‌تر این پول‌ها را پرداخت کنند در اتمام و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تعلل پیش نخواهد آمد.

مهرآبادی افزود: دولت یازدهم پس از پایان کار مسکن مهر راهکارها و رویکردهای جدیدی دارد از جمله اجرای طرح‌های جدید در قالب مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی و مشارکتی که مشکل مسکن نیازمندان کشور را حل خواهد کرد.

وی گفت: در صورت مساعدت بانک مرکزی، تا پایان سال آینده پروژه‌های مسکن مهر به اتمام می‌رسند و مسکن مهر پس از اینکه به اتمام رسید، پرونده آن در سطح کشور بسته می‌شود و عنوان دیگری از جمله مسکن اجتماعی برای آن تعریف خواهد شد.

آن‌طور که سایت اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی به نقل از قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر نوشته است، برای تصویب طرح‌های جدید مسکن در دولت یازدهم کارگروهی تشکیل شده و فعالیت می‌کنند و تا پایان خرداد ماه و تابستان امسال بر مبنای آن طرح‌های جدید مسکن اجتماعی و حمایتی و مشارکتی به تصویب خواهد رسید.